Det är ett gäng förbättringar på gång till Star Wars Outlaws. Detta enligt spelets regissör Julian Gerighty som erkänner att man inte helt träffade rätt med balansen gällande spelets många stealth-sekvenser. Det utlovas en patch om "runt tio dagar" och Gerighty har sagt att man försökte skapa en viss nerv med inte riktigt lyckades.
"So especially, I mean, you're probably thinking of one of the early missions in Mirogana, which is incredibly punishing. And for me, that is a mistake, and this is something that we're going to work on improving." He goes on to say "I don't think it means removing the fail state completely, but I do think there are millions of low hanging fruits where we can make it so much more enjoyable and understandable", sade Gerighty till GamesRadar+.
Mathias Karlson på Massive utvecklade med att de försökte skapa en balans för spelarna: "...in that knife edge range between, 'okay, I'm completely in stealth, oh shit: They're about to see me. They saw me, but I can still do something about it, as long as I don't raise the alarm. I can create chaos locally to be able to avoid that happening.'" He goes on to say, "However, if that turns out to not connect with its current tuning and with enough people, it's, of course, something we take very, very seriously, and we'll consider."
Gerighty säger också att ifall de upptäcker fler ställen i spelet som förhindrar spelarna från att ha roligt så kan de absolut tänka sig att förbättra mer saker i framtiden.