I slutet av augusti släppte Larian Studios sitt mästerverk Divinity: Original Sin II till både Playstation 4 och Xbox One, och i och med det var arbetet på spelet avklarat. Det betyder dock inte att de tar någon längre semester, utan de är tvärtom i full gång med ett spel kallat "Project Gustav".
I en intervju med Gameumentary säger bossen Swen Vincke att även detta kommer vara ett rollspel och att multiplayer ska vara en del av det:
"[...] it blends the same things that we've been exploring all the time. It's going to be narrative, systems, multiplayer, new things, new ideas."
Vincke medger för övrigt att det är tufft att följa upp ett så vansinnigt bra spel som just Divinity: Original Sin II, vilket sätter press på utvecklaren:
"Probably the biggest stress that we have now is how can we make something that's better than Divinity: Original Sin 2. How do we make sure that we don't lose what was good and how do we know that we innovate on the things that people would not want to do again because they did it once and it was cool but they won't do it twice, which is typically a trap that sequels fall into. But it's fun. This is why you do this, right? You make new things, you explore new avenues of gameplay."
Tror du ett så nordiskt klingande namn som Project Gustav ger några ledtrådar om vart det utspelas?