DLSS 4-teknologin släpps till Grand Theft Auto V idag
Visst väntar vi alla på nästa års Grand Theft Auto VI, men Rockstar tjänar fortfarande multum på sitt tolv år (!) gamla äventyr, och fortsätter naturligtvis därför att även uppdatera det in i det sista. Det senaste tillägget rör mängder av lull lull till online-läget (läs mer om det
här) men än mer upphetsande är implementeringen av Nvidias DLSS 4-teknik.
Besitter man Grand Theft Auto V: Enhanced Edition (som släpptes härom året) till PC och ett Nvidia-kort i 40- eller 50-serien har man nu möjlighet att öka bilduppdateringen rejält.
Såhär skriver Nvidia:
Grand Theft Auto V Enhanced upgrades the best-selling game with ray-traced ambient occlusion, ray-traced global illumination lighting, ray-traced shadows, and ray-traced reflections. And for GeForce RTX gamers, the Enhanced release introduced support for DLSS Super Resolution and NVIDIA Reflex, accelerating performance and further increasing responsiveness.
A new update launching today adds support for DLSS 4 with Multi Frame Generation and DLSS Frame Generation enabling GeForce RTX 50 Series and GeForce RTX 40 Series gamers to increase frame rates in Los Santos.
At 4K, with ray tracing and all other settings maxed out, DLSS 4 with Multi Frame Generation increases GeForce RTX 50 Series frame rates by an average of 3.9X, giving players high fidelity action and fast, fluid gameplay in Grand Theft Auto V Enhanced.







