Svenska
Gamereactor
nyheter
Doom: The Dark Ages

Doom: The Dark Ages har fler fiender, större arenor och långsammare tempo

Nästa Doom har inte bara en slags medeltida inramning, utan Id Software har även fler nyheter på gång...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Doom: The Dark Ages var en av de mest övertygande visningarna under Xbox Games Showcase, och trogna fans av de nyare Doom-spelen lär bli mycket nöjda med vad Id Software har att komma med.

I en intervju hos GamesRadar avslöjar director Hugo Martin att de siktar på att dra ner lite på tempot och öka den strategiska betydelsen av varje handling. Dessutom kan vi förvänta oss mer kaotiska arenor som är både större och fyllda med fler fiender.

"If you were an F22 fighter jet in DOOM Eternal, this time around we wanted you to feel like an Abrams tank. It means you're more powerful and grounded. The combat system for new players - those who only got into DOOM with the reboot - I think with they are going to feel like this is a reimagined combat system. But for long-time fans of the series, people who played the original DOOM, you'll see it's really a return to form. You're heavier, more powerful, and grounded. We're making strafing-to-aim a thing again. You'll be weaving between projectiles, just like you did in the original DOOM, to deliver that Super Shotgun blast to the chest... It almost creates this three-dimensional 'shoot 'em up' puzzle that you're weaving your way through."

Du kan faktiskt se en del av vad Martin pratar om i trailern nedan. Doom: The Dark Ages släpps till PC, Playstation och Xbox nästa år.

HQ
Doom: The Dark Ages
Räkna med röj av det mer sanslösa slaget.

Relaterade texter



Loading next content