Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
förhandstittar
Call of Duty: Modern Warfare II

Call of Duty: Modern Warfare II

Call of Duty följer efter actiontrenderna snarare än att försöka skapa nya, enligt Gamereactor Norges actiontorsk...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Jag älskar Call of Duty: Black Ops Cold War och Call of Duty: Vanguard, och det gör mig både väldigt nyfiken och orolig över Call of Duty: Modern Warfare II efter att ha sett en 90 minuter lång presentation. För det gav mig några riktiga Call of Duty: Ghosts-vibbar. Varför? Tja, jag älskar att lära mig mer om hur dessa begåvade människor gör så fantastiska spel, men till och med jag började klia mig i huvudet när en av de första förbättringarna som nämndes var vattenteknologi i Call of Duty: Modern Warfare II. Visst, att ha fantastiskt snyggt vatten är väl i grunden bara positivt, men att gevärskulor som gör mindre skada om fienden gömmer sig i vatten låter lite som Call of Duty: Ghosts PR-fokus på hunden Riley, zero gravity-uppdraget och fish AI. Jämförelserna med Ghosts och andra spel slutar inte heller där.

En annan sak som nämndes i presentationen var att ha olika uppdrag. Detta visades med ett till synes stealth-fokuserat uppdrag där spelaren skulle eliminera fiender vid en brygga genom att simma, ett uppdrag där vårt team rappellerade ner för en kontorsbyggnad, en som du kommer att se i morgondagens Summer Game Fest som verkligen ser mycket ut som en utvecklad version av ett gammalt uppdrag där vi ska skjuta oss igenom en fordonskaravan genom att hoppa från fordon till fordon. Båda uppdragen låter roliga, men också väldigt bekant.

Missförstå mig rätt. Call of Duty: Modern Warfare II ser vackert ut, och att ha NPC:er runt omkring dig som beter sig mer realistiskt i större och mer detaljerade miljöer kommer tillsammans med vad som låter som en engagerande historia att leda till att jag återbesöker Call of Duty-världen den 28 oktober. Min huvudsakliga oro är att det känns gammalt även om det är nytt. Att kunna sikta medan man klättrar, ha föremål som interagerar realistiskt med vatten (inklusive fordon som kommer att sjunka och stanna där), utforska stora områden med hundratals karaktärer, kunna dyka över avsatser, introducera nya flerspelarlägen som helt enkelt är förändrade blandningar av gamla ettor och de ständigt djupare alternativen i Gunsmith är alla saker vi har förväntat oss eller sett göras i andra spel för år sedan, vilket gör att det verkar som om Call of Duty har blivit härmapan istället för spelserien som nyskapar när det gäller spelmässiga nyheter och moderniteter.

Upprepningarna och förbättringarna är tydligt gjorda med Warzone II i åtanke, så det kanske är dags att göra multiplayer och Warzone free-to-play, och göra singleplayerdelen till en fristående grej? Förhoppningsvis är jag bara trött eller gett fel intryck av den här tidiga versionen, men jag skulle inte förvänta mig något banbrytande i höst. De av er som ser fram emot en större, bättre och gratis Warzone II borde vara glada över dessa funktioner och förbättringar, dock.

Detta är en annons:
HQ
Call of Duty: Modern Warfare II

Relaterade texter



Loading next content