Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Gamereactor Sverige
förhandstittar
The Crew 2

The Crew 2

Ubisofts onlineracer är tillbaka för ett andra varv, Gamereactor har provspelat The Crew 2...

  • Text: Sam Bishop, GR EU (Översättning: Kristian Kask)

Ubisofts onlineracingspel The Crew släpptes 2014, och nu planerar utvecklaren Ivory Tower att expandera sin vision av onlineracing tidigt nästa år med The Crew 2, där de utöver bilar och motorcyklar även kommer att bjuda på flygplan och båtar. Under E3-konferensen visades det upp både en cinematisk trailer, samt en som visade upp lite av själva spelet, men när konferensen var över blev vi även inbjudna till att spela The Crew 2 i Los Angeles, där vi själva fick stifta bekantskap med en hel del olika fordon och scenarion från spelet.

Först och främst bör vi nämna bilarna, som är väldigt arkadaktiga i känslan, vilket leder till att du lätt kan utföra diverse stunts, som galna hopp, sladda runt som ett riktigt proffs, eller pumpa motorn full med lustgas för lite extra tryck - allt när du så känner för det. För det mesta fungerade kontrollen fint för oss, men det tog ett tag att vänja sig, och den kommer inte falla alla i smaken. Till exempel så är handbromssladdarna i spelet extremt plötsliga, så du kan mycket lätt svänga för tidigt och krascha in i en vägg. När vi väl begav oss ut på offroad banorna märkte vi att bilkontrollen blev markant mycket mer svårhanterlig. Vi fick ofta kämpa för att hålla bilen rak när vi inte var på asfalten. Offroad-banorna kräver alltså mycket mer uppmärksamhet än loppen på vanliga gator, vilket får dem att kännas mycket mindre "arkadiga".

De nya flygplanen och båtarna är till synes tråkigare att spela med, då du har färre hinder att undvika. Det mesta av det roliga i racingspel som The Crew 2 kommer från högoktaniga drabbningar på vägarna, där kollisioner med andra spelare och diverse hinder på banorna är en viktig komponent. Att dessa tagits bort leder till en mycket långsammare upplevelse. De gånger vi fick sätta oss bakom spaken i ett flygplan fanns det knappt någon fara mellan kontrollpunkterna, och båtloppen bjöd endast på en handfull hopp att lattja med. Vi föredrog därför att tävla i bilarna. Vi får hoppas på att det fullständiga spelet bjuder på mer spännande uppdrag och tävlingar för flygplan och båtar.

The Crew 2The Crew 2
Rejält uppfrsächad grafik.

Du kan ju självklart välja att tävla i lopp för antingen bilar, båtar eller flygplan, men när du bara kör runt i frispelsläget så kan du enkelt byta fordonstyp genom att klicka ner den högra spaken, vilket tar fram en meny där du kan välja mellan de två andra fordonstyperna. Du byter då direkt till den valda typen av fordon på plats. Som du själv kan ana så kräver detta planerande av när du bestämmer dig för att byta fordon, då det inte slutar allt för bra med att byta till en båt mitt på land. Detta funkar smidigt och tillåter ganska häftiga och farfyllda stunder där du snabbt och sömlöst tar dig från vatten till land och vidare upp i luften och sen tillbaka igen utan krångliga menyer.

The Crew 2
The Crew 2The Crew 2The Crew 2