Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
förhandstittar
Rocket Arena

Rocket Arena

Gamereactor England har kikat närmare på det nyligen utannonserade debutspelet från EA-studion Final Strike Games...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

et är dags redan i sommar för nyligen utannonserade Rocket Arena. Tre mot tre, förstapersonsaction från den nybildade studion grundad av människor med massor av shooter-rutin, då många av dem bland annat jobbat med multiplayerportionerna i Call of Duty, Halo samt Doom.

Rocket Arena
Rocket Arena

Rocket Arena skiljer sig från i stort sett alla multiplayerbaserade actionspel jag någonsin haft nöjet att testa. Detta eftersom döden inte är en särskilt viktig del av det här spelet. Istället handlar det om att knuffa ut andra spelare ur arenan, lite som i Smash Bros, fast ändå inte. Om du har mindre kraft är det enklare att "åka ut" och även om hälsomätaren självläker med tiden handlar det ändå om att spela taktiskt på ett sätt som många andra actiontitlar i dagens spelklimat kanske inte uppmuntrar på samma sätt.

Rocket Arena

Förutom att man kan panga raketer kan man som spelare i Rocket Arena ducka och använda de två specialattackerna som samtliga av karaktärerna har. Det finns "rocket jumps" också vilket härstammar från Quake-originalet och handlar om att man, rätt beräknat och perfekt utfört, kan nyttja explosionen från sina raketer för att hoppa högre och nå delar av banan som annars är omöjliga att besöka.

Rocket Arena

Arenorna som jag fick nöjet att testa under min demo-session med Rocket Arena innehöll massor med tecknad, skojfrisk, lekfull charm och det märktes direkt att det här spelet innehåller mängder av variation. Jag besökte djungler, öknar, snöiga berg och en liten pittoresk by mitt i en enorm skog. Karaktärsgalleriet verkar riktigt trevligt också av mina tidiga första-intryck att döma. Min favorit hittills är helt klart figuren Blasthead som är en överviktig, rödhårig pirat som skjuter kanonkulor istället för regelrätta raketer.

Rocket Arena

Jag fick testa tre olika spellägen; Knockout, Rocketball och Treasure Hunt. Knockout fungerar som Team Deathmatch där det tremanna-laget som först når 20 poäng vinner. Rocket Ball är, som du säkert redan gissat, inspirerat av ett mycket populärt multiplayerspel med ett snarlikt namn, medan Treasure Hunt handlar om att man som lag ska samla ihop 200 stycken piratmynt för att vinna. Snabbast till skatten kammar hem vinsten. Och detta läge var min favorit av det lilla jag fått testa.

Rocket Arena

Den här genren är som vi alla vet väldigt tuff och i viss mån mättad men jag tror att Rocket Arena kan innehålla ett tillräckligt originellt recept för att synas, höras och göra lite skada. Det är gulligt, snabbt, varierat, charmigt och framförallt 100% barnvänligt. 14:e juli, är det dags.

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Relaterade texter



Loading next content