Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vad har hänt med loading.se?

ZeldasCastle
ZeldasCastle
För några veckor sedan så slutade spel sidan loading.se att fungera för mig.
Jag har skrivit mail till Gamereactor och frågat om de vet samt att jag ställde några andra frågor för att lära mig förstå upplägget på den här sidan utan att ha fått något svar.

Nu funderar jag på om ni kanske vet varför loading.se har gått under jorden?

Tillagt 2018-06-14 08:18:
Det är ju de som förlorar på det genom att förlora användare till andra spel sidor.

Emuell Moon
Little Nightmares
Little Nightmares
Nerlagd.
Sök på "loading.se twitter" så får du en förklaring.
Verkligen synd.

Kylo Ren
Kylo Ren
Jag var mycket aktiv på Loading och GamePlayer mellan 2003-2009. Allt har sin tid är jag rädd. Senaste Level var i alla fall riktigt bra för första gången på länge, om det är till någon tröst.

Missing Avatar
Gurkan_86
Fasen så synd.. jag har vart aktiv från första början typ när det bara var playing.se från 2002- fram till nu då..

ZeldasCastle
ZeldasCastle
Ja, det var riktigt tråkigt.
Jag har använt loading i perioder men nu senast när jag skaffade det så bestämde jag mig för att satsa mer på att skriva om olika typer av mini konsoler i en officiell tråd.

Men det var mest när jag startade den som jag lyckades få några som ville vara med och skriva i den.

Men det är ju skönt att veta att den är nerlagd för tillfället, så slipper jag tro att det är mitt internet som det är något fel på.
Kändes dock som att de inte visste själva om de kommer starta den igen när jag läste på twitter.

Loading.se
@loadingse
7 juni

"Efter 13 år online har Loading.se tagit timeout. Vi hoppas kunna återkomma i framtiden, men vet i dagsläget inte när eller i vilken form.
Under tiden vill vi tacka alla er som varit med på den här långa och fina resan.

På återseende!"

Emuell Moon
sunesnus
sunesnus
Det var värst. Tyckte det var rätt mycket trafik på den sajten. Kanske fler kommer till GR nu då.

ZeldasCastle
ZeldasCastle
Citerar sunesnus:
Det var värst. Tyckte det var rätt mycket trafik på den sajten. Kanske fler kommer till GR nu då.

Ja, det borde ju vara ganska logiskt om fler kommer hit istället.
Finns det någon administratör som kan se om det blivit fler medlemmar eller om det är mer trafik på GR efter att loading lades ner?
Skulle vara ganska intressant att veta.

Emuell Moon
Little Nightmares
Little Nightmares
Skulle gissa att både GR och FZ får ökad trafik, den enes död osv.
Loading var min huvudsakliga tvspelssida, hängde lite i BSL, Limited run och Ge tips tråden.
Lite sporadiskt på andra trådar med men.
Trevlig gemenskap på den sidan.

Missing Avatar
hadjy
Vet inte om Loading led av samma problem som tidningen Level, dvs att den blev så politiskt korrekt att den inte gick att läsa. Man fick intrycket av en klubbtidning för miljöpartister och feministiskt initiativare på Södermalm.
Jag hängde med Bjarneby och co sen 1993 då tidningen hette Super Power men till slut gick det inte längre. Synd.
Kanske Loading var samma och folk flydde?

Imperial scout
Moderator
Imperial scout
Har aldrig varit inne på Loading och är inte speciellt insatt i vad som har hänt, men har hört ett rykte om att det ska ha med de nya GDPR-lagarna. Vet inte om det faktiskt stämmer, men om så vore fallet så låter det ju märkligt då det knappast var en överraskning för olika webbsidor att de lagarna skulle träda i kraft.

https://twitter.com/Tantfarbrorn/status/1004699699696332800

"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
grodahn
grodahn
Citerar Imperial scout:
Har aldrig varit inne på Loading och är inte speciellt insatt i vad som har hänt, men har hört ett rykte om att det ska ha med de nya GDPR-lagarna. Vet inte om det faktiskt stämmer, men om så vore fallet så låter det ju märkligt då det knappast var en överraskning för olika webbsidor att de lagarna skulle träda i kraft.

https://twitter.com/Tantfarbrorn/status/1004699699696332800

Det är inte den enda sidan som fått lägga ner iom. GDPR. Flera äldre forum som gått på sparlåga har rykt då det varit för tidskrävande/kostsamt att bygga om databaser på ett sådant sätt att de lever upp till kraven. Eller för dess skull läsa på om juridiken för att ta reda på huruvida man redan är på rätt sida om lagen. Man väljer alltså det säkra före det osäkra och lägger ner, då det ju kan kosta en slant att råka bryta mot GDPR. För vanligt folk blir alltså detta den främsta reella konsekvensen när våra overlords vill ha frikort till att stämma stora Amerikanska företag.

https://digital.di.se/artikel/datainspektionen-gdpr-utreder-google-hotas-av-massiv-bot

The more I learn, the smaller I become.
Little Nightmares
Little Nightmares
Citerar hadjy:
Vet inte om Loading led av samma problem som tidningen Level, dvs att den blev så politiskt korrekt att den inte gick att läsa

Nja, kan jag inte säga. Recensionerna var ju äckligt PK i slutet men sällan nyheterna. Lättare att bli bannad än på GR om man skrev rasistiska saker, personangrepp och så men ingen överdriven moralpanik, mer bara en diskutionsvänligare nivå. Vad som var bäst var nog att fanboyism var i minimum. Tror dom blev utslängda före min tid på sidan och det skapade en bättre nivå för att kunna prata om spel utan dom värsta trollen. Inte som att läsa LEVEL, slutade premurera på den skiten för något år sedan när den övergick i ren PK propaganda.

ZeldasCastle
ZeldasCastle
Citerar Imperial scout:
men har hört ett rykte om att det ska ha med de nya GDPR-lagarna

Jag kan säga så här att jag hängde på loading i stort sett varje dag, om jag inte loggade in och skrev något så gick jag i alla fall in och kollade om de hade skrivit något nytt.

Men det var samma dag som GDPR-lagarna trädde i kraft som loading.se slutade att fungera.

Min sambo har både Facebook och Instagram medan jag slutade med sociala medier för några år sedan. Men en kort tid efter att loading.se hade stängts ner så berättade hon för mig att de stängde ner sidan pga underhåll och att det verkade som att de gick över till Instagram istället.
Men jag sade till henne att om det är så det ligger till att de har tänkt att istället köra på Instagram i fortsättningen så kan de ju glömma att jag följer de. För jag tänker inte skaffa Instagram bara för att följa vad de skriver, då söker jag mig hellre till andra forum.

Emuell Moon
Missing Avatar
pacc
Citerar Little Nightmares:
en diskutionsvänligare nivå. Vad som var bäst var nog att fanboyism var i minimum. Tror dom blev utslängda före min tid på sidan och det skapade en bättre nivå för att kunna prata om spel utan dom värsta trollen.

Kanske bara ett lite mindre forum där alla hade samma intressen, inte heller en massa press-releaser bara för att utan lite eget material då och då. Tittade in här för att kolla läget men vet inte om det är rätt, följde hellre en tråd med allt möjligt än en 100-sidor lång tråd om ett enda spel någon annan stans.

swedish_jedi
swedish_jedi
Det är synd att loading.se lades ner. Det fanns en grym tråd där som följde och tipsade om diverse reor och rabatter på spel. Har sparat en hel del slantar med den tråden.

THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
Missing Avatar
Jallle
Letar efter ett alternativ till den tipstråden. Någon som känner till någon annan bra?

Woosley
Woosley
Citerar hadjy:
Vet inte om Loading led av samma problem som tidningen Level, dvs att den blev så politiskt korrekt att den inte gick att läsa. Man fick intrycket av en klubbtidning för miljöpartister och feministiskt initiativare på Södermalm.
Jag hängde med Bjarneby och co sen 1993 då tidningen hette Super Power men till slut gick det inte längre. Synd.
Kanske Loading var samma och folk flydde?

Ja Level har tidvis varit helt fruktansvärd på den punkten. Loading gick mot samma låga nivå under en period då det var just de där "vänsterorienterade värdegrundsriddarna" som tillläts domdera i forumet och varnades och bannades i betydligt lägre utsträckning än sina meningsmotståndare även om de höll en lägre och mer osaklig debattnivå och/eller bröt mot forumregler. Det höll på att bli outhärdligt.

MEN, jag tyckte att det sakta men säkert började bli ett bättre debattklimat där, jag tror att det hade att göra med en skärpning hos och/eller ett utbyte av moderatorerna som faktiskt började bli mindre partiska än de varit tidigare, samt att allt fler användare vägrade låta sig skrämmas av de otrevligaste användarna på forumet. Känslan var att det började vända ungefär samtidigt som på sociala medier och internet i stort - just att människor i allt större utsträckning inte längre lät sig luras av ohederliga härskartekniker eller skrämmas av lösryckta negativa epitet som motståndarsidan försökte klistra på dem.

Så det var synd trots allt att de gick i graven just nu.

Little Nightmares
Little Nightmares
66,6% tillbaka så borde vara uppe om några veckor nu.

Krysslåda
Krysslåda
Störde mig något enormt på den innersta kretsen på Loading som satt och dunkade varandra i ryggen i samband med att de hade sina "djupa" diskussioner. De hade verkligen åsiktsförtur på allt och alla som inte tyckte som dom var ett mansgrisigt rövhål ungefär.

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Lurifaxfluxflax
Lurifaxfluxflax
Inte vart aktiv där på åratal väldigt lågt tak om vad som får diskuteras, stark PK kultur, t.ex blev det jätteramaskri för att Petter kritiserade pride

Parkreiner
Parkreiner
Citerar Little Nightmares:
66,6% tillbaka så borde vara uppe om några veckor nu

Vad menar du?

6948
6948
Någon som vet nåt om Level #28?

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone
Kid Icarus
Kid Icarus
Påverkar detta utgivningarna utav tidningen Level? Har en årsprenumeration där...

you don't need a reason to help people
Little Nightmares
Little Nightmares
Citerar Kid Icarus:
tidningen Level

Nej, från vad jag förstått så har de inte så mycket att göra med varandra.

6948
6948
Nån som sett Level #28 i handeln?

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!