Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Valet 2018?


Är det så att det är klart att Stefan Löfven skall sitta kvar i regeringen i 4 år? Jag är nöjd och det är ett stort steg att de får sitta kvar.

Hur reagerade du på detta valet?
  • 0
Lite osäkert men möjligt, vi vet inte om de får med sig V, MP, L och C möjligen alternativt att de jobbar med M och eller KD så går det men det krävs att alla vill. Jag ser dock inte att S, L, C, Mp eller V jobbar med SD och jag tror inte att V vill jobba med KD heller. Som sagt osäkert om han sitter kvar men jag tror på en blocköverskridande regering men det beror helt på om alla partier som är aktuella kommer överens. Om S, MP, V, L och C bildar regering så vore den möjligen funktionell men då går ju KD, SD och M i opposition. Valresultaten var inte förvånande och kan kanske skapa mer samarbete och samtal över blockgränserna.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Misternice:
Är det så att det är klart att Stefan Löfven skall sitta kvar i regeringen i 4 år?


Näe, inget är klart. De kommer att rösta bort honom som stadsmininster inom ett par veckor vad det låter som. Sen blir det svårt att få ihop en ny regering. Sverige blir i fyra år till svårt att styra.


Citerar Misternice:
Hur reagerade du på detta valet?


Med frågetecken. Vilka ska svika väljarna för att bilda regering, hur ser reglerna ut vid ett sånt här fall, är det så att det mindre förslaget med det mindre partiet ska ha stadsministerposten? Mycket märkligt val.
  • 0
vidrit att rasisterna fick 17% av rösterna. hoppas de införs en lag mot rasistiska partier så att vi slipper se dom vid nästa val.
  • 0
Kallas demokrati oavsett vad man tycker om saken
  • 0
Citerar Anakin1337:
vidrit att rasisterna fick 17% av rösterna. hoppas de införs en lag mot rasistiska partier så att vi slipper se dom vid nästa val.
Så du vill göra det som Nazisterna gjorde efter att dom tog makten? D.v.s. förbjuda andra partier från att existera.
  • 0
Tror det blir nyval. Och det kommer passa utmärkt med EU-valet i Maj. Det eller så går Alliansen ihop med Miljöpartiet.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
Ärligt talat hoppas jag ingen av dessa dagis barn får styra vårt land är ingen jävla sandlåda. Men så som dom beter sig är fan barn nivå. Nä jag tänker inte samarbeta med Åkesson för jag tycker inte om hans åsikter. Seriöst jävla dagis barn säger jag bara. Men i för sig tänkte på hur varenda svensk beter sig idag kanske en dagis regering skulle passa bra åt dagis folket.
  • 0

Alright damer, herrar, och icke-binära. Det är ju faktiskt åter igen val till riksdag, region, och kommun i år. Vilket parti funderar ni på att rösta på? Nån särskild kandidat som ska kryssas på det?

Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!