Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Förövrigt är inte majoriteten av våldtäkterna utförda av invandrare, vilket SD verkar vilja få oss att tro. Och inte heller av främmande sådana. Utan i hemmet av folk som känner offret. Men såklart, SD bryr sig ju knappast om riktig statistik, för de bryr sig inte ett dugg om offren, de bryr sig bara om gärningsmännen.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Citerar Konsument:
Citerar Revival:
Så man kan inte vara rasist för att man har ickesvenskt påbrå? Ehm...


Klart man kan! Förstår ärligt talat inte vad jag kan ha menat i det där lösryckta citatet...


Det var för att det inte var du som skrev det. Han citerade fel.

Tillagt 2010-05-27 00:15:
Citerar Andra Bullar:
Förövrigt är inte majoriteten av våldtäkterna utförda av invandrare, vilket SD verkar vilja få oss att tro. Och inte heller av främmande sådana. Utan i hemmet av folk som känner offret. Men såklart, SD bryr sig ju knappast om riktig statistik, för de bryr sig inte ett dugg om offren, de bryr sig bara om gärningsmännen.


Till att börja med så talar de om "överfallsvåldtäkter". Svårt att tänka mig att sambon lurar i buskarna.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Förövrigt är inte majoriteten av våldtäkterna utförda av invandrare, vilket SD verkar vilja få oss att tro.


Som jag uppfattat det, så tycks SD vilja få oss att tro att invandrare utför fler våldtäkter per invandrare än vad svenskar utför per svensk. Det stämmer väl också ganska bra överens med den "riktiga" statistik som BRÅ presenterat inom området. Men det är klart, man tolkar information olika och kanske är BRÅ:s statistik inte riktig? Vad vet jag.
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0
Våldsbrott är överrepresenterade bland personer som någon gång i sitt liv fått socialbidrag. Det är till och med såpass överhängande att det är mer statistiskt korrekt uttalande än att invandrare är överrepresenterade, vilket de är. Detta överskrider helt "rasgränser" dvs. det spelar ingen roll om man är invandrare eller ej. Det är dessutom så att barn med en eller fler föräldrar som någonsin tagit social bidrag är också överrepresenterade i brottsstatistiken i allmänhet.

Kan det vara så fantastiskt att brottslighet i de flesta fall beror på omständigheter och inte hudfärg?
"Fear me Ive killed hundreds of Time Lords" "Fear me, Ive killed all of them"
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Beror dock inte detta på att Sverige har den mest liberala definitionen på "våldtäkt" och att vi aktivt uppmuntrar kvinnor att anmäla våldtäkt?


Citerar jagundrarmycket:
Det sägs ju så. Om du frågar "experten" Jerzy S...[något]. Men vad spelar det för roll? Vi har tusentals svenskar som blir våldtagna varje år. Det är tillräckligt dåligt, oavsett om det är 99% av alla våldtäkter som anmäls eller inte... och våra straffskalor är misslyckade.


Vad det spelar för roll? En rätt avgörande sådan. Du lyfter fram antalet våldtäkter som att det är något SD ska lösa när det i själva verket kan vara så att enda anledningen till att vi har så hög statistik i Sverige är att vi är ett av de mest jämlika länderna i världen. Det finns ju gränser för hur brett man kan svinga för att träffa i en diskussion, kan jag tycka...
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Jag blir helt matt av att det finns folk som är intresserade av detta ämne som faktiskt tvivlar på invandrares betydande roll vad gäller alla våra våldtäkter.

Här har ni en studie som sträcker sig över några år under åttiotalet, redan då var 38% av de anmälda våldtäkterna utförda av invandrare.

http://kau.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:5918

Gud vete fan när antalet våldtäkter utförda av invandrare passerade 50%, nån gång under nittiotalet förmodligen.

Och vi har väl alla hört att 100% av de anmälda våldtäkterna i Oslo under tre års tid utfördes av utomeuropeiska invandrare. Med tanke på att norskarna faktiskt är åtminstone lite selektiva vad gäller vilka de tar in, de ålderstestar t.o.m. de "ensamkommande flyktngbarn" som är allra skäggigast, så är deras situation ändå bättre än våran. Att tro att mindre än 70% av våra våldtäkter utförs av invandrare är så naivt att det nästan är lite gulligt.

Här har ni en flashbackare som postar lite länkar:
https://www.flashback.org/sp23175464

Länken till Flashback vägrar bli klickbar.
  • 0
Citerar Tears of Love:
Jag blir helt matt av att det finns folk som är intresserade av detta ämne som faktiskt tvivlar på invandrares betydande roll vad gäller alla våra våldtäkter.


Våldtäkt som våldtäkt. Jag blir helt matt av människor som antingen skiter i det eller tror färre kvinnor i världen skulle bli våldtagna om vi slängde ut alla invandrare.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Våldtäkt som våldtäkt. Jag blir helt matt av människor som antingen skiter i det eller tror färre kvinnor i världen skulle bli våldtagna om vi slängde ut alla invandrare.


Färre kvinnor i världen kan jag inte uttala mig om, färre kvinnor i Sverige däremot.
  • 0
Människa som människa.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Människa som människa.


Du motsäger alltså inte att invandrare våldtar oproportionerligt mycket? Du anser bara att det inte gör något?
  • 0
Du tycker alltså det är viktigare att kvinnor i Sverige inte våldtas än att kvinnor i andra länder inte våldtas?
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Tears of Love:
Jag blir helt matt av att det finns folk som är intresserade av detta ämne som faktiskt tvivlar på invandrares betydande roll vad gäller alla våra våldtäkter.

Citerar SAS-S:
Kan det vara så fantastiskt att brottslighet i de flesta fall beror på omständigheter och inte hudfärg?


Tillagt 2010-05-28 12:48:
Svaret på SAS-S fråga är uppenbarligen, ja, gärna i versaler: JA, gärna i versaler med multipla utropstecken: JA!!!
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Du tycker alltså det är viktigare att kvinnor i Sverige inte våldtas än att kvinnor i andra länder inte våldtas?


Självklart är det så. Vi har väl nog med våra egna problem, eller menar du att vi ska importera våldtäktsmän för att det ska bli rättvist? Jag skulle gärna se dig ge den förklaringen till en våldtagen svensk kvinna.

Då kan vi lika gärna importera importera krig och annat elände.


Jag säger som jag sagt tidigare: Det är inte vårt land som ska bli sämre utan deras länder som ska bli bättre. Kan vi undvika att importera brottslighet och sociala problem så ska vi givetvis göra det!
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Svaret på SAS-S fråga är uppenbarligen, ja, gärna i versaler: JA, gärna i versaler med multipla utropstecken: JA!!!


Ja, det är klart det är så. Själva frågan blir dock då hur befogad invandringen är om invandrare som kommer hit får det så dåligt ställt att det banar väg för kriminalitet.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Lanky:
Citerar Nicklas Holm:
Jag säger som jag sagt tidigare: Det är inte vårt land som ska bli sämre utan deras länder som ska bli bättre. Kan vi undvika att importera brottslighet och sociala problem så ska vi givetvis göra det!


Bra sagt!

och även tvärtom som du säger. vi måste fixa våra problem innan vi är ens redo att ta hand om alla invandrare som kommer in i landet.

jag tycker det är okej om invandrare kommer hit och arbetar som alla andra och självklart inte på bekostnad av att en svensk förlorar ett jobb(det måste ju ändå vara högst prioritet att svenskar får jobb).

Jag har även hört att sossarna vill gärna ta in mer invandrare så dom kan leva på bidrag för att sedan kunna rösta på dom. det låter otroligt men om man tänker efter så skulle faktiskt denna taktik fungera och existera.
  • 0
Citerar robosoldier:
Jag har även hört att sossarna vill gärna ta in mer invandrare så dom kan leva på bidrag för att sedan kunna rösta på dom. det låter otroligt men om man tänker efter så skulle faktiskt denna taktik fungera och existera.


En sak är i alla fall säker - sossarna med Mona i spetsen är inget parti för svenskar längre.
http://www.dt.se/nyheter/borlange/article640096.ece
http://www.youtube.com/watch?v=0VM38VzsDmk
  • 0
Citerar Samurai-:
Ja, det är klart det är så. Själva frågan blir dock då hur befogad invandringen är om invandrare som kommer hit får det så dåligt ställt att det banar väg för kriminalitet.

Ja, det är en frågeställning man får anta sig - absolut. Att inte se att invandring delvis skapar problem är dumt.

Jag avskyr bara att se hur folk skriver likhetstecken mellan religionstillhörighet och beteende när all forskning tyder på annat.

SD som utmålar islam att vara det största hotet sedan 1945 är ju då lämpligast att avsky förstås.

Tillagt 2010-05-28 15:13:
Citerar Lanky:
En sak är i alla fall säker - sossarna med Mona i spetsen är inget parti för svenskar längre.


Jag gillar förvisso inte Mona men, menar du att folket som syns på det där youtubeklippet inte är svenskar?
  • 0
Citerar robosoldier:
det måste ju ändå vara högst prioritet att svenskar får jobb


Jag skulle snarare säga att den mest kompetenta för jobbet är den som borde få det. Sannerligen så borde det väl vara vägen att gå ifall man vill gynna samhället mest?
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Citerar Nicklas Holm:
Du tycker alltså det är viktigare att kvinnor i Sverige inte våldtas än att kvinnor i andra länder inte våldtas?


Eh ja, självklart. Ska vi lösa problemet med våldtäkter i andra länder med att importera dem hit? Du kan ju inte mena allvar!

Tillagt 2010-05-28 15:45:
Citerar robosoldier:
jag tycker det är okej om invandrare kommer hit och arbetar som alla andra och självklart inte på bekostnad av att en svensk förlorar ett jobb(det måste ju ändå vara högst prioritet att svenskar får jobb).


Det funkar inte så... Om de "tar ditt jobb" så betyder det väl att du var för dålig, kort och gott. Såvida det inte rör sig om någon kvotering är detta inget fel alls, utan tvärtom mycket bra för samhället. Och antalet jobb är inte statiskt. Tröttsamt argument man ofta hör på fikarasterna ute i industrin av folk som inte begriper vad de talar om.

Citerar robosoldier:
Jag har även hört att sossarna vill gärna ta in mer invandrare så dom kan leva på bidrag för att sedan kunna rösta på dom. det låter otroligt men om man tänker efter så skulle faktiskt denna taktik fungera och existera.


Jag vågar nog påstå att det är på det viset, den taktiken existerar i allra högsta grad. Valboskap is the shit.

Tillagt: Vill bara klargöra att jag snackar om vänsterns eviga flört med bidragstagare...inte invandrare i allmänhet. Inte helt klockren citering, men nu var det klargjort i alla fall.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar Lanky:
Självklart är det så. Vi har väl nog med våra egna problem, eller menar du att vi ska importera våldtäktsmän för att det ska bli rättvist? Jag skulle gärna se dig ge den förklaringen till en våldtagen svensk kvinna.


Jag har aldrig skrivit att vi ska importera våldtäktsmän. Men andra lägger fram våldtäktstatistiken som att det är ett argument för att stoppa all invandring och att alla de våldtäkterna isåfall försvinner. Det enda som skulle ske i ett sådant scenario är att man skyfflar över problemet på en annan grupp kvinnor. Och i mina ögon har alla kvinnor lika stor rätt att inte bli våldtagna, men uppenbarligen delar inte alla i den här tråden den uppfattningen.


Citerar M83:
Eh ja, självklart. Ska vi lösa problemet med våldtäkter i andra länder med att importera dem hit? Du kan ju inte mena allvar!


Det har jag som sagt inte skrivit. Men resonemanget som förts här från andra personer bygger ju i princip på att vi bara ska slänga ut all skit som inte är stämplat "svenskt" och låtsas som att det inte existerar och att det inte är vårt problem längre. Jag lever hellre i ett samhälle som försöker lösa problemen istället för att skicka dem vidare. Oavsett var problemet kommer ifrån.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar robosoldier:
självklart inte på bekostnad av att en svensk förlorar ett jobb(det måste ju ändå vara högst prioritet att svenskar får jobb).


Borde inte den som är bäst kvalificerad för jobbet få det?
I SCANNED IT WITH NORTON AND IT SAYS IT CONTAINS A TROJAN
  • 0
Den 23-åriga libanes som tog ihjäl 78-åriga Inger har nu dömts till ett år och tio månaders fängelse. Sverigedemokraterna vill kraftigt höja straffen för alla former av våldsbrott. Det är alltså ännu en anledning till att rösta svenskt i höst.
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Att få folk att fatta att det finns ett solklart samband mellan invandring och våldtäkt är inte riktigt samma sak som att yrka för att man ska slänga ut alla invandrare i preventivt syfte.

Men givetvis ska vi slänga ut de invandrare som blivit dömda för våldtäkt med huvudet före. Jag skulle vilja se dig föra den argumentationen mot en återfallsförbrytares offer. Så ja, självklart ska vi sätta svenska kvinnor först. Vi kan inte vara hela världens sjukhus och skola. Nån måtta får det vara på denna "solidaritet".
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar Konsument:
att rösta svenskt i höst.

Vad fan menas?

Gillar inte ditt sätt.
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Vad fan menas?


Att rösta svenskt innebär att man röstar på ett parti som är för att förbättra för alla svenska medborgare förutom de kriminella. Varför gillar du inte det?
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!