Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar M83:
Att få folk att fatta att det finns ett solklart samband mellan invandring och våldtäkt är inte riktigt samma sak som att yrka för att man ska slänga ut alla invandrare i preventivt syfte.

Men givetvis ska vi slänga ut de invandrare som blivit dömda för våldtäkt med huvudet före. Jag skulle vilja se dig föra den argumentationen mot en återfallsförbrytares offer. Så ja, självklart ska vi sätta svenska kvinnor först. Vi kan inte vara hela världens sjukhus och skola. Nån måtta får det vara på denna "solidaritet".


Det kan aldrig finna någon måtta med solidaritet, då kan man lika gärna strunta i all form av humanitet om man ska börja värdera människor på det viset. Sedan är det rätt löjligt att börja dra in "föra den arumentationen mot en återfallsförbrytares offer". Isåfall kan jag väl säga att jag skulle vilja se dig förklara resonemanget för ett offer som blivit våldtagen av en svensk återfallsförbrytare: "Ja... erhm... nä alltså eftersom han inte var född i Turkiet eller Somalia kunde vi inte slänga ut honom, han är ju ändå svensk som du och jag"


Citerar Konsument:
Att rösta svenskt innebär att man röstar på ett parti som är för att förbättra för alla svenska medborgare förutom de kriminella. Varför gillar du inte det?


Hade ju varit awesome om det hade funnits ett sådant parti som ställde upp i valet till riksdagen, synd att det inte gör det bara.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Varför inte gå ett steg längre? Jag tycker inte att vi gör tillräckligt mycket för världens befolkning. Vi borde öka biståndet till 50% av BNP och chartra plan till länder och plocka upp folk i nöd och ta dem hit. Jag menar, det finns ju ingen måtta med solidaritet! Visa lite humanitet!

Och tro mig, om vi kunde skyffla svenska återfallsförbrytare någonstans där vi slapp dem skulle jag gärna se att vi gjorde det. Synd att britterna redan lagt rabarber på Australien.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Kul med sarkasm, verkligen. Slutar man sträva efter att hela tiden gå ett steg längre är man som sagt, lite pardoxalt, ute på djupt vatten. Då slutar allting med krig i sandlådan där den med störst spade vinner och det är verkligen inte Sverige.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Konsument:
Att rösta svenskt innebär att man röstar på ett parti som är för att förbättra för alla svenska medborgare förutom de kriminella.

Att SD skulle vara för att förbättra för alla svenskar finner jag extremt roligt då jag tvivlar på att de anser att svenskt medborgarskap är vad som räcker för att anses svensk.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Jag vill veta vart du tycker att gränsen ska dras. Allvarligt. Om ett steg framåt åt ett håll betyder två steg bakåt åt ett annat borde vi nog sätta oss ner och fundera hur vi ska gå. Jag anser nog att vi har gått flera mil åt fel håll och befinner oss nu ljusår bort från målet på många andra stigar.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Citerar Konsument:
Att rösta svenskt innebär att man röstar på ett parti som är för att förbättra för alla svenska medborgare förutom de kriminella. Varför gillar du inte det?


Och glöm inte de homosexuella. Fast de kanske inte räknas som svenska?
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Citerar Bohm:
Och glöm inte de homosexuella. Fast de kanske inte räknas som svenska?

Det finns så jävla mycket bajs i SDs politik - svårt att bestämma sig för vad som tar priset. Bögsynen är nog där och nafsar på toppen av bajshögen.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Citerar mos_nintendo:
Citerar Bohm:
Och glöm inte de homosexuella. Fast de kanske inte räknas som svenska?

Det finns så jävla mycket bajs i SDs politik - svårt att bestämma sig för vad som tar priset. Bögsynen är nog där och nafsar på toppen av bajshögen.


Jag är för homosexuellas fulla rättigheter, det ska absolut inte vara någon som helst skillnad inför lagen någonstans. De ska med andra ord ha full rätt att adoptera osv, imo, men det är en annan diskussion.

Frågan är ju varför folk hoppar på just SD värst när det kommer till denna frågan. Vänsterpartiet står inför ett massivt dilemma. Å ena sidan tycker de som jag angående homosexuellas rättigheter, men å andra sidan vill de låta en grupp som är riktigt våldsamt negativt inställd till homosexualitet (inbitna muslimer) föra en starkare talan och behålla sin "kulturella identitet", vad det än må innefatta. Har ju stått överallt i blaskorna nyligen att det visat sig att allt fler homosexuella överväger att rösta på SD, för att de anser att hotet är betydligt värre från det andra hållet.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Du tycker alltså det är viktigare att kvinnor i Sverige inte våldtas än att kvinnor i andra länder inte våldtas?


Ur ett svenskt perspektiv, vilket är vad som intresserar mig (törs jag gissa att du ser dig som en stolt världsmedborgare eller liknande nonsens?), så är svaret ja.

Citerar Nicklas Holm:
Men andra lägger fram våldtäktstatistiken som att det är ett argument för att stoppa all invandring och att alla de våldtäkterna isåfall försvinner. Det enda som skulle ske i ett sådant scenario är att man skyfflar över problemet på en annan grupp kvinnor.


Du ser alltså våra invandrare som i stort sett oförbätterliga människor som kommer våldta och ha sig var de än må befinna sig? Men ändå verkar du vara övertygad motståndare till alla som på minsta sätt motsätter sig att vi ska importera dessa människor.

Du kan ju även ta upp med tjejer och kvinnor i din bekantskapskrets att du tycker den svenska kvinnan i framtiden bör tolerera att våldtas och se det som en del av sitt liv, av solidaritetsskäl, vilket du tydligen anser att det inte ska få finnas några som helst gränser för.

Citerar mos_nintendo:
Svaret på SAS-S fråga är uppenbarligen, ja, gärna i versaler: JA, gärna i versaler med multipla utropstecken: JA!!!


Inte för att jag gillar uttrycket så värst mycket men ett LOL känns ändå på sin plats. Det är ingen som påstår att hudfärgen gör folk kriminella, däremot finns det en del som anser att hudfärgen inte är det enda som skiljer människor åt och att någon av dessa ytterligare skillnader förklarar saker. Att hudfärg skulle förklara speciellt mycket får du nog svårt att hitta nån som påstår.

Du kan ju läsa Mauricio Rojas artikel i DN som jag och vissa andra länkat till. Läs den med andakt, han blev utkastad ur Folkpartiet för den då de ansåg att det blev lite för mycket klarspråk.
  • 0
Citerar M83:
Synd att britterna redan lagt rabarber på Australien.


Om det inte vore för Ryssland hade det kunnat vara ett alternativ.
I don't envy you.
  • 0
Citerar M83:
Varför inte gå ett steg längre? Jag tycker inte att vi gör tillräckligt mycket för världens befolkning. Vi borde öka biståndet till 50% av BNP och chartra plan till länder och plocka upp folk i nöd och ta dem hit. Jag menar, det finns ju ingen måtta med solidaritet! Visa lite humanitet!

Världsherravälde
  • 0
Citerar Tears of Love:
Inte för att jag gillar uttrycket så värst mycket men ett LOL känns ändå på sin plats

Haha, ett plus för att du är rolig. På riktigt.

Citerar Tears of Love:
Det är ingen som påstår att hudfärgen gör folk kriminella, däremot finns det en del som anser att hudfärgen inte är det enda som skiljer människor åt och att någon av dessa ytterligare skillnader förklarar saker. Att hudfärg skulle förklara speciellt mycket får du nog svårt att hitta nån som påstår.

Nej, just hudfärg skulle nog inte många anse vara belägg nog för att avgöra huruvida någon är brottslig eller ej, det är dock inte vad jag vill belysa även om jag fattar varför du uppfattar vad jag säger på det sättet. Jag säger att det inte finns någon påtaglig data som tyder på att religion (islam) är avgörande för en människas (våldsamma) beteende, vilket många sverigedemokrater anser. Om något är det snarare tvärtom.

Jag har postat källor tidigare i tråden om du är intresserad, skulle också kunna tänka mig att leta fram dem om du nu är lagd så.

Tillagt 2010-05-28 19:51:
Citerar M83:
Frågan är ju varför folk hoppar på just SD värst när det kommer till denna frågan.

Ja jo, jag snubblade in på det för att tråden heter "Ta ställning till sverigedemokraterna" och inte "basha random parti", fast du kanske inte syftade på mig just och isf villa jag reservera en ursäkt (i annat fall: )
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Haha, ett plus för att du är rolig. På riktigt.


Jag är en kul kille. Helt sjukt kul.

Citerar mos_nintendo:
Nej, just hudfärg skulle nog inte många anse vara belägg nog för att avgöra huruvida någon är brottslig eller ej, det är dock inte vad jag vill belysa även om jag fattar varför du uppfattar vad jag säger på det sättet. Jag säger att det inte finns någon påtaglig data som tyder på att religion (islam) är avgörande för en människas (våldsamma) beteende, vilket många sverigedemokrater anser. Om något är det snarare tvärtom.

Jag har postat källor tidigare i tråden om du är intresserad, skulle också kunna tänka mig att leta fram dem om du nu är lagd så.


Hävdar inte heller att det är religion. Jag är motståndare till multikulti men är inte överrens med SD om varför man bör vara det. Några höga tankar om islam har jag dock inte.
  • 0
Citerar Tears of Love:
Hävdar inte heller att det är religion.

Bra.

Citerar Tears of Love:
Jag är motståndare till multikulti men är inte överrens med SD om varför man bör vara det.

Orkar du utveckla?
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Orkar du utveckla?


Jag skrev vad jag tycker om mångkultursprojektet på sida 108 i tråden.
  • 0
Citerar M83:
Varför inte gå ett steg längre?


Hehe
Nä, men seriöst talat så borde biståndet genom skattesedeln avskaffas. Det man betalar i form av skatt, bör oavkortat gå till att bättra vad som ska bättras innanför vårt lands gränser. Vill folk sedan bistå tredje världen, så kan de göra det genom att frivilligt skänka pengar till organisationer som Röda Korset och liknande. Man ska inte tvingas till att vara solidarisk.

Citerar mos_nintendo:
Att SD skulle vara för att förbättra för alla svenskar finner jag extremt roligt då jag tvivlar på att de anser att svenskt medborgarskap är vad som räcker för att anses svensk.


Har man svenskt medborgarskap så är man svensk. Punkt. Sen så är det ju klart att det idag är på tok för enkelt att få ett svenskt medborgarskap.

Citerar Bohm:
Och glöm inte de homosexuella. Fast de kanske inte räknas som svenska?


Sverigedemokraterna är nu officiellt ett parti för HBT-personer. Det har självaste Jimmie Åkesson klart och tydligt deklarerat. Bara det faktum att partiet motsätter sig den allra mest konservativa och HBT-fientliga religionen i världen - islam - gör ju partiet mer HBT-vänligt än samtliga riksdagspartier.
Nyligen dök det dock upp homofientliga, kristna irakier kring partiet, som hetsade mot homosexuella. Även dessa har dock Åkesson tagit fullt och friskt avstånd från. Han har slagit fast att partiet ej skall hetsa mot HBT-personer för att vinna konservativas röster.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article
6866464.ab
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0
Citerar Konsument:
gör ju partiet mer HBT-vänligt än samtliga riksdagspartier.


Nej. Partisekreteraren för SD, Björn Söder sa detta: "Sjukliga beteenden som skulle få vilken normalt funtad människa som helst att känna avsky och få kväljningar är idag helt normala beteenden".

Senare även detta i samband till Sthlm Pride 2007: "Dessa sexuella avarter är inte normala" och avslutade med "Sverige behöver en moralisk upprustning för att åter kunna bli ett friskt och sunt samhälle".

Detta är uttalanden från en Partisekreterare. Flera uttalanden från partitoppen finns. Hur du än försöker och vrida och vända på det är SD absolut inte ett HBT-vänligt parti.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
SD är inget HBT-fientligt parti, men jag ser ingen anledning till att marknadsföra partiet som "ett parti för HBT-personer" som Åkesson har gjort.

Dr Muu: Länka gärna till uttalandena. Jag finner också Pridefestivalen vidrig så jag förstår honom till viss del.

Citerar Konsument:
Har man svenskt medborgarskap så är man svensk. Punkt. Sen så är det ju klart att det idag är på tok för enkelt att få ett svenskt medborgarskap.


Ja, hur kan det då vara ett bevis på att man är svensk? Det räcker ju med att man har bott i Sverige i några få år för att man ska kunna få svensk medborgarskap.
  • 0
Borta.
Ibland blir man arg
  • 0
Citerar Dr Muu:
Detta är uttalanden från en Partisekreterare. Flera uttalanden från partitoppen finns. Hur du än försöker och vrida och vända på det är SD absolut inte ett HBT-vänligt parti.


Sthlm-Pride är en klart omoralisk parad, som nyttjat barn i suspekta syften. Men du borde läsa Jimmie Åkesson artikel, som jag länkade till. Åkessom, SD:s partiledare, har tagit klart och tydligt avstånd från alla nedvärderande uttalanden mot homosexuella. Sverigedemokraterna är också ett mycket populärt parti hon HBT-personer. Enligt någon homosexuell sajt, qx tror jag den heter, lär SD vara betydligt populärare bland dess medlemmar än bland folk i allmänhet.
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0
Citerar Dr Muu:
Och du borde kolla upp Qx lite bättre.


Idel undanflykter.
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0
Citerar Konsument:
Idel undanflykter.


DEssutom, kolla upp hur omröstningarna på QX ser ut.

Åt du glass igår?

Idag har Ester och Esbjörn namnsdag, vem är din favoritbjörn?

Var träffade du den senaste personen du hade ett one-night-stand med?


Dessutom, kollar du igenom omröstningen så är SD inte alls ett stort parti av de som skulle klarat sig över 4%-spärren. Endast FP skulle vara mindre, och det skulle lätt formas en Rödgrön-regering där vänsterpartiet har lika många mandat som SD. Nej, det finns fler motståndare än sympatisörer, många fler.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Nej, det finns fler motståndare än sympatisörer, många fler.


Det vet du inte. Bara för att man lägger sin röst på ett annat parti, betyder inte att man egentligen är en motståndare till SD. Det är fler än man kan tro som är Sverigedemokrater till sina värderingar, även om de själva inte ens vet om det.

Sen så påstod jag inte att SD är ett stort parti bland dem som klarar spärren. Dock så är SD populärare bland homo- och bisexuella på QX än bland befolkningen i stort.
Att träffa en lada inifrån är svårt
  • 0
Citerar Lanky:
Länka gärna till uttalandena. Jag finner också Pridefestivalen vidrig så jag förstår honom till viss del.

Han likställer även pedofili med homosexualitet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article561905.ab
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!