Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar Ree:
Jag har personligen aldrig varit särskilt intresserad i SD's Islambabbel, så varför ska jag försvara det? Jag kom bara ihåg att just den där titeln var fabricerad och sa det, inget mer.

Jag tänkte mer på att du verkade tycka att rubriken var som tagen från luften - när den kanske inte var det.

Citerar Ree:
Grattis, du kom så långt som ett stycke innan det blev "argument from ignorance". Skillnaden mellan dig och mig är att jag ger konstruktiv kritik och pekar på uppenbara vinklingar och lögner när jag kritiserar Aftonbladet medan du.. ja, läs själv.

Jag får väl erkänna att min skepsis mot avpixlat och PI inte grundas på att jag noggrant studerat deras källor och kommit fram till att de är felaktiga. Jag är skeptisk för att det är så uppenbart att de har en agenda. De skriver extremt oprofessionellt, texterna dryper av subjektivitet och förakt. Det räcker med att läsa under fliken "Om Avpixlat" på deras sida för att förstå vad jag menar.
  • 0
Citerar Alstroemeria:
Om du bemödat dig att läsa helheten så hade du förhoppningsvis märkt att det är vad jag inte menar. Jag talar om personlig egenhet.


Då får du skriva det. Sedan kan man inte blunda för det faktum att det finns vissa typer av brott som skulle vi knappt haft i Sverige om det inte vore för invandringen av vissa folkgrupper.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Då får du skriva det. Sedan kan man inte blunda för det faktum att det finns vissa typer av brott som skulle vi knappt haft i Sverige om det inte vore för invandringen av vissa folkgrupper.

Hur är detta ett faktum? Utveckla?

Du är medveten om att Sverige under industrialiseringen, innan "massinvandringen", var djupare i skiten vad gäller brottslighet än idag. Detta var pga socioekonomiska skillnader i samhället, vilka vi kan se även idag. Det är ekonomisk motsättning som skapar segregation och brottslighet, inte "vissa folkgrupper".
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Hur är detta ett faktum? Utveckla?


När man får stifta nya lagar för att tackla tvångsgiften och dylikt så är det nog ett faktum.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar mos_nintendo:
De skriver extremt oprofessionellt, texterna dryper av subjektivitet och förakt.

Om det är fel att förakta de män som begått den här gruppvåldtäkten så vill jag inte ha rätt. Jag läser hellre AP's faktaspäckade artikel med en och annan personlig åsikt som man enkelt kan ta ställning till än traditionell medias rapportering, som varit infinitesimal sedan rättegången inletts. DN är den enda tidning som rapporterat om fallet sen rättegången inleddes, och det var en notis på 3 paragrafer, trots att fallet förmodligen är ett av Sveriges genom tiderna grövsta våldtäkter.

Vem är det som är subjektiv egentligen?

Citerar Alstroemeria:
Agendan är smutskastning.

Min agenda är att få folk att reagera. Att få folk att förstå att detta brott hade kunnat undvikas om vi inte fört en så extrem invandringspolitik, som vi för den delen aldrig röstat fram utan fått nerkörd i våra halsar mot vår vilja. Jag vet faktiskt inte vad som gör att du kan ha en sån extrem inställning till problemet, den som gör att du vägrar se sambanden där de är så uppenbara.

Jag menar, i Japan är man väldigt kritiska till invandring, förmodligen på gränsen till rasistiska, men bara för att man har en känsla av stolthet över sitt land, sitt folk och det man uppnått, vilket är låg kriminalitet och ett säkert samhälle fyllt med kultur. Hade något sånt här skett i Japan hade det varit framsidematerial i flera månader, och folk hade tagit det som en extremt stark signal att invandring, särskilt från mellanöstern, medför extrem ondska och skada på samhället. Man hade slängt in förövarna i fängelse så länge det gått, skickat hem dom och stängt gränserna från det landet för vad som gott kan vara all framtid.

Men i Sverige så får vi såna suveräna argument som att "Men det där siddu, det har inget att göra med vart dom kom ifrån, så därför ska vi inte beskylla invandringen!". Och folk undrar på allvar varför jag beskyller såna argument för att vara naiva.

Spoiler:Tror bestämt jag ska söka upp någon japansk utbytesstudent eller liknande och fråga vad reaktionen hade blivit i hemlandet.
  • 0
Det är verkligen blåögt att tro att allt hemskt i samhället beror på invandringen, och att svenskar enbart är skötsamma och inte står för majoriteten av alla brott i Sverige. Det är svenska män som åker till Thailand för att köpa sex av kvinnor och barn. Svenska kvinnor som åker till Gambia för att köpa unga män. Det är svenska tonåringar, unga och äldre män som våldför sig och köper sex av prostituerade och sexslavar. I Sverige, eller på semestern i utlandet. Nu säger jag inte att det beror specifikt på någon speciell kultur eller gen bland det svenska folket. Såna resonemang får folk som er syssla med. Men det är relevant, eftersom svenskar precis som alla andra är människor, och då finns det alltid en grupp som begår brott. Det har ingenting med ursprung att göra.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Wow, sämsta inlägget i hela tråden. Hela texten är en lång undvikande ursäkt för att inte svara på kritiken jag la fram på förra sidan. Plus att du antyder att jag är rasist. Plus att du lägger ord i min mun. Plus att du inte svarar på min källförfrågning om den där "Min vän blev minsann ihjälsparkad av skinnskallar"-historien. Tror du verkligen du får sympatier när du beter dig så?

Prostitution borde förövrigt vara lagligt. Vad som händer i ett sovrum mellan 2 vuxna människor, oavsett om pengar är inblandade eller ej, borde inte samhället ha något att säga till om. Om folk blir upprörda för att stadsbilden blir ful när man har en massa kvinnor (och män) på gatorna som skyltar ut sig själv, så förbjud det i så fall.
  • 0
Citerar Ree:
Min agenda är att få folk att reagera. Att få folk att förstå att detta brott hade kunnat undvikas om vi inte fört en så extrem invandringspolitik, som vi för den delen aldrig röstat fram utan fått nerkörd i våra halsar mot vår vilja. Jag vet faktiskt inte vad som gör att du kan ha en sån extrem inställning till problemet, den som gör att du vägrar se sambanden där de är så uppenbara.

Jag menar, i Japan är man väldigt kritiska till invandring, förmodligen på gränsen till rasistiska, men bara för att man har en känsla av stolthet över sitt land, sitt folk och det man uppnått, vilket är låg kriminalitet och ett säkert samhälle fyllt med kultur. Hade något sånt här skett i Japan hade det varit framsidematerial i flera månader, och folk hade tagit det som en extremt stark signal att invandring, särskilt från mellanöstern, medför extrem ondska och skada på samhället. Man hade slängt in förövarna i fängelse så länge det gått, skickat hem dom och stängt gränserna från det landet för vad som gott kan vara all framtid.


Snillet spekulerar ser jag. Att all brottslighet kan undvikas genom restriktiv invandring tror verkligen bara populister på. Inte heller tycks jag vara ensam om att inte se dina påstådda uppenbara samband. SD står och trampar på runt 4-6% av en anledning.

Vad gäller Japan finns en hel del oegentligheter när det kommer till männskliga rättigheter, rättssäkerhet, fängelser och straffskalor. De har med andra ord nog mer gemensamt med ex. mellanösternkultur än den typiskt svenska.
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Revival:
Det är verkligen blåögt att tro att allt hemskt i samhället beror på invandringen, och att svenskar enbart är skötsamma och inte står för majoriteten av alla brott


Citerar Alstroemeria:
Att all brottslighet kan undvikas genom restriktiv invandring tror verkligen bara populister på.

Vart får ni dom här fantasierna ifrån? Alstroe, trodde du verkligen på Revival när han menade att jag tyckte så, eller vad? Igen, detta verkar bara vara en desperat strategi från din sida. Jag har aldrig påstått att all brottslighet, eller majoriteten av brottslighet kommer upphöra om vi inför en mer sansad invandringspolitik, bara att vi kan reducera skadan.

Så "Mjau!", din lilla mus som är injagad i ett hörn. Jag slängde just in dig i väggen med mina vassa klor. Vad kommer musen göra nu?
  • 0
Citerar Alstroemeria:
Snillet spekulerar ser jag. Att all brottslighet kan undvikas genom restriktiv invandring tror verkligen bara populister på.


Däremot att brottsligheten skulle sjunka med 80-90 % är vi alla ense om.
Osäkerhet leder till rött.
  • 0
Citerar Ree:
Prostitution borde förövrigt vara lagligt. Vad som händer i ett sovrum mellan 2 vuxna människor, oavsett om pengar är inblandade eller ej, borde inte samhället ha något att säga till om. Om folk blir upprörda för att stadsbilden blir ful när man har en massa kvinnor (och män) på gatorna som skyltar ut sig själv, så förbjud det i så fall.


Det är omodernt i ett samhälle,skulle din dotter sälja sex ,vad ger det för signal till alla kvinnor. Visst, det finns män som är prostituerade men den stora majoriteten är tjejer och vad ger det för signaler till alla tjejer? Det blir som en sista utväg, ännu mer en vad det är idag.
I Tyskland så funkar det inte alls. Deras socialförsärkings sytem är rent åt helvete och kvinnorna enligt en raport är långt från tryggare.
Prostitution ska inte finnas i ett modernt samhälle!!
Sorry för OT men ny-liberala strömmningar bör korssas med en järnhand.

Tillagt 2012-03-18 21:15:
Citerar Sipher:
Däremot att brottsligheten skulle sjunka med 80-90 % är vi alla ense om.


Jag ignorerar ditt inlägg då jag vet att du trollar, men bara en fråga till någon invandringskritiker. Ser ni det här med brottsligheten som en kulturell fråga eller en socioekonomisk?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Williamo:
Sorry för OT men ny-liberala strömmningar bör korssas med en järnhand.

And crushed them you did. Med såna okrossbara argument som...

Citerar Williamo:
Prostitution ska inte finnas i ett modernt samhälle!!

...så vet jag inte riktigt vaaad jag ska ta till mig. /Sarkasm

Det som förundrar mig är varför svensken har sån överdriven tro på att förbud faktiskt gör något. Det enda som förbudet faktiskt gör är att ge personer som dig, Williamo, sinnesfrid.

Personer som vill köpa sex har inga problem att göra det i Sverige idag. De som far till Thailand för att njuta där gör det, inte för att det inte finns några prostituerade här, utan för att det är mycket enklare, och förmodligen billigare, att få tag i prostituerade där.

Det finns inget som heter "ett modernt samhälle" precis som det inte finns något som heter "mer utvecklad", om man kollar till evolution. Det finns bara annorlunda samhällen, och vårt har ingen speciell status som gör det finare än andra och därför fritt från prostitution. Det är bara inbillning.

Det enda förbud gör är att trycka bort ett problem från ens synvinkel, och "lämna det åt hundarna". Det är precis det man gjort med drogerna också, och vi ser ju hur bra det går i Malmö på grund av det. Även om jag är invandringskritisk så har jag inte tänkt låtsas att problemen i Malmö inte är drogrelaterade.

Olyckligtvis är det, heh, förbjudet att diskutera droger här på GR, så den lilla notisen får bli det enda jag skriver om ämnet, trots att jag brinner för det. (Har försökt övertyga moderatorer 2 gånger om att få diskutera just politiken utan resultat.)

Genom att tillåta prostitution kommer problemen som idag som sagt är undantryckta och ur vår kontroll, att komma fram till ytan.

Citerar Williamo:
Ser ni det här med brottsligheten som en kulturell fråga eller en socioekonomisk?

Inget är 100% svart eller vitt, bara grader av grått. Jag säger såhär. Det finns hundratals faktorer som påverkar, och det är omöjligt att förneka en, även om "debattörer" som Alestroe och Revival gott kan försöka (kultur).

Allt påverkar. Kultur, socioekonomisk status, vart man bor, vilka värderingar ens föräldrar har, ålder, vilken hudfärg man har och tom. vilka gener man har (notera, detta kan betyda att man är en man lika mycket som det kan betyda att man kommer från en annan del av världen). Det är omöjligt att säga exakt hur stor procentandel en kategori har när det kommer till ett brott, men när ett samband verkar uppenbart så kommer jag göra mig hörd, oavsett om min åsikt verkar kontroversiell för vissa.

Nöjd?
  • 0
Newsflash! En ny undersökning visar att en majoritet av kriminella föredrar skinka framför tofu. Därför föreslår jag att vi förbjuder kött, utvisar alla köttätare och lagstiftar att alla blir vegetarianer! Det är omöjligt att säga exakt hur stor procentandel en kategori har när det kommer till ett brott, men när ett samband verkar uppenbart så kommer jag göra mig hörd, oavsett om min åsikt verkar kontroversiell för vissa.

If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Ree:
Prostitution borde förövrigt vara lagligt. Vad som händer i ett sovrum mellan 2 vuxna människor, oavsett om pengar är inblandade eller ej, borde inte samhället ha något att säga till om. Om folk blir upprörda för att stadsbilden blir ful när man har en massa kvinnor (och män) på gatorna som skyltar ut sig själv, så förbjud det i så fall.


Den nuvarande lagstiftningen är aningen märklig, men jag tycker att den liberala aspekten är ointressant. Det vill säga, skulle den nuvarande lagstiftningen göra nytta (vilket jag betvivlar) så finns det ingen anledning att ändra på den.
  • 0
Citerar Williamo:
Jag ignorerar ditt inlägg då jag vet att du trollar, men bara en fråga till någon invandringskritiker. Ser ni det här med brottsligheten som en kulturell fråga eller en socioekonomisk?


Självklart. Om man är kritisk mot invandring/invandrare så är man ett troll, ja. Släng dig i väggen, din sikna muslimkramare.
Osäkerhet leder till rött.
  • 0
Citerar Ree:
Hade något sånt här skett i Japan hade det varit framsidematerial i flera månader, och folk hade tagit det som en extremt stark signal att invandring, särskilt från mellanöstern, medför extrem ondska och skada på samhället. Man hade slängt in förövarna i fängelse så länge det gått, skickat hem dom och stängt gränserna från det landet för vad som gott kan vara all framtid.


Och du tycker detta låter som något bra? Uträttar ju inget annat än att gro främlingsfientlighet och en vi/dem-mentalitet.

Japan är ju dessutom ett väldigt dåligt exempel då de om några behöver arbetskraftsinvandring tack vare sin åldrande befolkning.

Citerar Ree:
Prostitution borde förövrigt vara lagligt. Vad som händer i ett sovrum mellan 2 vuxna människor, oavsett om pengar är inblandade eller ej, borde inte samhället ha något att säga till om. Om folk blir upprörda för att stadsbilden blir ful när man har en massa kvinnor (och män) på gatorna som skyltar ut sig själv, så förbjud det i så fall.


Tror knappast att det är pga. stadsbilden vi har den lagstiftning vi har. Snarare handlar det ju om att det slår mot en utsatt grupp, fattiga kvinnor, och att det bidrar till människohandel etc.

Citerar Sipher:
Däremot att brottsligheten skulle sjunka med 80-90 % är vi alla ense om.


Invandrare må ha en överrisk att begå brott, men den absoluta majoriteten brott begås alltjämt av svenskar.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Silky:
Och du tycker detta låter som något bra? Uträttar ju inget annat än att gro främlingsfientlighet och en vi/dem-mentalitet.

Japan är ju dessutom ett väldigt dåligt exempel då de om några behöver arbetskraftsinvandring tack vare sin åldrande befolkning.

Är lite trött nu, men det uträttar väl massor? Dels kommer reaktionen från folket få politikerna att reagera på sånt vis att de inte tar in mer folk än nödvändigt från den delen av världen. Olyckligtvis bor vi inte i Japan där en sån här händelse skulle bli förstasidestoff, utan i gamla hederliga Sverige med sina läsarföraktande journalister, där vi inte får ta del av såna nyheter. Avpixlat rusar fortfarande upp och är på plats 41 just nu. Någon sa att AP på en bra dag har fler läsare än SvD på en dålig.

Sen var inte exemplet på något vis menat att peka på Japaners kontraproduktiva inställning till invandring, utan på Svenskars naivitet i jämförelse med Japaners.

Citerar Silky:
Snarare handlar det ju om att det slår mot en utsatt grupp, fattiga kvinnor, och att det bidrar till människohandel etc.

Du pratar om torskar? Tror du verkligen det finns mindre torskar i vårt samhälle bara för att vi gjort det olagligt att köpa sex?
  • 0
Citerar Ree:
And crushed them you did. Med såna okrossbara argument som...


Citerar Williamo:
Prostitution ska inte finnas i ett modernt samhälle!!

...så vet jag inte riktigt vaaad jag ska ta till mig. /Sarkasm

Det beror ju på, är man en feminist föraktare så är man. Jag tycker jag hade lite att komma med då jag tog up problemet med att kvinnor objektiviseras och om socialförsäkringssystemet i Tyskland. Fast om inte det spelar någon roll för dig vet jag inte direkt vad jag ska säga.
http://www.esh.se/fileadmin/erstaskondal/Uppsatser/socarb/c-upps
_05/lindell_osterman_cupps.pdf
Citerar Ree:
Personer som vill köpa sex har inga problem att göra det i Sverige idag. De som far till Thailand för att njuta där gör det, inte för att det inte finns några prostituerade här, utan för att det är mycket enklare, och förmodligen billigare, att få tag i prostituerade där.

Och mår kvinnorna bra av det? Vi måste se det från dom som säljers perspektiv.
Jag undrar om som sagt, kvinnorna (männen) som säljer sex verkligen gillar det, nej tror inte det.
Det samhället vi lever idag kallar jag modernt, vi som människor har öppnat oss och börjar vissa tolerans mot folk med ett annat kön och etnicitet. Det är skitbra! Tycker inte du det?
Om vi ska göra det lagligt att köpa sexuella tjänster så tror jag vi tappar vår jämnställdhet då många kvinnor skulle hamna i smutsen.
Den lagstiftning vi har idag är bra. Den gör så att säljaren inte åker fast men köparen. Detta gör så att man kan rädda massvis med vilsna själar som säljer sin kropp för pengar.
Edit: Klistra in hela länken jag länkade i din web läsare. Hoppas du inser din lilla MLP lirare att prostitution gör mer skada en nytta.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
snillen spekulerar
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar Ree:
Är lite trött nu, men det uträttar väl massor? Dels kommer reaktionen från folket få politikerna att reagera på sånt vis att de inte tar in mer folk än nödvändigt från den delen av världen.


Är det inte så att SD vill ha minskad invandring för att systemen för integration är överbelastade och/eller fungerar ineffektivt? Har svårt att tro då att hetsa folket mot den folkgruppen kommer lösa något. Kan inte vara lätt att assimileras eller integreras ifall man möts med misstänksamhet och förmodligen diskriminering, enbart på grund av sin bakgrund. Dessutom drabbar det ju oskyldiga personer som redan bor och är integrerade i landet.

Citerar Ree:
Någon sa att AP på en bra dag har fler läsare än SvD på en dålig.


Var helt konfunderad en bra stund av detta. Tyckte det var självklart att AP (Associated Press) var större än SVD (eller något svenskt nyhetsmedia) alla dagar i veckan.

Citerar Ree:
Du pratar om torskar? Tror du verkligen det finns mindre torskar i vårt samhälle bara för att vi gjort det olagligt att köpa sex?


Det tror jag inte, men det är väl ändå inte ett argument för legalisering? Massvis med personer kör för fort dagligen. Inte betyder det att vi ska släppa fri hastighet på vägarna?
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Sipher:
din sikna muslimkramare.


Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar Williamo:
Och mår kvinnorna bra av det? Vi måste se det från dom som säljers perspektiv.
Jag undrar om som sagt, kvinnorna (männen) som säljer sex verkligen gillar det, nej tror inte det.


Vem i hela fridens namn gav dig tolkningsföreträde om vad andra människor vill och inte vill? Är det helt uteslutet att någon frivilligt skulle sälja sex i din värld?

Vidare, skulle det vara mer okej om jag, som är man, skulle börja sälja sex? Vet jag mitt eget bästa bättre än kvinnor gör?

Att förbjuda prostitution är bara att behandla symptom, och inte problemet. Problemet med den svenska prostitutionen är människohandeln bakom den. Vill man; du verkar ju faktiskt ha ett gott syfte bakom, hjälpa utsatta kvinnor bör man jobba för att minska människohandeln, och inte förespråka moralistisk, förmyndande och allmänt frihetskränkande lagstiftning. Vars effekten dessutom är klart oklara.

Tillagt 2012-03-19 13:43:
Citerar Silky:
Japan är ju dessutom ett väldigt dåligt exempel då de om några behöver arbetskraftsinvandring tack vare sin åldrande befolkning.


Vad Japan egentligen behöver är inhemsk konsumption, de har ingen direkt arbetskraftbrist. De lär inte få det heller, med tanke på att de leder fältet i att ersätta människor med maskiner.

Invandring för att i framtiden motverka en högst eventuell arbetskraftbrist är ett helt absurt argument. Speciellt i Sverige, där vi sitter med stor arbetslöshet. Inte heller duger den humanitära aspekten, då man kan hjälpa fler med samma resurser någon annanstans. Men de argumenten spelar ingen större roll, för det enda meningsfulla är att människor borde ha rätt att bo var kattsingen de vill, så länge man sköter sig. Det är också därför jag tycker en liberal invandringspolitik är något vi bör eftersträva, men man ska inte heller vara blind för följderna.

Tillagt 2012-03-19 13:44:
Citerar Silky:
Var helt konfunderad en bra stund av detta. Tyckte det var självklart att AP (Associated Press) var större än SVD (eller något svenskt nyhetsmedia) alla dagar i veckan.


Jag gör det misstaget varje gång. Hopplöst. Man borde förkorta det AvP.
  • 0
Jag är inte på något sätt för SD (< något man måste säga om man talar om SD i dagens samhälle, om man vill undvika att bli kallad rasist). Men faktum är att invandringen är en viktig fråga och SD är det enda parti i riksdan som för invandringspolitik. Man bör pressa EU till att få fler länder att ta in fler människor. Om de andra partierna inte varit så rädda för att stöta någon fel hade SD inte ens varit i diskussion.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Silky:
Är det inte så att SD vill ha minskad invandring för att systemen för integration är överbelastade och/eller fungerar ineffektivt? Har svårt att tro då att hetsa folket mot den folkgruppen kommer lösa något. Kan inte vara lätt att assimileras eller integreras ifall man möts med misstänksamhet och förmodligen diskriminering, enbart på grund av sin bakgrund. Dessutom drabbar det ju oskyldiga personer som redan bor och är integrerade i landet.

SD vill minska invandringen för att det stressar vårt samhälle på alla möjliga vis när vi har en så pass stor invandring. Sen har jag svårt att se artiklar om, du vet, sanningen som ett försök till hets mot folkgrupp. Hur tänkte du nu?

Om det är svårt att som Afghan integreras i ett samhälle där ens folkgrupp begår hemska våldtäkter så är inte det mitt problem, särskilt inte när invandringen på intet sätt är nödvändig, och de flesta Afghaner kommer hit "bara för att", dvs. utan flyktingskäl. Jag förstår öht. inte vad du säger här. Ska vi censurera sanningen bara för att göra det lättare för lycksökare att integreras i samhället??

Citerar Silky:
Det tror jag inte, men det är väl ändå inte ett argument för legalisering?

Jo, eftersom problemen som sagt kommer fram till ytan, och blir en del av samhällets problem och inte bara "de smutsiga prostituerades som ändå gör något olagligt".

Citerar Williamo:
Det beror ju på, är man en feminist föraktare så är man. Jag tycker jag hade lite att komma med då jag tog up problemet med att kvinnor objektiviseras och om socialförsäkringssystemet i Tyskland. Fast om inte det spelar någon roll för dig vet jag inte direkt vad jag ska säga.

Jag vet inte vad du pratar om när du säger att socialförsäkringssystemet i Tyskland inte fungerar, och du samtidigt hänvisar till prostitution, och jag har tyvärr inte tänkt läsa igenom en 100+ lång uppsats bara för att få reda på det.

Dessutom ser jag mig själv som något av en feminist. Kvinnor ska ha alla rättigheter män har, men också samma ansvar. Genom att i praktiken ha särlagstiftning för kvinnor när det kommer till kvinnofridskränkning och prostitution tycker jag inte vi når upp till det idealet.

Citerar Williamo:
Och mår kvinnorna bra av det? Vi måste se det från dom som säljers perspektiv.

Jag tror kvinnor definitivt kan må bra och samtidigt sälja sex, ja. I Sverige har vi trots allt socialbidrag för alla, så det är svårt att bli så pass desperat att man måste sälja sex för att överleva här.

Citerar Williamo:
Den lagstiftning vi har idag är bra. Den gör så att säljaren inte åker fast men köparen. Detta gör så att man kan rädda massvis med vilsna själar som säljer sin kropp för pengar.

Mr. High and Mighty säger jag bara. Lyssna på dig själv. Det är du som sitter på en så hög häst att du tittar ner på alla andra från ovan molnen. För alla som säljer sex är ju "vilsna själar som måste tas hand om". Och sexlagstiftningen som straffar män framför kvinnor tycker du som feminist är bra? Nej, jag tror du är feminist på sättet feministiskt initiativ är feminister. Lagar som är fördelaktiga kvinnor över män är bra, alla andra dåliga.
  • 0
Någon som läst om ekernötternas kupp mot SDU? åsikter?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!