Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar Ree:
http://affes.wordpress.com/2011/09/12/vilka-ar-nybyggarna-i-nyb
yggarlandet/


Denna blogg har jag berört tidigare och enligt mig var den då, och är fortfarande inte trovärdig som källa för ett sådant påstående. Inte heller är uppdelningen i ursprungsland relevant för hur bostadssituationen ser ut. Bloggen är dessutom skapad ur ett perspektiv som inte har något egentligt syfte att beröra bostadsbristen, utan för att skapa diskussion kring befolkningsutvecklingen.

Tillagt 2012-06-04 21:23:
Citerar Ree:
Nu ska vi inte vara såna. Det var ändå första gången SD visade 10% i en mätning någonsin. Skrev även att det inte var statistiskt säkerhetsställt, så jag vet inte vad du klagar på.

Och de ligger rätt stadigt ikring 6%, även med den här undersökningen. Ditt påstående stämde inte.


För att beröra detta ännu en gång och slå hål på spekulationer kring hurvida sympatierna för SD faktiskt ökat.

Jag menar att den enda trovärdiga barometern som är värd att använda är SCB:s, som använder slumpade telefonintervjuer med ett högre antal tillfrågade än någon annan. I regel används internetundersökningar som grund för dessa barometrar hos de andra ledande undersökningsföretagen. Grupper av människor som sympatiserar med ett visst parti kan med hjälp av denna typ av internetundersökningar enkelt manipulera resultatet, det går inte komma ifrån att det faktiskt sker, utmärkande hos vissa. Detta är betydligt svårare i telefonundersökningar med slumpvis utvalda personer.
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/arti
cle14924968.ab


Den svenska nationalsången är, efter den ryska, den tveklöst vackraste i världen!

Kan vi inte bara... släppa in en björn på Aftonbladets redaktion, låsa dörren och låtsas som ingenting?
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Alstroemeria:
Jag menar att den enda trovärdiga baro

Varför ska jag svara på någon som uppenbarligen bara är intresserad av sina egna svar? Sentios mätningar var närmast verkligheten i valet.
  • 0
Citerar Ree:
Varför ska jag svara på någon som uppenbarligen bara är intresserad av sina egna svar?


Eftersom det var ett konstaterande och inte en frågeställning så finns väl ingen som tvingar dig att kommentera.
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Legendkiller:
Till exempel när svenskar tvångsförflyttas till förmån för ensamkommande flyktingar kan man tycka att invandringen spårat ut.

http://svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/han-tvingas-flytta


Så fel som det bara kan bli. Fruktansvärt.
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar Legendkiller:
blabla

Nu är ju du dock inte naiesano vilket gör svaret rätt ointressant.

Dock ett skevt argument för att slänga bort sin röst på några förvirrade sverigedemokrater.
  • 0
Citerar Ree:
http://www1.yadvashem.org/yv/en/education/lesson_plans/images
/niemollerb.jpg


Vadå, är du muslim?
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Revival:
Vadå, är du muslim?

Nej, vit, ateistisk man, den mest förtryckta gruppen i Sverige idag. ;)
  • 0
Citerar Ree:
Nej, vit, ateistisk man, den mest förtryckta gruppen i Sverige idag. ;)


If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar thording:
Vad vill du ska hända då?


Om jag får uttrycka mig på ren svenska;

Inte fan vet jag. Men man börjar få nog. Och jag tror inte att jag är den enda.
Världsherravälde
  • 0
En man som konverterade till kristendom och vägrade att åter bli muslim avrättades i tv genom dekapitering.
http://www.friatider.se/konverterade-till-kristendom-halshoggs-i-te
ve


Detta är ännu en illustration på islams sanna natur och den del av religionen som de flesta "moderata" muslimer i Sverige offentligt förkastar, och ett tecken på varför vi måste förminska invandringen till Sverige. För vem vet, inom en snar framtid kanske vi lyder under sharialagar?

Videon, som är grafisk, går för övrigt att se på Youtube.
  • 0
Citerar Legendkiller:
Detta är ännu en illustration på islams sanna natur och den del av religionen som de flesta "moderata" muslimer i Sverige offentligt förkastar, och ett tecken på varför vi måste förminska invandringen till Sverige. För vem vet, inom en snar framtid kanske vi lyder under sharialagar?

Sverige ligger under det Europeiska snittet procentuellt sett till antalet muslimer av den totala befolkningen. Så vitt jag vet så är man inte i exempelvis Tyskland eller Frankrike nära till att börja halshugga folk till höger och vänster i direktsänd TV.
  • 0
Citerar Geezer:
Citerar Legendkiller: Detta är ännu en illustration på islams sanna natur och den del av religionen som de flesta "moderata" muslimer i Sverige offentligt förkastar, och ett tecken på varför vi måste förminska invandringen till Sverige. För vem vet, inom en snar framtid kanske vi lyder under sharialagar?
Sverige ligger under det Europeiska snittet procentuellt sett till antalet muslimer av den totala befolkningen. Så vitt jag vet så är man inte i exempelvis Tyskland eller Frankrike nära till att börja halshugga folk till höger och vänster i direktsänd TV.


Fast det är väl inte riktig det centrala här? Det centrala är att den Islamistiska livssynen (som inte alla Muslimer delar) är inkompatibel med den västerländska. Jag har inget emot invandrare, tvärtom så tror jag på helt öppna gränser. Det jag ogillar, däremot, är bidrag och särregleringar för minoriteter. Och jag antar att det är det sistnämnda som är problemet för dom flesta andra?
This is not an Exit.
  • 0
Citerar braindead:
Det jag ogillar, däremot, är bidrag och särregleringar för minoriteter.


  • 0
Citerar Stjärten:
Citerar braindead: Det jag ogillar, däremot, är bidrag och särregleringar för minoriteter.


Nu formulerade jag det där lite fel; så för att inte framstå som någon slags megarasist: Jag ogillar bidrag generellt, inte enbart riktat mot minoriteter.
This is not an Exit.
  • 0
Citerar braindead:
Citerar Stjärten:Citerar braindead: Det jag ogillar, däremot, är bidrag och särregleringar för minoriteter.

Nu formulerade jag det där lite fel; så för att inte framstå som någon slags megarasist: Jag ogillar bidrag generellt, inte enbart riktat mot minoriteter.


Åh... Hoppsan. Busted...
  • 0
Citerar Geezer:
Sverige ligger under det Europeiska snittet procentuellt sett till antalet muslimer av den totala befolkningen. Så vitt jag vet så är man inte i exempelvis Tyskland eller Frankrike nära till att börja halshugga folk till höger och vänster i direktsänd TV.


Med tanke på vår invandringspolitik bör vi snart toppa de listorna, tror inte du?

Och till skillnad från Sverige, råder det till exempel heltäckande slöjförbud på offentlig plats i Frankrike och alla invandrare tvingas mer eller mindre att anpassa sig efter den franska kulturen så där löper ingen risk för "statlig islamisering".
  • 0
Citerar Legendkiller:
Och till skillnad från Sverige, råder det till exempel heltäckande slöjförbud på offentlig plats i Frankrike och alla invandrare tvingas mer eller mindre att anpassa sig efter den franska kulturen så där löper ingen risk för "statlig islamisering".


Fast förbud är ingen bra lösning, annat än temporärt i alla fall. I slutändan leder det bara till ökad poralisering i frågan. Det leder till att en minoritet känner sig både utpekad och underkuvad. Den bästa lösningen är, i frankrikes fall, att fortsätta med sekularisering och fokusera resurser på utbildning i förorter. Generellt sett så är det bara första- och i vissa fall andra generationens invandrare som frivilligt har på sig slöja och niqab.
This is not an Exit.
  • 0
Citerar Ree:
Nej, vit, ateistisk man, den mest förtryckta gruppen i Sverige idag. ;)


Ja, det är verkligen synd om er. Ni är ju så förtryckta. Du är en martyr Ree, en martyr!
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Geezer:
Citerar Legendkiller etta är ännu en illustration på islams sanna natur och den del av religionen som de flesta "moderata" muslimer i Sverige offentligt förkastar, och ett tecken på varför vi måste förminska invandringen till Sverige. För vem vet, inom en snar framtid kanske vi lyder under sharialagar?
Sverige ligger under det Europeiska snittet procentuellt sett till antalet muslimer av den totala befolkningen. Så vitt jag vet så är man inte i exempelvis Tyskland eller Frankrike nära till att börja halshugga folk till höger och vänster i direktsänd TV.


Vi tar inte in lika många som t ex Frankrike men vi ligger verkligen inte under EU's snitt för procentuell invandring relativt den totala befolkningen.
One swallow does not make a summer
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Legendkiller:
Med tanke på vår invandringspolitik bör vi snart toppa de listorna, tror inte du?

Kom att tänka på den här jämförelsen:

http://affes.wordpress.com/tag/asylsokande/

Vi har dubbelt så många asylsökande än 2:an om man jämför per capita. Detta förstås för att det i dagsläget är enklast att få stanna i Sverige. De som kommer hit är inte folk som "råkat" hamna i Sverige, utan vårt land är noga utvalt bland de Europeiska länderna.

Säger inte det något om huruvida de faktiskt lever under hot eller ej (vilket de måste göra för att få stanna), om de kan välja friskt?
  • 0
Citerar Ree:
Citerar Legendkiller:Med tanke på vår invandringspolitik bör vi snart toppa de listorna, tror inte du?
Kom att tänka på den här jämförelsen:

http://affes.wordpress.com/tag/asylsokande/

Vi har dubbelt så många asylsökande än 2:an om man jämför per capita. Detta förstås för att det i dagsläget är enklast att få stanna i Sverige. De som kommer hit är inte folk som "råkat" hamna i Sverige, utan vårt land är noga utvalt bland de Europeiska länderna.

Säger inte det något om huruvida de faktiskt lever under hot eller ej (vilket de måste göra för att få stanna), om de kan välja friskt?


Men problemet är ju inte att det kommer hit asylsökande. Problemet är att vi tar in dom i samband med bidrag. I dagens sverige så har vi ett par problem; 1) det lönar sig inte för stora företag att grunda sig här, och det är oftast stora företag som genererar jobb. 2) Vi har en alldeles för generös bidragspolitik, folk saknar incitament för att faktiskt skaffa sig ett jobb, svenskar som invandrare.

Det roliga är att folks lösning på det hela är högre skatter och mer bidrag. För vi måste ju vara påtvingat solidariska, right? Vem bryr sig om logiken i det hela är helt snedvriden.

Högre skatter = färre stora företag = färre jobb. Den generella opinionen verkar vara att vi således borde höja skatterna så att staten kan generera jobb (för statliga jobb har inte tillräckligt taskiga löner som det är, politiker exkluderade) och så att dom som är arbetslösa kan få utökade bidrag, alltså än svagare incitament för att faktiskt skaffa sig ett jobb.
This is not an Exit.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar braindead:
2) Vi har en alldeles för generös bidragspolitik, folk saknar incitament för att faktiskt skaffa sig ett jobb, svenskar som invandrare.

Det förstnämnda kan jag hålla med om. Det finns inget annat land i världen som ställer så låga krav på bidragstagare (om det ens finns några krav alls att prata om). Nu består inte denna grupp av enbart invandrare, men att "fylla på underifrån" som vi gör nu är inte logiskt på någon nivå.

Tittar man på USA så ser man invandring från Mexiko och Sydamerika när jobben finns, och återvandring när de blir mindre. Det är ständigt ebb och flod.

Detta borde vi ha i Sverige också. När det finns få jobb, som nu, så bör invandrare som har svårt att klara sig på egen hand i Sverige återvända, såvida de inte lever under något hot dvs. Vi hade sluppit ta hand om dom på samma sätt som vi gör nu, och vi skulle samtidigt få bukt på såna artificiella skapelser som "utanförskapsområden".

Angående att det inte finns incitament vet jag inte om jag håller med om. De flesta, invandrare som svenskar, vill nog ha jobb. Svårt om de inte finns dock.

Sen verkar det för mig som om vi går mot en tid där det helt enkelt inte finns nog jobb för alla, åtminstone inte under en 8 timmars arbetsdag. Ska vi fortsätta med dessa 8 timmar får vi nog ställa in oss på att ha en, vad som ansetts "stor", arbetslöshet. Jag vet helt enkelt inte om våra problem med att skapa jobb beror på att vi har höga skatter (det har väl alla västerländska länder i jämförelse med t.ex. Kina?), eller om det beror på att vi är förbannat effektiva nu för tiden?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!