Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar Patrikseve:
Sverige behöver invandring för att fungera vare sig du vill det eller inte.


SD motsätter sig inte arbetsinvandring när det faktiskt finns ett reellt behov. I övrigt ser jag inte hur vi behöver invandring.

Citerar Patrikseve:
Sd är ett populistiskt parti utan egentliga åtgärder


Det är väl snarare SD som har förslag på konkreta åtgärder?

Citerar Patrikseve:
för det första far det med falska siffror lite för ofta


Har du några konkreta exempel vore det uppskattat. Något i stil med när sjuklövern gömmer arbetslöshetssiffror genom FAS3 eller förtidspensioner kanske?

Citerar Patrikseve:
järnrörsincidenten är ett tydligt tecken på detta, men även otroligt många utspel från olika individer.


Alla partier har folk som beter sig som idioter. SD sparkar ju faktiskt folk, till skillnad från t.ex. (S).

Citerar Patrikseve:
Det bästa av allt det har en jävligt omänsklig syn på människor.


Va?

Bjuder på en liten video där Kent Ekeroth debatterar det orimliga i regeringens kvoteringspolitik med försvarsministern:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VHB
grz7Ondw
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Patrikseve:
Kom ihåg detta:


Vad skönt att vi har proffs som du som kan lära oss andra att tänka kritiskt.

Citerar The Frostexx:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VHB
grz7Ondw


Jösses alltså, maken till korkade argument man ska få höra (från Karin Enström då).
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Patrikseve: Så med andra ord har du Facebook-åsikterna från 2009. Tack.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Angående Sd, för det första far det med falska siffror lite för ofta, far med osanning, har på tok för mycket rasister i partiet och stolpskott till människor som har för mycket makt inom det, järnrörsincidenten är ett tydligt tecken på detta, men även otroligt många utspel från olika individer.


SD är knappast ensamma om enstaka stolpskott och rasister. Titta bara på den senaste stormen kring Socialdemokraterna. Eller varför inte antisemiten Ilmar Reepalu (S) och islamisten Adbirizak Waberi (M).
Leo
  • 0
Citerar LeoWarrior:
Citerar Patrikseve:Angående Sd, för det första far det med falska siffror lite för ofta, far med osanning, har på tok för mycket rasister i partiet och stolpskott till människor som har för mycket makt inom det, järnrörsincidenten är ett tydligt tecken på detta, men även otroligt många utspel från olika individer.

SD är knappast ensamma om enstaka stolpskott och rasister. Titta bara på den senaste stormen kring Socialdemokraterna. Eller varför inte antisemiten Ilmar Reepalu (S) och islamisten Adbirizak Waberi (M).


Nej det är sant det är tråkigt när människor som får makt utav folket sviker den i förmån för egna tokerier och trams.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Sd är ett populistiskt parti som får sina väljare från skrämda människor, främlingsfientliga sådana och ofta oförstående.


Eller från såna som är less på situationen i Sverige som den är idag? Jag personligen röster ej SD, men anser att invandringen helt klart måste minskas.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Citerar Patrikseve d är ett populistiskt parti som får sina väljare från skrämda människor, främlingsfientliga sådana och ofta oförstående.

Eller från såna som är less på situationen i Sverige som den är idag? Jag personligen röster ej SD, men anser att invandringen helt klart måste minskas.


Den måste helt klart ses över, det är jag också med på. Det återstår ju att se vad som krävs och vad som kan göras. Jag tror inte Sd är rätt parti för detta dels pga dess historia, men också pga hur de tänker genomföra detta. Sen har sd en problematisk historia med mycket rasism och främlingsfientlighet i garderoben, flertalet händelser på kort tid. Att det idag försöker göra sig av med det är ett steg i rätt riktning men det är inte där än att jag skulle känna mig trygg i att de har hand om så här viktiga frågor, eller Sverige som land. Det gör stora frågor till bagateller med en tydlig lösning, och vrider och vänder på siffror så att de stödjer detta, något som inte motsvarar verkligheten oftast om man analyserar det. Jag är dock lite besviken att varken högern eller vänstern vågar ta itu med ämnet ordentligt. För Sds flesta argument går att bemöta med forskning och analyser som påvisar att det har fel i mycket av det som de argumenterar för.

Något som jag verkligen efterfrågar är bättre tester på folk som kommer in, att de får en gratis undersökning. Jag stödjer även att illegala invandrare får rätt till sjukvård vid behov, trots att de kan ses som orrätvist av en del. För som jag ser det ska inte sjukvården göra skillnad på människor om det är akut. Sjukvård får inte bli politiskt dvs ska vi rädda han som har ett giltigt pass eller rädda han som inte har namn. Däremot måste priserna för äldre bli mer resonliga och mer pengar måste gå till vården än det görs idag tack vare högern.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Patrikseve:
För Sds flesta argument går att bemöta med forskning och analyser som påvisar att det har fel i mycket av det som de argumenterar för.

Modern myt. Statistiken "SD" tar upp, som oftast kommer från vanliga svenskar, är oförnekbar. Den är inte vinklad heller som du påstår. Den enda anledningen till att folk är emot den är för att den inte går att argumentera emot. Det går inte att säga "Nej, invandringen har inte ökat antalet människor som går på socialbidrag med flera hundra procent" för att det helt enkelt stämmer.

Så ge exempel och sluta prata generellt. T.ex. på detta:
Citerar Patrikseve:
men också pga hur de tänker genomföra detta

Citerar Patrikseve:
och vrider och vänder på siffror så att de stödjer detta

Vad menar du? Ge exempel.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Det gör stora frågor till bagateller med en tydlig lösning, och vrider och vänder på siffror så att de stödjer detta, något som inte motsvarar verkligheten oftast om man analyserar det. Jag är dock lite besviken att varken högern eller vänstern vågar ta itu med ämnet ordentligt. För Sds flesta argument går att bemöta med forskning och analyser som påvisar att det har fel i mycket av det som de argumenterar för.


Jag har aldrig sett någon, varken journalist eller politiker, lyckas med att visa att SDs argument är fel med hjälp av forskning och analyser. Vore enormt intressant att få ta del av något av de exempel du har.
Leo
  • 0
Citerar The Frostexx:
Något i stil med när sjuklövern gömmer arbetslöshetssiffror genom FAS3 eller förtidspensioner kanske?

Va???


Citerar LeoWarrior:
SD är knappast ensamma om enstaka stolpskott och rasister. Titta bara på den senaste stormen kring Socialdemokraterna. Eller varför inte antisemiten Ilmar Reepalu (S) och islamisten Adbirizak Waberi (M).

Dock inte i den skalan SD har haft. Se bara deras uteslutningar på sistone.
Partrik Ehn var relativt högt uppsat och man sparka ut honom ganska nyligen.
Sjukt är ordet.

Risken jag ser med SDs politik är att då dem är nationalister kan normalisera för andra mer extremare partier.
För helt klart är dem nationalister. Jag själv anser mig vara ganska patriotisk av mig, men inte fan vill jag göra politik av det.

Tillagt 2013-04-18 19:26:
Citerar LeoWarrior:
SDs argument är fel med hjälp av forskning och analyser. Vore enormt intressant att få ta del av något av de exempel du har.

"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Jag kommer då aldrig kunna rösta på Socialdemokraterna, inte efter Tobleroneaffären.
Även fast Sahlin inte är med i leken längre så går det inte. Vem vet, om en Sosse kan, så gör nog hela partiet det!!

hehe
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Patrikseve:
Sd är ett populistiskt parti som får sina väljare från skrämda människor, främlingsfientliga sådana och ofta oförstående.


Fräsig härskarteknik du drog fram där ur arslet förövrigt. Har du något belägg för detta eller sitter du bara och yrar?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Kanutus:
Jag kommer då aldrig kunna rösta på Socialdemokraterna, inte efter Tobleroneaffären.
Även fast Sahlin inte är med i leken längre så går det inte. Vem vet, om en Sosse kan, så gör nog hela partiet det!!

hehe


Du var knappt född när tobleroneaffären begav sig lilla gubben.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Ronaldinho:
Du var knappt född när tobleroneaffären begav sig lilla gubben.



Okej, så om man inte får ta upp Tobleroneaffären, för man knappt var född, så kan då ingen få prata om Hitler och kritisera honom. Iom att vi inte var födda.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Ronaldinho:
lilla gubben.


Oj oj, du kanske ska se till att du själv har något vettigt att skriva innan du tar till en sådan nedlåtande ton i fortsättningen? Det blir lätt lite pinsamt annars.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Ree:
Patrikseve: Så med andra ord har du Facebook-åsikterna från 2009. Tack.


Och ni har era från 30-talet ...
Gör musik.
  • 0
Citerar FraGile:
Och ni har era från 30-talet ...


Brast ut i ett gigantiskt suck där.
  • 0
Citerar Lurkman:
Citerar FraGile ch ni har era från 30-talet ...

Brast ut i ett gigantiskt suck där.


Sucka vidare du, så fortsätter jag sucka åt fascisterna i Järnrörsdemokraterna.
Gör musik.
  • 0
Citerar FraGile:
Sucka vidare du, så fortsätter jag sucka åt fascisterna i Järnrörsdemokraterna.


Javisst! Man blir ju bara lite förvånad över den här ständiga villigheten till att sänka sig till motpartens nivå.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar FraGile:
Och ni har era från 30-talet ...

Läs nedan nyhet. Hittade bara en bra summering på engelska för att... ja, Sverige.

"In December 2011 a Swedish mother-of-two was subjected to a brutal gang-rape by 12 Afghan immigrants in a refugee camp in Mariannelund. Reports stated "The rape was oral, anal and vaginal sometimes with three rapists inside her at the same time while everybody was cheering and clapping. The gruesome rape marathon lasted for 7 hours. 11 suspect may have been involved taking turns while drinking and getting high on drugs. The asylum seekers were cheering and clapping their hands during the rape marathon while calling the victim "whore" and "slut"."

According to Vimmerby Tidning "The woman went into shock while the rapes were still underway, and has since been in a heavily traumatised state. She is now subject to nightmares and panic attacks, and lives in a psychiatric clinic. She is bound to a wheelchair due to damages to her abdomen, and suffers from faecal incontinence." "

Jag är inte så dum att jag generaliserar över invandrare på grund av den här händelsen, men jag länkar definitivt händelsen till hur vår invandringspolitik ser ut, och tro mig, det finns många, många fler exempel att hitta.

Det här är resultatet av att trycka in invandrare med låg till ingen utbildning i förorter och hoppas på det bästa. Sverige har ingen plan överhuvudtaget när det kommer till att integrera dessa människor. SD är dock det enda parti (i riksdagen) som förstår att det öht. inte går att lösa situationen om man bara öser in mer folk. Det finns ingen integrationspolitik i världen som kan hantera dessa mängder.

Alltså blir resultatet alltså en ökad mängd våldtäkter och såna här hemska incidenter. Du menar alltså att det är fel av mig att tycka att vi borde ta oss i kragen och sätta stopp för den allt för stora invandringen.... för att ett par av deras politiker var inblandad i en fylleincident där ingen kom till skada?
  • 0
Citerar Ree:
Du menar alltså att det är fel av mig att tycka att vi borde ta oss i kragen och sätta stopp för den allt för stora invandringen.... för att ett par av deras politiker var inblandad i en fylleincident där ingen kom till skada?


Toppmän inom SD, nota bene, där de uttryckte sig både rasistiskt och sexistiskt och turligt nog var dumma nog att filma skiten. Det är givetvis inte bara pga detta jag riktar kritik mot SD, försök inte spela allan. Sätt ett hatiskt enfrågeparti i regeringen och se vad som händer... det skulle bli rena katastrofen.

Jag tycker det är sorgligt att inget annat parti tar tag i frågan om hur man ska integrera invandrarna bättre, och när man tyvärr måste säga stopp. Jag som röstar på Sossarna kan öppet medge att det finns problem med integrationsspolitiken, men jag skulle aldrig för mitt liv lägga en röst på ett gäng hatiska riksmongon vars invandrarkritiska åsikter bara är maskerat hat mot muslimer. Att en påfallande stor del av röstarna dessutom verkar hata kvinnor och anser "negerbollar" vara det basala grundfundamentet i svensk matkultur är bara ännu en anledning att ta avstånd ifrån dom. Jag ser bara hat överallt, vart jag än vänder mig på internet, från de som sympatiserar med det här partiet.
Gör musik.
  • 0
  • Ree
  • Ree
"riksmongon"

Varför försöker jag ens?
  • 0
Citerar Ree:
"riksmongon"

Varför försöker jag ens?
. Haha, om du anser om man är annat än ett riksmongo om man som riksdagsman springer runt på stan och kallar folk för "hora" och "blatte-lovers", tar till järnrör och spyr ut diverse hotelser om att invandrare minsann ska vara skrajja för svenskarna, ja då ger nog JAG upp också!
Gör musik.
  • 0
Citerar Ree:
Alltså blir resultatet alltså en ökad mängd våldtäkter och såna här hemska incidenter. Du menar alltså att det är fel av mig att tycka att vi borde ta oss i kragen och sätta stopp för den allt för stora invandringen.... för att ett par av deras politiker var inblandad i en fylleincident där ingen kom till skada?


Dvs ja, hen tycker det är fel av dej att vilja ändra på något som "fungerar".
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Alla människor ska ha rätt att invandra till Sverige, men ingen, vare sig svensk eller immigrant, ska bli försörjd av stat eller kommun via transfereringar eller liknande. Vad är det för fel på det?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!