Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Spotify - En jävla revolution!


Köpte bara en månad.

Visar sig att man får ett kvitto med en kod istället för ett kort på Pressbyrån.

Jag hatar Pressbyrån.
"Övriga inställningar"
  • 0
Jäklar vilken tid det tog att synka låtar till mobilen. 1 låt/minuten är det ungefär.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Jäklar vilken tid det tog att synka låtar till mobilen. 1 låt/minuten är det ungefär.


Huh? Går mycket snabbare för mig
Världsherravälde
  • 0
Citerar SputniQ94:
Huh? Går mycket snabbare för mig


Har låtit mobilen vara ett tag nu, kanske är färdig. Började för någon timme sedan och hade drygt 200 låtar som skulle synkas.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Började för någon timme sedan och hade drygt 200 låtar som skulle synkas.


Bör vara klar
Världsherravälde
  • 0
Citerar SputniQ94:
Bör vara klar


97 låtar synkade..
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
97 låtar synkade..


På en timma? Hm.
Världsherravälde
  • 0
Citerar Glass Simon:
Jäklar vilken tid det tog att synka låtar till mobilen. 1 låt/minuten är det ungefär.


Spotify till mobilen är allmänt megasämst.
Praise the sun!
  • 0
Spotify till mobilen är helt jävla underbart. Fantastiskt gränssnitt, underbar ljudkvalité, bra prestanda och allmänt överbrutalt härligt att man kan lyssna på låtarna offline också efter en snabb synkning via WI-FI.
Amen.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Det är offline extremt ofta utan någon som helst anledning, det kan krascha bara man tittar i spellistan och att göra låtarna tillgängliga offline är ett rent helvete.

Fast det kanske bara är till iPhone.
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Fast det kanske bara är till iPhone.


Har det till min Galaxy SII, det kraschar oförklarligt lite då och då. Oftast när man söker efter låtar. Extremt irriterande.

Suger att man inte kan ordna låtarna som man vill.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Samba:
bra prestanda

Citerar Samba:
Fantastiskt gränssnitt

Citerar Samba:
snabb synkning via WI-FI


  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Oftast när man söker efter låtar.


Söka låtar är ett rent helvete. Måste vänta en evighet mellan varje bokstav när jag skriver.
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Söka låtar är ett rent helvete. Måste vänta en evighet mellan varje bokstav när jag skriver.


Aha. Mitt enda problem att det kraschar oförklarligt. Rätt jobbigt att gräva i fickan var femte minut när man sitter på tunnelbanan.

Tillagt 2012-01-09 20:15:
HELVETES JÄVLA-

DET HÄNDE PRECIS NU. JAG FATTAR INTE.
"Övriga inställningar"
  • 0
Denna fråga har säkert diskuterats här, men vad anser ni om att man begränsat antalet timmar för gratisversionen?

Personligen anser jag att det var bra. Spotify tjänar pengar på detta, om man ser utifrån företagets synvinkel. Ser man utifrån folkets synvinkel blir de irriterande för att de inte får ut lika mycket gratis (Gratis är gott!). Men ser man utifrån min synvinkel: Vi har börjat bli allt mer bortskämda och snåla, det är dags att börja ta fram plånboken! Med tanke på hur mycket man får av Spotify, är det inte svårt att betala 49-99 SEK i månaden. Am I right?

För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?

Jag har 84st spellistor och jag delar upp dem främst i musikgenre och skapar ibland en egen spellista för bra artister och något enstaka bra album.
Respekt är vad vi behöver!
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
HELVETES JÄVLA-

DET HÄNDE PRECIS NU. JAG FATTAR INTE.


Vilken mobil har du? Sitter du med en gammal iPhone 3G eller 3GS så kan det vara så att RAM-minnet tar slut. Nu efter jag uppdaterade till iOS 5 så har min 3GS käkat upp allt mitt minne, appar krashar titt som tätt. Jag har jailbreakat och har en sak som visar hur mycket ledigt minne jag har kvar och den är nere på ca 10MB lite då och då när jag surfar och lyssnar på podcast.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar RobinHornkvist:
För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?


Jag har TVÅ. Den ena skapade jag av misstag och den andra använder jag aldrig.

Citerar DonutDuDe:
Spotify till mobilen är allmänt megasämst.


Indeed, definitivt bland den sämsta musikspelaren jag testat. Men det värsta är ju att appen slurkar i sig energi som om man alltid skulle ha laddaren inkopplad.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar RobinHornkvist:
Denna fråga har säkert diskuterats här, men vad anser ni om att man begränsat antalet timmar för gratisversionen?


Det var bara en tidsfråga egentligen, ett vinstinriktat företag som Spotify ju är måste använda sig av sådana tilltag. Instämmer med dig, det var ett bra beslut av dem som jag inte kan opponera mig emot. Tycker att det är snällt av dem att de faktiskt fortfarande låter en lyssna musik gratis, om än bara för ett par timmar i månaden.

Citerar RobinHornkvist:
För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?


Jag har en spellista med all musik som jag lyssnar på och tycker om i. Samt ett antal andra som jag egentligen aldrig rör, de är mest där för att det annars skulle se så tomt ut...
Synth ska inte vara party. Det ska vara mer existentiellt än: "Gud, vad kul vi har just nu i denna sekund."
  • 0
Citerar nighthawk:
Men det värsta är ju att appen slurkar i sig energi som om man alltid skulle ha laddaren inkopplad.


Det är bara om man alltid lyssnar på streamat.
Praise the sun!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Vilken mobil har du? Sitter du med en gammal iPhone 3G eller 3GS så kan det vara så att RAM-minnet tar slut. Nu efter jag uppdaterade till iOS 5 så har min 3GS käkat upp allt mitt minne, appar krashar titt som tätt. Jag har jailbreakat och har en sak som visar hur mycket ledigt minne jag har kvar och den är nere på ca 10MB lite då och då när jag surfar och lyssnar på podcast.


Jag har en Samsung Galaxy SII, den har 837mb RAM. När jag har igång Spotify med ett par andra saker i bakgrunden så har jag oftast fortfarande runt 150mb kvar.

Citerar RobinHornkvist:
För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?


Har 15 spellistor, lyssnar dock bara på mina stjärnmarkerade. Mycket enklare att klicka på stjärnan än att ha en stor fet spellista med exakt samma syfte; att samla all sin musik på ett och samma ställe.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Jag har en Samsung Galaxy SII, den har 837mb RAM. När jag har igång Spotify med ett par andra saker i bakgrunden så har jag oftast fortfarande runt 150mb kvar.


Då verkar det vara appen som är felet då.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Det är bara om man alltid lyssnar på streamat.


Visst drar den mer om man streamar men att den ska dra 3-4 gånger mer batteri än Winamp för Android vid offline-läge är ju inte riktigt okej.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Älskar Spotify. Spotify i mobilen har räddat mitt musikliv oförklarliga gånger. Ni säger att det kraschar, själv har det bara kraschat två-tre gånger, och är inget jag stör mig på i allmänhet. Har en SIIa.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Älskar Spotify. Spotify i mobilen har räddat mitt musikliv oförklarliga gånger. Ni säger att det kraschar, själv har det bara kraschat två-tre gånger, och är inget jag stör mig på i allmänhet. Har en SIIa.


Jag har också en S2:a, det kraschar hela tiden när jag söker efter musik. Inte när jag lyssnar från mina spellistor dock.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar RobinHornkvist:För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?

Jag har TVÅ. Den ena skapade jag av misstag och den andra använder jag aldrig.


Ja rent tekniskt sett behöver man ingen för man kan se hela Spotify som en enda stor spellista! ;)

Citerar Artswald:
Citerar RobinHornkvist enna fråga har säkert diskuterats här, men vad anser ni om att man begränsat antalet timmar för gratisversionen?

Det var bara en tidsfråga egentligen, ett vinstinriktat företag som Spotify ju är måste använda sig av sådana tilltag. Instämmer med dig, det var ett bra beslut av dem som jag inte kan opponera mig emot. Tycker att det är snällt av dem att de faktiskt fortfarande låter en lyssna musik gratis, om än bara för ett par timmar i månaden.


Ett fantastiskt program som ständigt glädjer mig om kvällarna liksom många andra, förtjänar ett litet pris!

Citerar Artswald:
Citerar RobinHornkvist:För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?

Jag har en spellista med all musik som jag lyssnar på och tycker om i. Samt ett antal andra som jag egentligen aldrig rör, de är mest där för att det annars skulle se så tomt ut...


Låter ungefär som min taktik. Skapar spellistor i syfte att fylla i tomrummen!

Citerar Schmackadoodle:
Citerar RobinHornkvist:För övrigt, en rolig fråga, hur många spellistor har ni och hur delar ni upp era spellistor?

Har 15 spellistor, lyssnar dock bara på mina stjärnmarkerade. Mycket enklare att klicka på stjärnan än att ha en stor fet spellista med exakt samma syfte; att samla all sin musik på ett och samma ställe.


Lik procedur för min del! Då jag helt enkelt inte orkar leta efter musiken jag har i mina spellistor, klickar jag bara upp de stjärnmarkerade och "vips" så har man en spellista med bra låtar!
Respekt är vad vi behöver!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!