Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Spotify - En jävla revolution!


Någon som har en extrakod till övers?
I lol'd
  • 0
Någon som har en invite som jag kan få ta hand om. Jag vill verkligen fixa programmet till min flickvän som vill ha det väldigt mycket. Tyvärr har jag ingen kod.
  • 0
Har missat hela tråden känns det som men ingen som vet hur i h-e jag kan ordna med spotify till Linux? ORKAR inte med wine...
  • 0
Spotify är verkligen en revolution i rätt riktning, men jag måste medge att jag föredrar iTunes varje dag i veckan. Vill ju trots allt kunna ha musiken i min iPod också! Spotify är dock the shit ifall en vän tipsar om en låt, finns med stor sannolikhet att lyssna där utan att behöva vara olaglig som folk har en tendens att vara i dessa oroliga tider...
My name is Jeff.
  • 0
Citerar nrXIV:
Har missat hela tråden känns det som men ingen som vet hur i h-e jag kan ordna med spotify till Linux? ORKAR inte med wine...

Trist då har jag inget förslag.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
spotify:artist:1O8CSXsPwEqxcoBE360PPO

Wunderbar...
I lol'd
  • 0
Citerar Fauve:
Trist då har jag inget förslag.


Tack för omtanken, kör windows parallellet just nu av andra anledningar med så det är inte helt kört ännu men vill hellst inte sitta kvar på ett sjunkande skepp länge till :p
  • 0
Någon som har en invite? Ni kollar om ni har en Invite-kod på:
Help -> My account -> *Logga in*

  • 0
Citerar Careface:
Någon som har en invite? Ni kollar om ni har en Invite-kod på:
Help -> My account -> *Logga in*


Har fortfarande 0 invites. Hur får man nya egentligen?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Hur får man nya egentligen?


Folk säger att det har att göra med hur mycket reklam man lyssnar på, men det verkar vara litet osäkert med de dära.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Folk säger att det har att göra med hur mycket reklam man lyssnar på, men det verkar vara litet osäkert med de dära.

Jo det låter väldigt konstigt. Reklamen kompenserar ju bara de 99kr i månaden man annars skulle få betala.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Folk säger att det har att göra med hur mycket reklam man lyssnar på, men det verkar vara litet osäkert med de dära.

Däremot vet vi att de som har premium får nya invites med jämna mellanrum.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Jo, systemet verkar var lite konstigt. Vissa slår på programmet och stänger av högtalarna för att sedan gå till skolan, bara för reklamens skull. Men jag tror programmet känner av att du inte är vid datorn (ungefär som MSN:s "Inte vid datorn" funktion efter 10 minuters inaktivitet) för musen rör sig inte på en timme. Därför får man nog inte några invites, även om mycket reklam spelas upp.

Bara en teori
  • 0
Citerar Careface:
Jo, systemet verkar var lite konstigt. Vissa slår på programmet och stänger av högtalarna för att sedan gå till skolan, bara för reklamens skull. Men jag tror programmet känner av att du inte är vid datorn (ungefär som MSN:s "Inte vid datorn" funktion efter 10 minuters inaktivitet) för musen rör sig inte på en timme. Därför får man nog inte några invites, även om mycket reklam spelas upp.


Jag brukar bara låta min spelningslista rulla, det är sällan jag drar upp programmet.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Jag har typ aldrig fått nån reklam, kanske därför jag har 0 invites.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Careface:
Därför får man nog inte några invites, även om mycket reklam spelas upp.

Bara en teori

Min teori är att reklamen inte har något alls med hur många invites man får.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Min teori är att reklamen inte har något alls med hur många invites man får.


Kanske får man invites beroende på hur aktiv man är, eller så är det bara ett system som randomly skickar ut invites då och då?
  • 0
9 till invites idag. Det har höjts till 10 varje gång jag kommit under 2 invites.
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0
Citerar Sokoloff:
9 till invites idag. Det har höjts till 10 varje gång jag kommit under 2 invites.


Jag får inga nya! Menar du under två, alltså en eller noll, eller inkluderar du två också?
  • 0
Citerar Crank:
Jag får inga nya! Menar du under två, alltså en eller noll, eller inkluderar du två också?


Två också.
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0
Citerar Sokoloff:
Två också.


Jag kanske ska våga mig ner till en invite, men får se.
  • 0
Citerar Crank:
Jag kanske ska våga mig ner till en invite, men får se.


Ja, men var försiktig.
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0
Finns en massa White Stripe!! Jag är har blivit kär i White Stripes helt plötsligt. Även Jack White. Delar hans tankar
I not like everybody else
  • 0
Citerar Happy Monkey:
Finns en massa White Stripe!!


Vilket är sjukt kul!

Dock finns det inge Beatles förutom covers och remixer ;(

Behöver uppdateras på flera håll.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Dock finns det inge Beatles förutom covers och remixer ;(


Det är för att några band inte velat stödja Spotify, Beatles är ett exempel. ACDC är ett annat, likaså Pink Floyd. Tråkigt, men så är det.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!