Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vad köpte du för film senast?


Citerar pBEAR:
Det köpet kommer du förmodligen ångra.


Nja, jag tror inte det. Det verkar vara en film som jag skulle uppskatta väldigt mycket, och med en skådespelarensemble som verkligen faller mig i smaken. Dessutom har den ett Metascore på 85/100 och 7.2/10 på IMDb, så allt talar snarare för att jag har gjort en riktigt bra köp.
  • 0
The Lord Of The Rings, extended edition, på blu-ray. Otroligt fin låda, och filmerna som döljer sig inuti är bland de bästa som finns. Nöjd med mitt, och sambons, inköp!
  • 0
Citerar Logos:
Nja, jag tror inte det. Det verkar vara en film som jag skulle uppskatta väldigt mycket, och med en skådespelarensemble som verkligen faller mig i smaken. Dessutom har den ett Metascore på 85/100 och 7.2/10 på IMDb, så allt talar snarare för att jag har gjort en riktigt bra köp.


Berätta gärna vad du tyckte om filmen.


Citerar Aaandy:
The Lord Of The Rings, extended edition, på blu-ray. Otroligt fin låda, och filmerna som döljer sig inuti är bland de bästa som finns. Nöjd med mitt, och sambons, inköp!


Bästa filmtrilogin någonsin, no doubt.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
High Noon och Who's Afraid of Virginia Woolf.
There are no desperate situations, there are only desperate people
  • 0
Memento och The Prestige på Bluray

samt

The Fighter och Bröder
Bacchus was here
  • 0
Citerar pBEAR:
Berätta gärna vad du tyckte om filmen.


Nu har jag sett den, och jag gillade den. Men den var inte fantastiskt bra som jag hade hoppats på. Filmen kändes på många sätt som en enda lång dikt, en uttrycksfull, poetisk och djupt filosofiskt berättelse som vill säga så mycket till mig. Tyvärr känns det som att jag inte lyckades snappa upp alla budskap och sensmoraler som filmen vill förmedla. Även om det halvtimmeslånga montaget av naturbilder och dinosaurier var väldigt vackert och storslaget hade jag svårt att komma underfund med vad jag egentligen tittade på och varför. Det jag uppskattade mest var Brad Pitt och hans rolltolkning av den hårda och stränga pappan, och hur kontrasten mellan han och hans mer lättsamma och livsnjutande fru påverkade deras barn. Jag hade hellre velat se en mer rättfram och traditionell historia som fokuserade på det. Filmen, som den är nu, har jag tyvärr ganska svårt att ta till mig och uppskatta för vad den är.
  • 0
Citerar Logos:
Filmen, som den är nu, har jag tyvärr ganska svårt att ta till mig och uppskatta för vad den är.


Det kommer sen.. Man uppskattar den mer vid en andra titt, tyckte jag iaf.. Terrence Malick är en riktigt grym gubbe. Se hans andra om du inte gjort det, det är ändå inte så många.
complications of a mastermind
  • 0
Jurassic Park box - alla tre filmer i blu-ray

Tihiw happy gurl ~ Löves dinousarus lulz
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Exity_:
Det kommer sen.. Man uppskattar den mer vid en andra titt, tyckte jag iaf.. Terrence Malick är en riktigt grym gubbe. Se hans andra om du inte gjort det, det är ändå inte så många.


Aight, får ta och se den igen i så fall.
  • 0
The King's Speech

Inception

Zombieland

Oceans

Lord of the Rings - Extenden Edtion box

Alla på blu-ray då.
  • 0
Jag "köpte" Source Code och Salvation Boulevard. Båda Blu-ray. Mina första riktiga inköp blir Firefly som kommer ut på BD imorgon. Sen blir det därefter några olika filmer från Criterion, helst Chris Marker och Godard.

Helst La jetée och Sans Soleil. Respektive À bout de souffle och Une femme est une femme.

Hmm... Kanske Bottle Rocket också? Html-taggar.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Logos:
Nu har jag sett den, och jag gillade den. Men den var inte fantastiskt bra som jag hade hoppats på. Filmen kändes på många sätt som en enda lång dikt, en uttrycksfull, poetisk och djupt filosofiskt berättelse som vill säga så mycket till mig. Tyvärr känns det som att jag inte lyckades snappa upp alla budskap och sensmoraler som filmen vill förmedla. Även om det halvtimmeslånga montaget av naturbilder och dinosaurier var väldigt vackert och storslaget hade jag svårt att komma underfund med vad jag egentligen tittade på och varför. Det jag uppskattade mest var Brad Pitt och hans rolltolkning av den hårda och stränga pappan, och hur kontrasten mellan han och hans mer lättsamma och livsnjutande fru påverkade deras barn. Jag hade hellre velat se en mer rättfram och traditionell historia som fokuserade på det. Filmen, som den är nu, har jag tyvärr ganska svårt att ta till mig och uppskatta för vad den är.


Brad Pitt var bra. Men filmen var en otrolig röra som aldrig kom någonstans. Nu har jag bara sett två Malick filmer ; Dvs den här och The New World. Båda två var inget att hänga i granen och lider av att inte ha ett riktigt narrativ.
Tydligen så ska The Thin Red Line också lida av samma problem har jag hört.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Giant 2-disc

Nu är min James Dean samling komplett.

He Was A Quiet Man

Den var såpass bra att när jag hade hyrt den så köpte jag den.

Man On The Moon

Har inte sett, vilket är ett måste tydligen. Och just nu var den billig

Sen så inhandlades det en originalaffisch från den svenska kultfilmen Nattbuss 807. Amatörmässig film, men jag älskar det
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Black Sheep

Lawrence of Arabia

Rosemary's Baby

Re-Animator

Ghost Ship

A Tale of Two Sisters
I was cured, all right!
  • 0
America Psycho (Blu-ray)

Riktigt jävla bra. 9/10
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Vänner för livet

Stillsam och tankvärd, alla som gillar Shadow of the Colossus bör kolla in denna då det spelet har en viss poäng i historien.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Robin Hood: Prince of Thieves

Verkligen ingen superfilm men ändå en som jag kände att jag behövde äga. Morgan Freeman visar åtminstone hur en yxa ska kastas i den.

Blu-ray förresten.
  • 0
Fight Club och Inside på Bluray. 49:-/st.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Förmodligen typ Super 8 som jag inte sett än.
Sen kallade han tysken för "liftwaffe", och sen sa han att han inte kunde förstå hur man kan va så stöddig när man har förlorat två världskrig
  • 0
Det blev en del filmer från Ginza:

Goltuppen 49:-
Blodsbröder 10:-
Angels Don't Sleep Here 10:-
Joint Security Area 10:-
El rey de la montana 10:-
Serbian Scars 10:-
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Days of heaven avgudar Terrence Malick!
Citerar Logos:
Citerar pBEAR:Berätta gärna vad du tyckte om filmen.

Nu har jag sett den, och jag gillade den. Men den var inte fantastiskt bra som jag hade hoppats på. Filmen kändes på många sätt som en enda lång dikt, en uttrycksfull, poetisk och djupt filosofiskt berättelse som vill säga så mycket till mig. Tyvärr känns det som att jag inte lyckades snappa upp alla budskap och sensmoraler som filmen vill förmedla. Även om det halvtimmeslånga montaget av naturbilder och dinosaurier var väldigt vackert och storslaget hade jag svårt att komma underfund med vad jag egentligen tittade på och varför. Det jag uppskattade mest var Brad Pitt och hans rolltolkning av den hårda och stränga pappan, och hur kontrasten mellan han och hans mer lättsamma och livsnjutande fru påverkade deras barn. Jag hade hellre velat se en mer rättfram och traditionell historia som fokuserade på det. Filmen, som den är nu, har jag tyvärr ganska svårt att ta till mig och uppskatta för vad den är.


Det verkar som att du tyvärr inte uppfattat allt men se om den, sen se om den igen. Filmen är bland mina absoluta favoriter och jag uppskattar verkligen den annorlunda stilen. Jag arbetar just nu på analys av vissa delar i filmen och jag hittat massa nya saker och kommit fram till slutsatser om filmen som verkligen gör den bättre.
  • 0
Citerar alice cooper:
Det blev en del filmer från Ginza:
Joint Security Area 10:-


Härlig film! JSA är en av mina favorit filmer! have fun watching!

Senast jag inhandlade är:
Battle Royale Collectors edition (Blu-ray)
Rise - The Blood hunter (Blu-ray)
The Phantom [2009] (Blu-ray)
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar ferrarrules:
Det verkar som att du tyvärr inte uppfattat allt men se om den, sen se om den igen. Filmen är bland mina absoluta favoriter och jag uppskattar verkligen den annorlunda stilen. Jag arbetar just nu på analys av vissa delar i filmen och jag hittat massa nya saker och kommit fram till slutsatser om filmen som verkligen gör den bättre.


Precis därför den är kass. Du måste till och med leta efter storheter i filmen. Nej tack.Överskattad pretentiöst tramsfilm om jag får säga mitt.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
tycker verkligen synd om dig som har det synsättet om film! och nej jag letar inte efter storheter, man ser det på långt håll om man gillar film som inte bara är från Hollywood och har film som ett intresse. man gör analyser för att gå djupare ner i handlingen så att man till nästa gång får en rikare upplevelse och det gör man i alla filmer som inte bara är yta, till exempel Avatar kan vara en sådan film om vi ska ta ett enkelt exempel. men du får gärna ha din åsikt men säg inte att den är kass pga av man måste analysera för att förstå den, för så är inte fallet!
  • 0
Citerar ferrarrules:
tycker verkligen synd om dig som har det synsättet om film! och nej jag letar inte efter storheter, man ser det på långt håll om man gillar film som inte bara är från Hollywood och har film som ett intresse. man gör analyser för att gå djupare ner i handlingen så att man till nästa gång får en rikare upplevelse och det gör man i alla filmer som inte bara är yta, till exempel Avatar kan vara en sådan film om vi ska ta ett enkelt exempel. men du får gärna ha din åsikt men säg inte att den är kass pga av man måste analysera för att förstå den, för så är inte fallet!


Film är mitt intresse och jag gillar inte filmen. Däremot gillar jag David Lynch filmer och 2001 A Space Oddysey. De filmerna är ju knappast helt linjära men de är välgjorda på andra sett. The Tree Of Life är inte det.
I The Tree Of Life så finns det knappt något djupare. Bara mer skräp.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!