Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


Citerar Silke Neryn:
Nu skall vi inte överreagera


Självklart inte, därför safe:ar man lite genom att göra om ett påstående till en fråga. Kanske är Destroyer inte det band som levererar 2011:s mest kvalitativa platta, men som du själv säger lär Kaputt bli en av årets höjdpunkter just för mig (dig).

Skivan överskrider för mig de konventionella dogmerna för musik överhuvudtaget, och jazziga små inslag blandas med ett drömskt sound som förmodligen aldrig under 2009 eller 2010 låtit såhär bra.

Alice Coltrane - Transcendence
  • 0
Citerar Crank:
Skivan överskrider för mig de konventionella dogmerna för musik överhuvudtaget, och jazziga små inslag blandas med ett drömskt sound som förmodligen aldrig under 2009 eller 2010 låtit såhär bra.


Nej men discon gjorde samma experimentella utstickare under åttiotalet. Och jag kan ju bara fortsätta hoppas om den genrens fulla återupplivande. Vi var nära 2010, och vi tycks ännu närmare nu.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Senaste skivan jag lyssnade igenom var
Schwarz Stein - Artifical Hallucination
Riktigt bra dark wave/elektro skiva. Kaya's klara röst tillsammans med Hora's fantastiska musik gör en oslagbar duo.
  • 0
White Lies nya skiva Ritual som släpptes idag. Mycket bra, rekomenderas till alla som har en snutta smak för bra musik. Låtarna Stranger, Bad Love, Bigger Than Us och Holy Ghost är de klart bästa låtarna.

Finns på Spotify.
Världsherravälde
  • 0
Belphegor - Blood Magick Necromance

Årets första skivsläpp som jag har lyssnat på, förbaskat bra skiva var det också.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Skeletonwitch - Breathing the Fire
  • 0
Phideaux - Doomsday Afternoon

Väldigt trevligt album faktiskt.
Praise the sun!
  • 0
Yui Ibuki-Futari Zutto Suteki Na Koi Who Shite Imashita

En kort men ändå bra skiva av Yui Ibuki där massvis av piano, elgitarrer och trummor smyger sig fram.
Varje ton klingar i rätt takt och babyklangandet snuddar i en äkta och välgjord mysig stämma som där ibland en mystisk typ kommer in med någon snackis-röst som blir lite humorist kul på samma gång under ett fåtal sekunder.
En liten blandad version på ett album av smårock och ljuva röster från läckra Yui.

Synd bara att inte Best friend och In The Snow som är smakrika godisbitar platsade med i albumet.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Feel.Love.Thinking.Of. av Faunts

Måste vara en av mina favoriter
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Classified - Self Explanatory.

Grym platta!
  • 0
Bathory - Blood Fire Death

Mycket bra skiva.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Någon som har ett NES eller SNES? köper gärna!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar lukasnyman95:
Någon som har ett NES eller SNES? köper gärna!


Ah, älskar den skivan, titeln påminner mig om alla irrelevanta användare som skriver saker i helt fel trådar här på gamereactor.

Suede - Suede

Underbar skiva! visserligen blir det lite enformigt efter ett tag, men "So Young" och "Animal Nitrate" gör hela skivan.
Reach out and touch faith!
  • 0
TV on the Radio - Return To Cookie Mountain [2006]

A Method är underbar. Resten av låtarna är ganska trevliga de med.
Klappa fina katten?
  • 0
Peaches-I Fell Cream

Den enda danska grupp som jag uppskattar och tycker gör bra musik i dagens samhälle.
Skivan börjar först med en väldig ovårdad låt Serpentine som man nästan borde göra en "clean" version på eftersom en hel del "fuck" nämns om och om igen som dom gjorde med Eamon-Fuck it men för övrigt är det bra rytmer och takter vid hela albumets gångs från start till slut.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Animal Collective Merriweather Post Pavilion

dude wat
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
  • Wrym
  • Wrym
Simple Minds - Once Upon A Time

Representant av den naiva 80-talspop jag uppskattar. Värd varenda minut. Sammanfattare av en ungdomsgeneration.
  • 0
Snakes and Arrows med Rush!

Rush är asgrymma!
"I am not a merry man!" - Worf
  • 0
Tigerstyle-The Rising

Högst oväntat album som går i olika musikstilar där det blandas Punjabi och LP vilket låter ganska fräckt från att komma just från landet som korsar mot Asien vilket skulle kunna bli ett ett bra exempel på en grupp som beskriver sig själva vad dom är som man kan hoppas på då dom sätter ut ett nytt album.

Den mest iögonfallande är nog "Nachna Onda Nei" som börjar med en funkig Billie Jean-kopia som sker i någon minut och sedan kommer den äkta indie-pop rösten och blir så fabulös att man bara vill släppa lös i äkta robotdance och bara inte tänka på någonting annat.
Dock så låter "Groove 2000" lite grann för mycket techno som bara upprepar sig om och om igen och gör att man bara nästan vill stänga ner hela skiten på en gång och sätta på en rock-klassiker.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Judas Priest - Killing Machine

Bra skiva, men många av låtarna är på tok för korta och ganska intetsägande. Finns dock några guldkorn.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
The Strokes - Room On Fire

Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

Två grymt bra skivor.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Caleb:
Animal Collective Merriweather Post Pavilion

dude wat


dude 2009:s bästa skiva!

Yes - Drama

Visserligen ingen Anderson eller Wakeman, men ändå en av de bättre 80-talsprogskivor jag hört.
Reach out and touch faith!
  • 0
Dire straits - Communique
Stay out of my shed
  • 0
Sex Pistols - Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols

<3
  • 0
Citerar Mc Gregor:
dude 2009:s bästa skiva!


Ingen dålig skiva, tvärtom.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!