Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


Europe - Bag of Bones

Kevin Shirleys produktion, som hämtad från en av Black Country Communions album, känns spontant som en krock med bandet Europe. Vid närmare eftertanke är det en helt utmärkt blandning.
  • 0
Citerar Homer S:
Led Zeppelin - Celebration Day

Bedrövligt. Fullständigt bedrövligt. Jimmy Page spelar som om han är kraftigt berusad och inte vill vara där överhuvudtaget.

2/10


Visst, Page höll inte samma standard som på 70-talet, men ändå. Han gjorde ju knappast bort sig. Han levererade fan riktigt hårt på vissa av låtarna, t.ex. Kashmir.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Nixxer:
Han gjorde ju knappast bort sig. Han levererade fan riktigt hårt på vissa av låtarna, t.ex. Kashmir.


Kashmir är ju otight och slarvig den med, han gör bort sig ett par gånger. Plus att han har världens sämsta gitarrljud.

http://www.youtube.com/watch?v=PD-MdiUm1_Y

Jag fixar inte att lyssna på det. Kul för alla som uppskattar det dock, de är trots allt ett legendariskt band och konserten är utomordentligt klippt.
  • 0
Top Gun Soundtrack

Önskar lite att jag levde på 80-talet. Popmusiken måste ha varit ljusår bättre överlag.
  • 0
Citerar Homer S:
Kashmir är ju otight och slarvig den med, han gör bort sig ett par gånger. Plus att han har världens sämsta gitarrljud.


Jag tycker exakt motsatt det du skrev där. Hans sound på den konserten är ju sinnes!
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Jake Buggs självbetitlade debutalbum.

Helt klart ett av 2012 bästa album.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Jake Buggs självbetitlade debutalbum.

Helt klart ett av 2012 bästa album.


You're welcome.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Kee Marcello - Redux: Europe

Ett album med noll existensberättigande delar överhuvudtaget. Covers på gamla Europe-hits som spelats in med Kee själv på sång (fruktansvärd) med en produktion som stinker dynga och med oerhört mediokra musiker överlag. Hur tänkte man här?

1/10
  • 0
Rush - Moving Pictures (ett på alla sätt lekfullt och musikaliskt mästerverk)

Eric Johnson - Venus Isle (Otroligt tillfredställande gitarrgnolande)

Hatebreed - The Divinity Of Purpose (Svårslaget mangel)
It Can't Rain All the Time
  • 0
Opeth - Blackwater Park
Storm Corrosion - Storm Corrosion
Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
Led Zeppelin - Houses of the Holy
Newsted - Metal
The Hellacopters - High Visibility
Bigelf - Cheat the Gallows
Sigur Rós - Ágætus Byrjun
  • 0
Crashdiet - The Savage Playground

Försöker att hålla mig uppdaterad på genren, så tänkte att jag kunde ge den ett varv åtminstone. Låter faktiskt helt okej - bandet är tightare som helhet, även om Martin Sweet aldrig varit mer än ytterst medioker på gitarr. För första gången låter Crashdiet som mer än ett fritidsgårdsband.
  • 0
My Bloody Valentine - MBV
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
On an On - Give In
Foals - Holy Fire
Frightened Rabbit - Pedestrian Verse
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Arjen Anthony Lucassen's Star One - Space Metal
Entering zero gravity
  • 0
Europe - Secret Society
  • 0
Julian Cope-Saint Julian

Bra att gamle Julle är tillbaka. Ett trevligt rock-album som bjuder på musikaliska mixer på slutet. Världen behöver mer av Julian.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Area 11 - All the lights in the sky
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
The Sword - Apocryphon

Grymt bra.
  • 0
Mélanie Laurent - En t'attendant

Kvinnan som spelar Shosanna i Inglorious Basterds är visst artist också. Vackert album som hon spelat in tillsammans med Damien Rice.
  • 0
Konstnärlig Dub-musik i fylliga mängder! Fattas bara några februari-semlor!

Deadmau5-At Play Pt. 1
Deadmau5-At Play Pt. 2
Deadmau5-At Play Pt. 3
Deadmau5-At Play Pt. 4
Deadmau5-4x4=12
Deadmau5-album title goes here
Wolfgang Gartner-Back Story
Feed Me-Escape From Electric Mountain
Feed Me-Death By Robot
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
George Harrison - All Things Must Pass (1970)

Detta är världens bästa platta som någonsin gjorts. Hands down. Att beskriva det som ett mästerverk gör den inte rättvis.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Bon Iver - Bon Iver (2011)

Det tog ett tag innan jag insåg hur bra det här albumet faktiskt är - ungefär ett år.
Klappa fina katten?
  • 0
Hardcore Superstar - C'mon Take On Me (2013)

Medan bandets väg de senaste albumen inte riktigt följt min smak så har de ändå levererat och medan Hardcore Superstar (2005) och Dreamin' In A Casket (2007) är bandets oöverträffade mästerverk så har de två efterföljande släppen ändå snurrat regelbundet i stereon. Att jag anser att gitarristen Vic Zino (2008 - idag) är miltals efter avhoppade Thomas Silvers patenterade briljans får vara nageln i ögat.

Detta album är, Randy Staub till trots, inte lika imponerande ljudmässigt - oavsett vad bandet säger. Låtmässigt är det betydligt mer varierat och vågat - på gott och ont. Låtskrivarkompetensen inom bandet är dock så stark att det inte finns ett enda svagt spår på albumet.

9/10
  • 0
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)

Får mig alltid att bli på bra humör.
Klappa fina katten?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!