Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?

AG Jati
AG Jati
Passion Pit-Gossamer

Shet vilket mysigt album! Den där härliga blandningen av alternativ rock och pop funkar alltid för mig.

Boys Noize-Out of the Black

Bitvis skön Hard Electro. Någorlunda repetitivt och ibland rätt tjatigt. Önskar det vore fler kollaborationer med andra artister än bara Siriusmo. Har man hört första låten i albumet så har man hört hela, tyvärr.

Deltron 3030-Event II

Århundradets största besvikelse i musik.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Misternice
Misternice
Muse - The 2nd Law
Muse - Black Holes And Revelations
Radiohead - Kid A

De La Music
De La Music
Citerar Misternice:
Muse - The 2nd Law
Radiohead - Kid A

Vilka skivor alltså
Vilken tyckte du bättre om? 2nd Law eller BH&R?

"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
Misternice
Misternice
Citerar De La Music:
Citerar Misternice:Muse - The 2nd Law
Radiohead - Kid A

Vilka skivor alltså
Vilken tyckte du bättre om? 2nd Law eller BH&R?

The 2nd Law tycker jag har flera bra låtar än BH&R, men de bästa låtarna på BH&R är bättre än den bästa låten på BH&R, Starlight, Assassins och Knight of Cyndia.

In Flames - Soundtrack To Your Escape

Moose
Moose
Sitter i skrivande stund och drar igenom Graceland ('86); Paul Simons soloplatta nere i Sydafrika tillsammans med en hutlös massa svarta musiker, mitt under brinnande apartheid. Albumet är svärtat av problem och det är intressant att läsa om hur Springsteens vapendragare Steven Van Zandt och hans syjunta av anti-apartheidaktivister förbannade Simon och hela Graceland-plattan efter att de hade brutit västvärldens kulturella bojkott vilken innebar att inget som helst samarbete som gynnade eller innebar samröre med apartheid-regimen fick bedrivas.

Plattan är sprängfylld av afrikansk folkmusik från alla håll och kanter. Musiken är upbeat, fartfylld, välgjord, innovativ och framförallt jävligt bra. Har länge hållt Graceland som en av världens absolut bästa plattor och den står sig. Stjärnskottet "You Can Call Me All" har väl inte gått någon förbi, men även andra låtar som Gumboots, Diamonds On The Soles (Of Her Shoes), The Boy In The Bubble, Homeless och All Around The World (Myth Of Fingerprints) håller samma klass om än i annorlunda tappning.

Är man något sånär intresserad av folkmusik överhuvudtaget, öppen för nya musikaliska upplevelser och kan ta emot ett afrikanskt musikarv i nytappning bör verkligen lyssna.

http://open.spotify.com/album/6WgGWYw6XXQyLTsWt7tXky

For centuries long past for no more than your bread, have bled for your countries and counted your dead.
De La Music
De La Music
Ah, tycker BH&R är ett mästerverk, verkligen en klassiker men... Origin of Symmetry är favoritskivan genom tiderna. Det var verkligen en skör men på vissa plan rå skiva. En tidig Muse-sound jag onekligen dyrkar och hoppas få höra inom snar framtid (man får ju drömma).

2nd Law har jag två favoritlåtar - Supremacy och Liquid State. Trots att jag inte anser som ett av deras bästa så är det i vilket fall som helst oerhört intressant att få äntligen höra Chris sjunga för en gångsskull

"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
Misternice
Misternice
In Flames - Come Clarity

AG Jati
AG Jati
Citerar Misternice:
Muse - The 2nd Law

Varför blev detta album så nedsänkt? Bara för att de två sista spåren är inslag av brostep/dubstep så är det väl inte så dåligt.

Tillagt 2013-10-05 17:46:
Beach House-Bloom

Snacka om riktigt bra mörk pop! Denna duo är sannerligen något unikt!

Binary Finary-The Lost Tracks

Fina spår från trance-guden själv. Innan man ens börjar lyssna på dagens dansmusik är det värt att ta del av den mer äldre skolan.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Misternice
Misternice
Citerar AG Jati:
Citerar Misternice:Muse - The 2nd Law

Varför blev detta album så nedsänkt? Bara för att de två sista spåren är inslag av brostep/dubstep så är det väl inte så dåligt.

Jag fattar inte heller det, för mig är den en av de mest underskattade albumen.

Raubtier - Det finns bara krig

De La Music
De La Music
Citerar Mister:
Jag fattar inte heller det, för mig är den en av de mest underskattade albumen.

Showbiz är jävligt underskattat det också

Misternice
Misternice
Citerar De La Music:
Citerar Mister:Jag fattar inte heller det, för mig är den en av de mest underskattade albumen.

Showbiz är jävligt underskattat det också

Jag håller med fullt ut den är lite mer vad ska man säga "lugnare"

De La Music
De La Music
Citerar Misternice:
Jag håller med fullt ut den är lite mer vad ska man säga "lugnare"

visst, inte många effekter och liknande används, endast Matts sköra tonårsröst, haha.

Misternice
Misternice
Citerar De La Music:
Citerar Misternice:Jag håller med fullt ut den är lite mer vad ska man säga "lugnare"

visst, inte många effekter och liknande används, endast Matts sköra tonårsröst, haha.

Vad tycker du om albumet Resistance?

De La Music
De La Music
Citerar Misternice:
Vad tycker du om albumet Resistance?

Hmm, från början visste jag ärligt talat inte vad jag skulle tycka om albumet men kom att gilla det väldigt mycket. "It grew on me" som engelsmännen brukar säga. Kanske beror det på att jag och några vänner brukade lira till en del av låtarna... jag vet inte. Det är just därför jag inte vet ifall jag tycker om skivan för att jag har ljuva minnen från den tiden, eller för att den faktiskt bara är grym. Svårt där.

Tycker hur som helst att The Resistance var ett nytt kapitel för Muse och deras karriär. Starkt Queen-inspirerat med en känsla av "futurism" i det hela. Showbiz, Oos, Absolution och BH&R har liksom en klass för sig, men nu skulle "nya" Muse med lite mer mainstream:are sound träda in.

Är dock inte så fascinerad av Exogenisis-låtarna men vet samtidigt att Matt har lagt ner en hel del tid och energi på att skapa dem.

Vad tycker du själv?

Misternice
Misternice
Citerar De La Music:
Citerar Misternice:Vad tycker du om albumet Resistance?

Hmm, från början visste jag ärligt talat inte vad jag skulle tycka om albumet men kom att gilla det väldigt mycket. "It grew on me" som engelsmännen brukar säga. Kanske beror det på att jag och några vänner brukade lira till en del av låtarna... jag vet inte. Det är just därför jag inte vet ifall jag tycker om skivan för att jag har ljuva minnen från den tiden, eller för att den faktiskt bara är grym. Svårt där.

Tycker hur som helst att The Resistance var ett nytt kapitel för Muse och deras karriär. Starkt Queen-inspirerat med en känsla av "futurism" i det hela. Showbiz, Oos, Absolution och BH&R har liksom en klass för sig, men nu skulle "nya" Muse med lite mer mainstream:are sound träda in.

Är dock inte så fascinerad av Exogenisis-låtarna men vet samtidigt att Matt har lagt ner en hel del tid och energi på att skapa dem.

Vad tycker du själv?

Jag tycker inte att skivan är lika bra som de andra Musealbumen, låtarna känns trista och ojämna tyvärr.

De La Music
De La Music
Citerar Misternice:
Jag tycker inte att skivan är lika bra som de andra Musealbumen, låtarna känns trista och ojämna tyvärr.

Det är klart den inte är på samma nivå som de andra skivorna. Jag jämför mest med hur de är idag. Och jämfört med nutiden var de bättre med The Resistance. Självklart är det min åsikt, en del tycker att 2nd Law är skitbra liksom, ett av deras bästa, medan jag tycker det är deras sämsta album hittills. Det där med ojämnheter är något jag upplever med deras senaste skiva då det går från pop till funk till dubstep och sedan tillbaks lite Queen-rock etc.

AG Jati
AG Jati
Veronica Maggio-Handen I Fickan Fast Jag Bryr Mig

Årets sämsta albumtitel, fast det mesta förlåts när man hör Maggios krystande röst. Ett av de mer bättre pop-albumen detta år, där man för en gångs skull slipper höra en house-dänga. Lyssningsvärt? Javisst!

Misternice
Misternice
Megadeth - Killing Is My Business
Megadeth - Peace Sells...But Who's Buying

Apricat
Apricat
Gorillaz - The Fall

Fattar inte att jag väntat så länge med att lyssna igenom det här albumet, men bättre sent än aldrig antar jag. Riktigt beroende framkallande, har haft ett par låtar på repeat de senaste dagarna. Älskar hur man kan ha på Gorillaz i bakgrunden och bara vandra runt i hemmet i riktigt mys-mode.

Misternice
Misternice
Megadeth - Rust In Peace

Misternice
Misternice
Megadeth - So Far, So Good... So What
Megadeth - Endgame

So Far, So Good... So What är väldigt underskattad.

MrFiskeh
MrFiskeh
Har haft Rise against igång medans jag nött GTA 5, samt In flames.¨

Har blivit åtskilliga lyssningar av båda gruppers alla album eftersom jag bara låter dom rulla på

150k+ Gamerscore yo
Misternice
Misternice
Rihanna - Talk That Talk

AG Jati
AG Jati
Gary Numan-Splinter(Songs From A Broken Mind)

Att gå från glad och svängig synthpop till butter och dyster mörk new wave kan tyda på en viss ålderskris. Allt glim och klammer är som bortblåst och nu ser man en mer butter Gary iklädd i en trasig Tom Sawyer-dräkt. Överlag gillar jag "I Am Dust" och "Here In The Black" mest.

Länk för den som har lust för en portion butterhet:
http://open.spotify.com/album/3hwJn4L289lah9zZHj1pVw

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy