Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

18-årsgräns på energidrycker i Sverige


Citerar Hönken:
...


Man ska inte förvänta sig för mycket från 13-åringar.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Samurai-:
Man ska inte förvänta sig för mycket från 13-åringar.


Du har rätt... men ändå.
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
och ang det att tjejer dricker mindre,det kan dom göra eller så kanske dom inte gör det.Men folk som använder sin umgängeskrets som exempel är bara dumma.T.ex bara för att mina tjejkompisar inte dricker energidrink så kan jag inte säga att mindre tjejer gör det
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar gnr forever:
Citerar Lotus:
Man kan knappast använda smaken som ett argument här


Det är en bidragande faktor till varför ungdomar dricker energidrickor istället för kaffe

Tycker det är mycket mer än en bidragande faktor. Om ungdomar skulle tyckt om smaken så skulle du ju såklart inte dricka det. I med att det också är mest fjooortiiiizzzar som dricker det så skulle de inte ens fattat från början att det var energidryck.. Och verkligen inte att de "behöver det"!
Världsherravälde
  • 0
Citerar gnr forever:
Det är en bidragande faktor till varför ungdomar dricker energidrickor istället för kaffe


I valet mellan kaffe eller ingenting så är jag ganska säker på att barnen hade valt att inte dricka någonting, så det håller fortfarande inte.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
I valet mellan kaffe eller ingenting så är jag ganska säker på att barnen hade valt att inte dricka någonting, så det håller fortfarande inte.


Men sen kan du ju inte jämföra energidryck och kaffe bara för att båda innehåller koffein. Det är ju ganska uppenbart vilken ålder energidricka och vilken ålder kaffe riktar sig till?
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
ingenting är bättre
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar SputniQ94:
När folk har blivit beroende av dem och dricker flera varje dag


Kan man ens bli beroende av energidryck?
  • 0
Citerar Xbox-360:
Citerar SputniQ94:När folk har blivit beroende av dem och dricker flera varje dag

Kan man ens bli beroende av energidryck?


i energidrycker finns det socker och koffein,och jag tror båda är beroende framkallande,så ja
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar Hönken:
Men sen kan du ju inte jämföra energidryck och kaffe bara för att båda innehåller koffein. Det är ju ganska uppenbart vilken ålder energidricka och vilken ålder kaffe riktar sig till?


Det gör jag ju egentligen inte, att jag överhuvudtaget nämnde kaffe var för att någon sade att man kunde dö av för mycket energidryck, vilket även är fallet med kaffe.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Xchel:
Det där var de absolut fulaste ungarna jag någonsin sett, jävla freaks.
Edit: Jaha, Luleå.


Är det där meningen att vara roligt?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Är det där meningen att vara roligt?


Bor: Luleå
  • 0
Citerar Avoca:
Är det där meningen att vara roligt?

Ja, och om det provocerar så är det ju bara ännu bättre.
-Juicy
  • 0
Citerar Mr Clint:
Citerar Xchel:och borde precis som 14-åringarna inte heller behöva ta till energidrycker.

Vem har sagt att jag gör?

Du själv, du sa att äldre behövde energidrycker men inte 14 åringar.
Jag frågade dig om du menade dig själv när du sa äldre, du sa ja.
Ska man behöva förklara vad du själv postat?^^
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Fan vad skumt, det ska tydligen bli 15-årsgräns här i stan
Glory to Arstotzka!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag tycker synd om alla butiksbiträden som måste börja kolla leg för att sälja red bull ._. helt idiotiskt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Dricker hellre Kaffe än energidryck. Har hört att om man dricker över 7 redbull irad så finns det risk att man dör av energikick
//Behind The Shade
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Behind The Shade:
Dricker hellre Kaffe än energidryck. Har hört att om man dricker över 7 redbull irad så finns det risk att man dör av energikick


Varför skulle man dricka 7 red bull? Det är ju helt idiotiskt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag fick en sådan chock imorse när jag försökte köpa en Red Bull.

"Har du legitimation?"
"Tjugo kron.... huh-vaddå-fan-sa-du?"


Hejdå 7-Eleven med era överprisade varor, nu blir det Hemköp i framtiden.
100% tsun, 0% dere
  • 0
Skulle nog vara bättre att sätta 16-årsgräns. Man behöver verkligen den där extra energiboosten om man går i gymnasiet som innan och under prov, i alla fall om man går tunga linjer. Kan vara ovärderligt för vissa elever. Dock känns det bara konstigt och onödigt att ta när man inte behöver dryckerna för att just piggna till eller höja energinivån i skallen för en stund.


Citerar Behind The Shade:
Dricker hellre Kaffe än energidryck. Har hört att om man dricker över 7 redbull irad så finns det risk att man dör av energikick

Citerar kraz:
Varför skulle man dricka 7 red bull? Det är ju helt idiotiskt.

Det är snarare idiotiskt att tro att man kan dö av energikick. Förlåt, men det var så sjukt korkat Visst, det finns risk att man kan dö av för många energidrycker, men det är definitivt inte energikicken. Kom igen, lite nivå tack!
  • 0
Citerar erotomania:
Det är snarare idiotiskt att tro att man kan dö av energikick. Förlåt, men det var så sjukt korkat Visst, det finns risk att man kan dö av för många energidrycker, men det är definitivt inte energikicken. Kom igen, lite nivå tack!


Dödsfall har ju snarare enbart inträffat under påverkan av andra droger såsom alkohol eller speed.

För övrigt ligger den dödliga dosen för redbull på drygt 150 burkar. Man kan faktiskt dö av koffein, men det krävs en hel del minst sagt.
Jag såg det med mina egna öron.
  • 0
Citerar Subsixtence:
Dödsfall har ju snarare enbart inträffat under påverkan av andra droger såsom alkohol eller speed.

Man ska överhuvudtaget inte blanda energidrycker med något sorts preparat eller ta dem i samma veva. Det var ju ett uppmärksammat fall med medicinen Rohypnol och Red Bull här i Sverige för några år sedan.


Citerar Subsixtence:
För övrigt ligger den dödliga dosen för redbull på drygt 150 burkar. Man kan faktiskt dö av koffein, men det krävs en hel del minst sagt.

Man kan dö av allt, bara man tar för mycket. Det gäller att vara förnuftig bara.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar erotomania:
Skulle nog vara bättre att sätta 16-årsgräns. Man behöver verkligen den där extra energiboosten om man går i gymnasiet som innan och under prov, i alla fall om man går tunga linjer. Kan vara ovärderligt för vissa elever. Dock känns det bara konstigt och onödigt att ta när man inte behöver dryckerna för att just piggna till eller höja energinivån i skallen för en stund.


Varför ska man sätta en åldersgräns alls? Bah. Jag tycker att det är himla konstigt.

Tillagt 2009-09-17 23:05:
Citerar erotomania:
Det är snarare idiotiskt att tro att man kan dö av energikick. Förlåt, men det var så sjukt korkat Visst, det finns risk att man kan dö av för många energidrycker, men det är definitivt inte energikicken. Kom igen, lite nivå tack!


Haha så sant så sant ;D
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Varför ska man sätta en åldersgräns alls? Bah. Jag tycker att det är himla konstigt.

Om man väl ska sätta en gräns så kan man väl låta de som verkligen behöver den kunna få dricka den. Sedan mycket upp till föräldrarna, precis som med alkohol.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!