Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

18-årsgräns på energidrycker i Sverige


Citerar Ironfist00:
Taurin som är Tjursperma

Haha! Tjurpiss har jag hört förut men tjursperma var något nytt.
Taurin utvinns verkligen inte ur varken tjusperma eller tjurpiss. Det är bara myter.

Hade dock varit kul om det vore så. Tänk er uppställda tjurar i redbull fabrikerna, på löpande band, redo att runkas av.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar terminator9:
Haha! Tjurpiss har jag hlrt förut men tjursperma var något nytt.


Tjursperma är det...Tjursperma kommer det alltid vara
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Kul att förbjudet riktar sig i mot folk under 18år. Majoriteten som drycker det utblandat med alkohol är nog över 18, eftersom det är då det är farligt. Jag vet att risken för fara inte är stor men den lär ju vara betydligt mycket större än om du bara dricker vanlig energidryck.
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
Citerar Hydra:
Haha, Lotus har hittat en ny kompis. :')


Pojken måste lära sig lite hyfs.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:
Snarare så att du desperat försöker leta fel i mina inlägg, ganska sweet faktiskt.


Jag förstår att det kan verka så för dig, då du antagligen inte, likt oss andra, ser hur mycket strunt du skriver, men så är det inte. Som sagt, det är omöjligt att motstå att kommentera dina ibland helt sanslöst korkade kommentarer, ta det nedan som exempel:

Citerar Jokerius:
Ja, vad annars är det som lockar till att bryta mot dem?


Citerar Jokerius:
Jag tyckte det var rätt uppenbart vad jag syftade på, but if you aint got the brain så är det inte mitt problem.


Jag förstod vad du syftade på, något som är uppenbart om du hade läst vad jag skrivit, allt jag sade var att du behöver inte vara så förbannat dryg mot honom bara för att han råkade skriva "dem" när det bör vara "de". Om du bara hade förklarat vad som var fel så kanske han hade lärt sig det till nästa gång, och du hade sluppit göra bort dig offentligt igen.


Du motsäger dig själv då du har minst lika dålig attityd som jag, skillnaden är att jag är medveten om att jag är otrevlig.

Taurin är en organisk syra som både djur och människor bildar i kroppen, denna syra används för att reglera hjärtat och muskelsammandragningar. Det finns inte alltför mycket forskning om vad en överkonsumtion av denna syra kan leda till.

Så att det ska vara tjursperma är inget mer än påhitt.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Du motsäger dig själv då du har minst lika dålig attityd som jag, skillnaden är att jag är medveten om att jag är otrevlig.


Nej, jag är otrevlig mot folk som förtjänar det, jag respekterar dem som förtjänar min respekt. Du, å andra sidan, spyr galla över folk så fort du får chansen, och det är det därför du inte är särskilt omtyckt. Du får gärna vara arg och dryg, men se till att rikta ilskan åt rätt håll. För din egen skull.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Visst, Energidrycker innehåller Taurin som är Tjursperma men det är ingen fara, det är ju det man blir speedad av.


Herregud, du är ju fan mer efterbliven än jag trodde.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:
Du motsäger dig själv då du har minst lika dålig attityd som jag, skillnaden är att jag är medveten om att jag är otrevlig.


Nej, jag är otrevlig mot folk som förtjänar det, jag respekterar dem som förtjänar min respekt. Du, å andra sidan, spyr galla över folk så fort du får chansen, och det är det därför du inte är särskilt omtyckt. Du får gärna vara arg och dryg, men se till att rikta ilskan åt rätt håll. För din egen skull.


Jag ser det där som ett hot vilket bevisar att du sänkt dig lägre än min nivå. Jag må vara elak, jag må kommentera saker bara för att retas, jag njuter av att idiotförklara folk mer är något annat, dock hotar jag aldrig någon hur korkade de än må vara.

Du har fortfarande inte förstått att jag inte bryr mig ett piss om ifall jag är omtyckt. Din syn på respekt är föråldrad och passar inte in någon annanstans än i asien för tillfället. Och vem tusan är du att döma vem som förtjänar att bli trampad på? Du antyder i majoriteten av dina inlägg att du är lite visare än alla andra, vilket du verkligen inte är på något sätt och vis. Sluta upp och lek Robin Hood, förstå att människan är hemsk hur du än vrider och vänder på det.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:

Så att det ska vara tjursperma är inget mer än påhitt.


Nähä?!
Menar du det helt ärligt? <.<
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Citerar Jokerius:
Jag ser det där som ett hot vilket bevisar att du sänkt dig lägre än min nivå. Jag må vara elak, jag må kommentera saker bara för att retas, jag njuter av att idiotförklara folk mer är något annat, dock hotar jag aldrig någon hur korkade de än må vara.


Ahahaha, va? Syftar du på "För din egen skull"? Det var inget hot, vilket jag tycker är väldigt uppenbart, jag menade bara att du slipper folk som mig som "letar fel" i dina inlägg om du uppförde dig lite bättre, du störs ju uppenbarligen av det. Kul för övrigt att du har lite självinsikt; "lägre än min nivå". Nu missförstod ju du dock det hela, så helt plötsligt är jag tillbaka på min nivå, en bra bit över din.

Citerar Jokerius:
Du har fortfarande inte förstått att jag inte bryr mig ett piss om ifall jag är omtyckt. Din syn på respekt är föråldrad och passar inte in någon annanstans än i asien för tillfället. Och vem tusan är du att döma vem som förtjänar att bli trampad på? Du antyder i majoriteten av dina inlägg att du är lite visare än alla andra, vilket du verkligen inte är på något sätt och vis. Sluta upp och lek Robin Hood, förstå att människan är hemsk hur du än vrider och vänder på det.


Vad vet du om min syn på respekt? Det skulle vara mycket lättare att diskutera med dig om du inte gjorde en massa dumma antaganden hela tiden. Och angående att jag skulle "antyda att jag är lite visare än alla andra" så är det väl helt enkelt du som får det intrycket, för jag försöker inte medvetet få in några dolda budskap i det jag skriver, så jag tar det som en komplimang.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:
Jag ser det där som ett hot vilket bevisar att du sänkt dig lägre än min nivå. Jag må vara elak, jag må kommentera saker bara för att retas, jag njuter av att idiotförklara folk mer är något annat, dock hotar jag aldrig någon hur korkade de än må vara.


Ahahaha, va? Syftar du på "För din egen skull"? Det var inget hot, vilket jag tycker är väldigt uppenbart, jag menade bara att du slipper folk som mig som "letar fel" i dina inlägg om du uppförde dig lite bättre, du störs ju uppenbarligen av det. Kul för övrigt att du har lite självinsikt; "lägre än min nivå". Nu missförstod ju du dock det hela, så helt plötsligt är jag tillbaka på min nivå, en bra bit över din.

Citerar Jokerius:
Du har fortfarande inte förstått att jag inte bryr mig ett piss om ifall jag är omtyckt. Din syn på respekt är föråldrad och passar inte in någon annanstans än i asien för tillfället. Och vem tusan är du att döma vem som förtjänar att bli trampad på? Du antyder i majoriteten av dina inlägg att du är lite visare än alla andra, vilket du verkligen inte är på något sätt och vis. Sluta upp och lek Robin Hood, förstå att människan är hemsk hur du än vrider och vänder på det.


Vad vet du om min syn på respekt? Det skulle vara mycket lättare att diskutera med dig om du inte gjorde en massa dumma antaganden hela tiden. Och angående att jag skulle "antyda att jag är lite visare än alla andra" så är det väl helt enkelt du som får det intrycket, för jag försöker inte medvetet få in några dolda budskap i det jag skriver, så jag tar det som en komplimang.


Vad får dig att tro att jag stör mig på det? Jag stör mig på din arrogans, dina korkade teorier och slutligen dina upprepningar. Att du desperat letar fel i mina inlägg (vilket du tidigare förnekat men nu erkänner) är inget jag stör mig på, utan det är du som person som irriterar mig.

Din nivå är inte särskilt högre än min då du alltid försvarar påhopp med påhopp vilket sänker dig till precis samma nivå. Att sedan försöka få mig att framstå som liten är bara patetiskt och ett väldigt korkat antagande då du inte har en aning om hur jag ser ut.

Det enda jag vet om din syn på respekt är självklart det du skrivit vilket varenda tolvåring borde förstå...
Med de uttalanden du gjort drog jag slutsatsen att du har en väldigt konservativ syn på respekt som inte lever kvar i dagens samhälle.

Enligt mig antyder du i majoriteten av dina inlägg att du är lite finare än resten av medlemmarna enligt dig själv. Detta kanske beror på att min bild av dig redan är förstörd och det behövs rejäla förbättringar för att kompensera det.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Jag hade gärna sett att de slopat all extra energi i dryckerna, folk dricker det ju som läsk ändå.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
OT nu, men det är alltid lika kul att se Jokerius och Lotus "diskutera". Det börjar oftast med att Jokerius skriver ett inlägg varpå Lotus hittar/söker efter ett fel och tar upp det. Ganska roande att se era konversationer, får mig alltid på bra humör.

För övrigt tycker jag att Lotus borde tagga ner... Har befunnit mig på GR sedan långt tillbaka och har inte ett enda minne av att Lotus någon gång verkat glad. Aldrig sett honom uppmuntra någon heller för den delen. Är du verkligen bitter på riktigt eller är det någon "image" du spelar på?
  • 0
Citerar Jokerius:
Jag stör mig på din arrogans, dina korkade teorier och slutligen dina upprepningar.


Jag tvingas ju upprepa mig, då du gång på gång visar att du inte förstått vad jag skrivit.

Citerar Jokerius:
Att du desperat letar fel i mina inlägg (vilket du tidigare förnekat men nu erkänner) är inget jag stör mig på, utan det är du som person som irriterar mig.


Jag har inte erkänt någonting. Du kanske inte noterade att jag skrev "letar fel" inom citationstecken, du valda att kalla det för leta fel, jag sitter inte medvetet och letar efter fel i dina inlägg, det behövs inte, det räcker med att ögna igenom vad du skrivit.

Citerar Jokerius:
Att sedan försöka få mig att framstå som liten är bara patetiskt och ett väldigt korkat antagande då du inte har en aning om hur jag ser ut.


Jag försöker inte få dig att framstå som liten, du får dig att framstå som liten (förutsatt att vi pratar om ditt intellekt här).

Citerar Jokerius:
Det enda jag vet om din syn på respekt är självklart det du skrivit vilket varenda tolvåring borde förstå...
Med de uttalanden du gjort drog jag slutsatsen att du har en väldigt konservativ syn på respekt som inte lever kvar i dagens samhälle.


Suck, om jag inte hade planerat att avsluta diskussionen här (än en gång tvingas jag ta initiativet) så hade jag förstås bett dig att ge exempel på att jag har en "konservativ syn på respekt", då jag vet att det bara är bullshit.

Citerar Jokerius:
Enligt mig antyder du i majoriteten av dina inlägg att du är lite finare än resten av medlemmarna enligt dig själv.


På tal om att upprepa sig... Jag antyder inget, om du sedan får ett intryck av att jag känner mig lite finare än resten av medlemmarna är en annan sak.

Men, som jag sade så orkar jag inte längre diskutera med dig. Nackdelen med diskussion på internet är att vissa aldrig inser när det är dags att lägga av, det känns hopplöst att diskutera med någon som aldrig kan inse att de har fel. Allt jag gjorde vara att säga åt dig att inte vara så tillgjort aggressiv.

Citerar Mauish:
För övrigt tycker jag att Lotus borde tagga ner... Har befunnit mig på GR sedan långt tillbaka och har inte ett enda minne av att Lotus någon gång verkat glad. Aldrig sett honom uppmuntra någon heller för den delen. Är du verkligen bitter på riktigt eller är det någon "image" du spelar på?


Jag är 'avtaggad' när jag diskuterar med folk som inte är idioter, du har väl helt enkelt letat på fel ställen. Om du vill göra en utvärdering av mig så kan du göra det i Tyck till om GR's forumiter, då den är till för just det. Nu får det vara nog med OT här.
Vik hädan, troll.
  • 0
Chill
I am "Bert Falk". Im an Assassin.
  • 0
Tycker 15 är en bra gräns. Då har man hunnit växa tills sig tillräckligt så att man kan hantera energidrycker. Blir arg när jag ser 12-13 åringar springa runt med energidrycker för att dem vill vara coola. Själv tycker jag att det är äckligt.
va...
  • 0
Enda energidrycken som funkar att dricka är ju V..
Red bull tkr jag är direkt äcklig, föredrar cola alla gånger
Iof så dricker man ju redbull när man fixar jägerbomber, men annars inte hehe
Niclas Wallin / Gamereactor
  • 0
Jag förstår om dom sätter åldergränsen på 15 år.
folk brukar vara lite mer mognade vid den åldern och dricker inte för att vara "cool" Inför sina kompisar eller andra.

Men 18 känns lite högt för energidryck.
Jag har sett folk flippa ur när dom fått dricka några burkar, att dom inte kan tänka ordentligt, speedad m.m Men det brukar bara hända Yngre folk 11-14 vad jag har sett

haft en kompis som till och med var beronde av energidryck.
Han drack 4-5 Burkar per dag.
När han inte fick en dricka kunde han skifta mellan Arg, ledsen, förvirrad
Skolan gick inte heller bra för han.
Men jag och några kompisar hjälpte han ut ur det. och nu mår han bättre

Men om vi sluter detta Meddelande
Jag tycker det borde vara en 15 eller 16 års gräns på energidryck.

Sen om energidryck ska få åldergräns borde inte kaffe få det också?
Men Hur ofta ser man små folk gå omkring på stan Med kaffe i handen?
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Bryr mig inte särskilt mycket om denna gräns, men om man vill köpa sån här skit så är det inte mig emot. Men jag kan tänka mig att affärer som ignorerar 18 års gränsen får ett litet uppsving av tonåringar som kommer till affären för att handla lite dricka. Ser väldigt ofta tonåringar som står som en flock runt Monster och Red Bull-burkarna när jag är och handlar, så visst är det lite kul att se dem få nobben i kassan.

Det gick till och med så långt för en tjej att hon bad mig att köpa ut Monster till henne.
  • 0
Personligen anser jag att det borde vara 18-årsgräns på allt som säljs i Sverige. Och det har ingenting att göra med att jag är över 18 själv.
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Citerar Poindaxter:
Personligen anser jag att det borde vara 18-årsgräns på allt som säljs i Sverige. Och det har ingenting att göra med att jag är över 18 själv.


Egentligen när man handlar så måste man ha tillåtelse av målsman för att köpa den saken enligt lag, så i teorin så är det 18-års gräns på allt.

Även om det skulle se lite smått komiskt ut om varenda gång ett barn handlade något så skulle dem vara tvungna att ringa hem till denne från kassan.
  • 0
Citerar Assaults:
Egentligen när man handlar så måste man ha tillåtelse av målsman för att köpa den saken enligt lag, så i teorin så är det 18-års gräns på allt.


Källa på det, tack.
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Mja, har ingen direkt källa, men jag är någorlunda säker på att det är det som gäller enligt lagen. Åtminstone vad jag har hört.

Men om någon är någorlunda kunnig om lagar så får denne gärna vissa källa.


Edit: Okay, googlade lite och hittade detta;

http://www5.goteborg.se/prod/konsumentgbg/dalis2.nsf/535e371e
7fd657aec1256a5c0045675f/1a16fa88c78bc0d5c1256fd6002baf4b!
OpenDocument
  • 0
Citerar Assaults:
Mja, har ingen direkt källa, men jag är någorlunda säker på att det är det som gäller enligt lagen. Åtminstone vad jag har hört.

Men om någon är någorlunda kunnig om lagar så får denne gärna vissa källa.


Edit: Okay, googlade lite och hittade detta;

http://www5.goteborg.se/prod/konsumentgbg/dalis2.nsf/535e371e
7fd657aec1256a5c0045675f/1a16fa88c78bc0d5c1256fd6002baf4b!
OpenDocument


Underbart. Tack för länken.

Edit:
Gäller det bara för Göteborg, eller hela Sverige?
Sällan hostar hackspetten.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!