Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fråga Parden


Varför luktar man illa efter en träning, Parden?
  • 0
Hej Parden, glad Cinco de Mayo
Varför är pasta så överlägset bättre än potatis?
Bara slutet på början
  • 0
Citerar Riström:
Varför luktar man illa efter en träning, Parden?


Det beror ju lite på... "Ny" svett luktar inte, då det inte hunnit bildas bakterier i den ännu. Men tränar du i tröjor av visst material (framför allt fotböllströjor och liknande) kan det ändå lukta om man haft den ett tag då tyget reagerat med den gamla svetten på nåt sätt trots att man tvättat den.

Tillagt 2009-05-05 19:16:
Citerar Cavve:
Hej Parden, glad Cinco de Mayo
Varför är pasta så överlägset bättre än potatis?


Haha, tack...
Överlägset bättre, vet jag väl inte om pasta är. Om man inte är sugen på det istället för potatis.
Blå.
  • 0
Varför dör oskyldiga människor?
Osama Bin Laden: Hide and seek champion 2001 - ????
  • 0
Citerar haxxingmaggot:
Varför dör oskyldiga människor?


Alla dör, så är det att leva, vare sig man är oskyldig eller inte.
Blå.
  • 0
Hur kommer det sig att tiden går långsammare när man ser fram emot något?
I'm merely remarking upon the paradox of asking a masked man who he is.
  • 0
Citerar Trimax:
Hur kommer det sig att tiden går långsammare när man ser fram emot något?


För att den är relativ och att vänta är en pain in the ass.
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
Tips: Sysselsätt dig med annat och försök att inte tänka på vad som ska hända annat än med vag, allmän förväntan... Lätt, eller hur?
Blå.
  • 0
Hej, hur löser man en svår bortgång?, te'x ett "dåligt" avslut på ett förhållande?
  • 0
  • ses
  • ses
Jag har aldrig känt kärlek eller sexuell attraktion till någon annan människa, jag är 14 år. Är jag asexuell?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Hej, hur löser man en svår bortgång?, te'x ett "dåligt" avslut på ett förhållande?


Sånt är svårt att "lösa". Om jag inte kan ändra situationen så brukar jag skriva ett rejält brev om mina känslor om situationen. Det spelar ingen större roll om personen i fråga läser brevet, ibland är det nästan bäst att den inte gör det, men jag får ur mig osagda saker, och slipper förhoppningsvis älta dem. För ältar man så kommer man inte vidare.

Citerar ses:
Jag har aldrig känt kärlek eller sexuell attraktion till någon annan människa, jag är 14 år. Är jag asexuell?


Nej, det tror jag knappast. Ge det några år till, och har du inte känt något för någon när du kommer in i de tjugo, då kan du börja fundera. Man utvecklas olika, helt enkelt.
Blå.
  • 0
  • furt
  • furt
Hej Parden, Kommer jag hitta min drömbrud snart?
Play Game Be Pro. /Uncharted 2, När är Release datumet?
  • 0
Citerar furt:
Hej Parden, Kommer jag hitta min drömbrud snart?


Det är möjligt. Vi kan ju hoppas.
Blå.
  • 0
  • furt
  • furt
Citerar Parden:
Citerar furt:
Hej Parden, Kommer jag hitta min drömbrud snart?


Det är möjligt. Vi kan ju hoppas.



Okej, tack för svaret, nu kanske jag hittar en! ;d parden has spoken (the guru) hehe
Play Game Be Pro. /Uncharted 2, När är Release datumet?
  • 0
  • Phip
  • Phip
Hej Parden! Tror du jag kommer bli sjuk tills på lördag?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Hej Parden! Tror du jag kommer bli sjuk tills på lördag?


Med tanke på hur jag mår just nu skulle det inte förvåna mig. Men det är bra om du låter bli.
Blå.
  • 0
Citerar CD-I:
Hej paraden!

ska du till pridefestivalen?
vet att pumaskinn-är stenhårt i sånna kretsar


Nej, det ska jag inte. Om det inte råkar vara precis när jag är i krokarna, då kunde det väl vara skoj. Har dock inget pumaskinn, så jag kanske skulle sticka ut lite från mängden.
Blå.
  • 0
Har du fått denna frågan förut?
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar terminator9:
Har du fått denna frågan förut?


Nej.
Blå.
  • 0
Hej Parden!

Vilken choklad ska jag köpa?
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
  • ses
  • ses
Hur ska jag leva så lyckligt jag kan när jag är omgiven av idioter?
Reach out and touch faith!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Vad är mitt favorit spel?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Hej Parden
Jag brukar ha jordnötssmör på mina frukostmackor/frallor/pain riche, men har börjat tröttna nu på sistone. Kan du ge mig ett tips till ett nytt pålägg? (helst inget tråkigt som ost eller skinka)
Bara slutet på början
  • 0
Citerar kantrell-man:
Hej Parden!

Vilken choklad ska jag köpa?


Det beror ju på vad du gillar, ljus, mörk, smaksatt, vit, sockerfri... Köp något gott. Vill du har mer specifikt råd, tala om vad du tycker om så kan jag råda dig till lyxchoklad, om det är det du vill.

Citerar ses:
Hur ska jag leva så lyckligt jag kan när jag är omgiven av idioter?


Var glad att du inte är som dem, då. Alternativt, se dig själv som en av dem och släpp kraven, acceptera att folk är som de är och släpp det hela.

Citerar Phip:
Vad är mitt favorit spel?


Det som gör dig mest nöjd att spela.

Citerar Cavve:
Hej Parden
Jag brukar ha jordnötssmör på mina frukostmackor/frallor/pain riche, men har börjat tröttna nu på sistone. Kan du ge mig ett tips till ett nytt pålägg? (helst inget tråkigt som ost eller skinka)


Tja, varför inte bredbar choklad, då? Eller kanske marmelad, nu när du visar lite internationella tendenser. Om du vill vara mer avancerad så hör av dig igen så får du fler förslag.
Blå.
  • 0
Hur gör jag när en klasskompis jag umgås med på rasterna ibland är så störande så att jag vill vrida nacken av honom?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
  • Phip
  • Phip
Vad är ditt favorit spel Parden?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Parden tackar för alla roliga, seriösa, ytliga, fåniga och djupa frågor och får nu tråden låst på egen begäran. Vid akuta funderingar om relationer, livssituationer eller annat icke-Googlebart går det bra att skicka ett PM och fråga!