Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

En tråd om sex 2.0


Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Hade oskyddat sex härom veckan med två tjejer under festival. Det liggs ju runt en del vid sådana tillfällen så borde man testa sig för sjukdomar eller vänta och se? Vet någon om man kan vända sig till sin vanliga läkare för tester isf? Kan tyvärr inte gå till ungdomsmottagningen då en bekant till familjen jobbar där.


Gå till en vanlig läkare och berätta om läget. Så gjorde jag för några år sedan efter en liknande knullresa på festival. Klamydia är långt från sällsynt att dra med sig hem. Dock inget att ligga vaken om nätterna över, det går över rätt smärtfritt.

Om du är orolig så borde du testa direkt. Så fort som du har tid. Ingen poäng med att fundera på det i onödan, bättre att få veta.
Jag har inga hjältar, bara hjältinnor.
  • 0
Det var så länge sen jag skrev något i detta forumet och hade helt glömt bort att den här tråden existerade, men sex är ju alltid kul. Vad har ni för syn på one night stands? Jag personligen gillar det. Det kan antingen bli åt helvete fel eller helt awesome, men just grejen med att inte veta i förväg är spännande. Jag tenderar att känna mig ganska instängd i förhållanden även om sexet är bra, har väldigt lätt för att bli uttråkad helt enkelt. Har alltid tyckt så, och då har jag haft ett par förhållanden som varat ett tag. Vet inte om det har med att göra att jag har en konstant längtan efter förändring, samtidigt som jag gillar förhållanden då det ger en trygghet som är svår att finna som singel. Det är svårt att beskriva känslan. Någon som känner igen sig lite? I min vänskapskrets har de flesta nämligen redan förhållanden och har svårt att relatera till hur jag tänker, vilket kan bli lite frustrerande. Har funderat mycket på om det ligger något psykologiskt i bakgrunden och ett ständigt behov av bekräftelse, eller om jag bara älskar sex i alla olika former och blir uttråkad av att vara med en och samma och det är inte mer än så.
"The trouble with referees is that they know the rules, but they do not know the game." Bill Shankly
  • 0
Känns som att läsa något jag skrivit själv, Octoberfrost. Kan relatera som f to the an. Tror jag är uttråkad och rastlös som person och ONS är perfekt för att dels få utlopp för inre iver, dels för att ha något att "jobba för" ett litet tag. Riktning i tillvaron, liksom.
-
Vad gäller förhållanden är jag värdelös överlag, men ogillar mono-normen. Har aldrig starka känslor för mer än en person åt gången, iaf inte så det blir känslomässig otrohet. Däremot kan jag inte undvika att ligga med folk då och då. Det är en svår fråga att ta upp med sin partner. Speciellt om man får ett "nej". Vad händer då liksom? Min taktik hittills har varit att låtsas som ingenting, men det känns sällan hållbart i längden.
Jag har inga hjältar, bara hjältinnor.
  • 0
Citerar Octoberfrost:
text


Känner lite samma som du, men jag vet inte riktigt hur långt jag ska dra det längre. Förr var det mycket mer lösare tyglar, så att säga. Idag kan jag inte säga att jag riktigt har samvetet (som tyvärr ibland kopplas bort när det är fest och alkohol) att hålla på som jag gjorde förr. Ens känsloliv blir i slutändan påverkat, du slutar se tjejerna som personer utan bara objekt. Objekt vars enda syfte är att tillfredställa egot. Efter ett tag började jag uppskatta "jakten" mest och lämnade många sängar otillfredställd och frustrerad. Det är ingen hemlighet att det bästa sexet kommer med personer man litar på eller åtminstone utvecklat känslor för. Samtidigt skrämde allt sådant mig. En person jag anförtrodde mig åt pekade ut det som du själv var inne på som orsaken till allt detta, det vill säga en psykologisk faktor som sträcker sig bakåt en tid. I detta ingår ett ständigt bekräftelsebehov och viljan att synas, höras, hävda sig. Det var som ett stort hål som ej gick att fylla, hur många tjejer jag än låg med. Inte undra på att jag bara blev mer och mer frustrerad. Tillslut var jag med tjejer nästan enbart för att visa att jag kunde, visa personer jag bråkat med vad jag var kapabel till och vem som var boss. Ingen vann på det. Ett flertal i min bekantskapskrets började undra vad fan jag höll på med. Jag höll med.

Såhär i efterhand är jag långt ifrån lika aktiv. Jag vill helt enkelt inte hitta tillbaka till det mindsetet. Det som bara handlar om ytlighet, status och korta förbindelser. Hade en kk flera månader som jag även blev väldigt bra vän med, vilket vi är fortfarande även om vi inte träffats på flera månader. Det är väl en trygghet i sig att ha en partner i någon form att luta sig tillbaka emot, men i slutändan lär man sig förhoppningsvis av sina misstag.

Blev mycket text nu, men hoppas detta bringar lite klarhet!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar ElleryJames:
Vad gäller förhållanden är jag värdelös överlag, men ogillar mono-normen. Har aldrig starka känslor för mer än en person åt gången, iaf inte så det blir känslomässig otrohet. Däremot kan jag inte undvika att ligga med folk då och då. Det är en svår fråga att ta upp med sin partner. Speciellt om man får ett "nej". Vad händer då liksom? Min taktik hittills har varit att låtsas som ingenting, men det känns sällan hållbart i längden.


Jag får så jävla lätt dåligt samvete så det är väl rädslan för det som gjort att jag inte haft så många snedsteg. Samtidigt som jag just i stunden vill kunna glömma allt och göra vad jag vill med personen. Sen tycks det ju alltid finnas fler möjligheter när man är upptagen än singel haha..

Citerar Ageless Force:
text


Det här med att se tjejer som objekt känner jag igen mig lite i. Iallafall när jag har druckit. Eller objekt är nog fel, men någon som man kan ha kul med helt enkelt. Det kanske är att objektifiera i och för sig kanske.. Jag är inte heller lika aktiv som innan, men det beror nog mer på att jag inte är ute och festar lika mycket och har inte orken att höra av mig till massa folk hela tiden. När jag väl festar så blir saker som förr.. Jag har aldrig kunnat hantera att ha en kk, det funkar ett tag, men sen kommer åter igen den här grejen med att jag blir uttråkad av en och samma person. Eller så blir det kaos med känslor. Sen gillar jag tryggheten i ett förhållande, så det ultimata hade väl varit att hitta någon som accepterar ett öppet förhållande.
"The trouble with referees is that they know the rules, but they do not know the game." Bill Shankly
  • 0
Citerar ElleryJames:
Gå till en vanlig läkare och berätta om läget.


Han har semester för tillfället (min standard-läkare alltså, vill inte kontakta ngn annan) så har valt att avvakta, inte märkt några problem hittills så det kanske är lugnt (om det inte dröjer flera veckor elr liknande för symptomen att börja dyka upp). Värsta man skulle kunna få är väl hiv och det är ju en väldigt liten risk.
Scoreacek scores again
  • 0
Tycker det pratas för mycket om sex nu mera. Folk ligger med allt och alla känns det som. Har du inte knullat innan du är 20 ses man som en loser. Sjukt
  • 0
Citerar CapYx:
Tycker det pratas för mycket om sex nu mera. Folk ligger med allt och alla känns det som. Har du inte knullat innan du är 20 ses man som en loser. Sjukt


Beror nog inte på hur mycket det pratas om sex, snarare på vilket sätt. Att en är en looser som inte knullat beror väl främst på objektifieringen: antalet "erövringar" av andra människor ger status.

Tillagt 2015-07-29 15:52:
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Värsta man skulle kunna få är väl hiv och det är ju en väldigt liten risk.


Är antagligen lugnt då. Värst brukar det vara för psyket, haha. Men du kan ju hålla utkik på könet lite extra närmsta tiden.
Jag har inga hjältar, bara hjältinnor.
  • 0
Vad är er syn på analsex? Jag tycker det inte är så jävla speciellt awesome, men en del är ju fan besatta av det.

Tillagt 2015-08-11 16:05:
Citerar Octoberfrost:
Det var så länge sen jag skrev något i detta forumet och hade helt glömt bort att den här tråden existerade, men sex är ju alltid kul. Vad har ni för syn på one night stands? Jag personligen gillar det. Det kan antingen bli åt helvete fel eller helt awesome, men just grejen med att inte veta i förväg är spännande. Jag tenderar att känna mig ganska instängd i förhållanden även om sexet är bra, har väldigt lätt för att bli uttråkad helt enkelt. Har alltid tyckt så, och då har jag haft ett par förhållanden som varat ett tag. Vet inte om det har med att göra att jag har en konstant längtan efter förändring, samtidigt som jag gillar förhållanden då det ger en trygghet som är svår att finna som singel. Det är svårt att beskriva känslan. Någon som känner igen sig lite? I min vänskapskrets har de flesta nämligen redan förhållanden och har svårt att relatera till hur jag tänker, vilket kan bli lite frustrerande. Har funderat mycket på om det ligger något psykologiskt i bakgrunden och ett ständigt behov av bekräftelse, eller om jag bara älskar sex i alla olika former och blir uttråkad av att vara med en och samma och det är inte mer än så.


Vette fan alltså. Är rätt kluven. Jag har haft fantastiska ONS som har varit helt otroliga. Men också riktigt horribla. Kommer hem med tjejen och så visar det att hon är rätt kinky (fast inte på ett bra sätt) och vill göra massa sjuka grejer. Aja, det ställer jag ej upp på så det blir normalt bunga i stumpan. Det jobbiga är ju när vi vaknar och jag verkligen vill att hon ska gå men hon fattar inte vibben. Det blev liksom lite obekvämt igår ändå. Men nejdå, hon ska fan ha frukost och grejer. Sen dess har jag tappat lite lusten.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
För mig är det nästan ett måste, men så är jag ju gay också. Tycker om både att ge och få för övrigt!
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Snoken:
För mig är det nästan ett måste, men så är jag ju gay också.


Så jäkla skön haha.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vad är er syn på analsex? Jag tycker det inte är så jävla speciellt awesome, men en del är ju fan besatta av det.


Jag gillar det, men min flickvän vill inte testa det och har slutat tjata så väntan blir evig.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ursäkta, men då ingen annan verkar göra det så kommer jag vara tanten från sexualupplysningen.

Den största risken med oskyddat sex är inte HIV, men det finns andra sjukdomar också.

En kort lista med några vanliga potentiella sjukdomar
Genital herpes
Hepatit A
Klamydia (och den som skrev det går över av sig själv, detta är en infektion som kan leda till sterilitet om obehandlad och kräver antibiotika)
Kondylom
Gonorré
HPV (Humant Papillom Virus, detta är potentiellt mest farligt för kvinnor dock (livmoderhalscancer))
HIV (dock låg risk)

Risken ökar vid oskyddat analsex då slemhinnorna är skörare i detta område och lättare sårgörs (möjlighet för blodsmitta) jämfört med vaginalt sex.

Här kommer också den riktiga kickern, flera av sjukdomarna visar sig inte i symtomen förrän långt senare efter smittotillfället.
Så de som haft oskyddat sex med flera personer vid exempelvis en festival bör testa sig snarast och sedan testa sig igen 6-12 mån senare.

Mentaliteten, lugnt drabbar inte mig är det många som tänkt och misslyckats med.
Samma sak som hon/han ser fräsch ut, hon/han har inget är komisk.

Åtminstone googla en gång på smittsamma sjukdomar.
Suck.

Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Han har semester för tillfället (min standard-läkare alltså, vill inte kontakta ngn annan) så har valt att avvakta, inte märkt några problem hittills så det kanske är lugnt (om det inte dröjer flera veckor elr liknande för symptomen att börja dyka upp). Värsta man skulle kunna få är väl hiv och det är ju en väldigt liten risk.


Se ovan.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vad är er syn på analsex? Jag tycker det inte är så jävla speciellt awesome, men en del är ju fan besatta av det.


Jag tycker inte det är skönare, men annorlunda är det, ja...
Oftast är folk besatta av det "förbjudna" eller något man ej testat förut.
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Se ovan.


Tur att det gått 18 månader här då
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
En kort lista med några vanliga potentiella sjukdomar


Du glömde Syfilis. Fy fan, vidrig sjukdom. Räcker med att titta på bilderna på Wikipedia-sidan för att bli asexuell
.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vad är er syn på analsex? Jag tycker det inte är så jävla speciellt awesome, men en del är ju fan besatta av det.


Så jävla maxat. Min ex-flickvän var anti så det räckte och blev över tills en kladdig natt i augusti när vi ramlade ner i bingen på fyllan och bestämde oss för att prova. Det tar ju ungefär 25 minuter första gången men det var det värt för sen så var det ett återkommande inslag... i ungefär fyra veckor tills vi gjorde slut.

Vi ligger en del än idag när vi snubblar på varann och tillfälle bjuds när libidot ligger på, och då ska det köras friskt. Det är ju en rätt annorlunda känsla överlag, men utan att bli alldeles för barnförbjuden och kvällspervers så ska det ju sägas att man får ett helt annat "gensvar" av den annorlunda muskulaturen and what-not. Nu är ju jag i den givande positionen när det ska analas till glädjerop, men det finns en anledning till att var och varannat par knullar i tvåan i tid och otid. Prova för guds skull (till de som inte har provat på), men lägg fram det snyggt. Och köp babyolja. Och ha inte bråttom.

Citerar Center of this Universe:
Du glömde Syfilis. Fy fan, vidrig sjukdom. Räcker med att titta på bilderna på Wikipedia-sidan för att bli asexuell


Hahahaha, det här ser verkligen ut som en slö gipsavgjutning av Uma från Witcher 3; https://sv.wikipedia.org/wiki/Syfilis#/media/File:Tertiary_syphilis_h
ead.JPG


(det är inga böldpepprade underliv på bilden.)
  • 0
Hade en tjej över här för ett par månader sedan som hade den vidrigaste andedräkten jag någonsin känt. Osade starkt av tonsilloliter (den mest vedervärdiga odör man kan föreställa sig) och cigarettrök. Jag försökte frenetiskt undvika hångel, men hon var envis och gjorde allt i sin makt för att kladda med kaklocket i mitt ansikte. Jag parerade, streifade, blockade allt vad jag förmådde men stinkhålet hetsade kring mitt ansikte som en harkrank vid en nattlampa.

Lättnaden när hon väl drog dagen därpå går inte att beskriva.
Gör musik.
  • 0
Var med en tjej från Brasilien inatt. Vet inte om jag borde testa mig, men vi körde iallafall oskyddat. Det känns bra - just nu. Är sen till jobbet men tanken ligger lite i bakhuvudet och gnager, vad tycker ni jag borde göra?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Var med en tjej från Brasilien inatt. Vet inte om jag borde testa mig, men vi körde iallafall oskyddat. Det känns bra - just nu. Är sen till jobbet men tanken ligger lite i bakhuvudet och gnager, vad tycker ni jag borde göra?


Ta det säkra före det osäkra. Testa dig!
  • 0
Citerar Ageless Force:
Var med en tjej från Brasilien inatt. Vet inte om jag borde testa mig, men vi körde iallafall oskyddat. Det känns bra - just nu. Är sen till jobbet men tanken ligger lite i bakhuvudet och gnager, vad tycker ni jag borde göra?

Testa alltid, det finns inget skäl till att låta bli egentligen.
  • 0
Citerar Ageless Force:
Var med en tjej från Brasilien inatt. Vet inte om jag borde testa mig, men vi körde iallafall oskyddat. Det känns bra - just nu. Är sen till jobbet men tanken ligger lite i bakhuvudet och gnager, vad tycker ni jag borde göra?


Testa dig förhelvete. Det är ju inte direkt något som är krävande att göra. Det är bara att gå dit och 10 min senare är du påväg därifrån.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vette fan alltså. Är rätt kluven. Jag har haft fantastiska ONS som har varit helt otroliga. Men också riktigt horribla. Kommer hem med tjejen och så visar det att hon är rätt kinky (fast inte på ett bra sätt) och vill göra massa sjuka grejer. Aja, det ställer jag ej upp på så det blir normalt bunga i stumpan. Det jobbiga är ju när vi vaknar och jag verkligen vill att hon ska gå men hon fattar inte vibben. Det blev liksom lite obekvämt igår ändå. Men nejdå, hon ska fan ha frukost och grejer. Sen dess har jag tappat lite lusten.


Hon kåter intressant. Lust att utveckla? Själv har jag inga som helst spärrar i sänghalmen så bara skicka över henne hit om hon är kinky eller "sjuk". Behöver hitta någon likasinnad sedan den förra som fick mig att öppna ögonen för en helt ny värld, men nu skitit sig med!
Snootchie Bootchies, little nootchies!
  • 0
Citerar trancedream:
Hon kåter intressant


Ja. Ja, jag fnissade lite.

Citerar Ageless Force:
Var med en tjej från Brasilien inatt. Vet inte om jag borde testa mig, men vi körde iallafall oskyddat. Det känns bra - just nu. Är sen till jobbet men tanken ligger lite i bakhuvudet och gnager, vad tycker ni jag borde göra?


Fan, jag har aldrig kört med gummi på alltså - aldrig reflekterat över faktumet att gummit ju fakiskt skyddar mot annat än oönskade knoddar. Har alltid kört franska rycket för att undvika de senare tråkigheterna, men mot STD:s hjälper det ju föga.
  • 0
Citerar Moose:
Citerar trancedream:Hon kåter intressant

Ja. Ja, jag fnissade lite.


Haha, jag tänker inte ens ändra. Det är för bra!
Snootchie Bootchies, little nootchies!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!