Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


  • Tuta
  • Tuta
Citerar killer wiizard:
Går i tankarna att överge iPhone och hoppa på android-tåget... Går lite i tankarna på galaxy note 2 när den släpps, alternativt en gs3.. Eller rekommenderas det någon annan tele här? (ps är extremt kräsen vad gäller lagg, har hört lite om att android FORTFARNADE har stabilitetsproblem!? Ex att telefonen börjar bli seg efter en månad)

Med 4.1 har dom väll fokuserat på just det, att få det att flyta så bra som möjligt Så satsa på nån som har 4.1 känns väll gnaska säkert.. Dock skulle jag tro att alla quad core mobiler har helt ok flyt oavsett

Tillagt 2012-09-17 16:42:
Många stock launchers kan ju va lite sega också, min förra desire fick ett grymt flyt med ADW launcher
· · · - - - · · ·
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar killer wiizard:
Går i tankarna att överge iPhone och hoppa på android-tåget... Går lite i tankarna på galaxy note 2 när den släpps, alternativt en gs3.. Eller rekommenderas det någon annan tele här? (ps är extremt kräsen vad gäller lagg, har hört lite om att android FORTFARNADE har stabilitetsproblem!? Ex att telefonen börjar bli seg efter en månad)


Köp nästa nexus då. Alternativt Galaxy Nexus.
Big.
  • 0
Har en lg optimus 4x, är inte helt nöjd. Min högtalre är urkass samt att jag är van med flowet från min gamla windows phone i menyerna. Android känns lika torrt som när jag sist lämnade det med min htc legend.
  • 0
Citerar Rocksteady:
Har en lg optimus 4x, är inte helt nöjd. Min högtalre är urkass samt att jag är van med flowet från min gamla windows phone i menyerna. Android känns lika torrt som när jag sist lämnade det med min htc legend.


Lite det jag är orolig för.....kommer antagligen lägga till lite pengar och köpa en iphone 5..... har ägt två iphones tidigare och vart OTROLIGT JÄVLA SUPERNÖJD...men kände att efter att andra gick sönder kanske man skulle testa android igen....men tror android kan behöva ytterligare en generation på sig innan de faktiskt känns ika genuina som Iphone faktsitk gör (har ni kollat in iphone 5's flyt i touchen? ser ju tamej satan ut som det är respons på 1:1 !!! )

Tillagt 2012-09-19 13:42:
Citerar JS:
Köp nästa nexus då. Alternativt Galaxy Nexus.


Och den skulle möjligtvis släppas framåt 2013? så länge kan jag knappast vara utan mobil :/

Citerar Tuta:
Med 4.1 har dom väll fokuserat på just det, att få det att flyta så bra som möjligt Så satsa på nån som har 4.1 känns väll gnaska säkert.. Dock skulle jag tro att alla quad core mobiler har helt ok flyt oavsett

Tillagt 2012-09-17 16:42:
Många stock launchers kan ju va lite sega också, min förra desire fick ett grymt flyt med ADW launcher


Jo men det är just det.... (jo jag förstår att det är pågrund utav widgets och sånt) en quad-core behövs för att mobilen inte ska hacka sönder helt? Aja....antar att jag verkligen får ta och hålla i mobilerna innan jag bestämmer mig....GAH!!
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar killer wiizard:
Citerar Rocksteady:Har en lg optimus 4x, är inte helt nöjd. Min högtalre är urkass samt att jag är van med flowet från min gamla windows phone i menyerna. Android känns lika torrt som när jag sist lämnade det med min htc legend.

Lite det jag är orolig för.....kommer antagligen lägga till lite pengar och köpa en iphone 5..... har ägt två iphones tidigare och vart OTROLIGT JÄVLA SUPERNÖJD...men kände att efter att andra gick sönder kanske man skulle testa android igen....men tror android kan behöva ytterligare en generation på sig innan de faktiskt känns ika genuina som Iphone faktsitk gör (har ni kollat in iphone 5's flyt i touchen? ser ju tamej satan ut som det är respons på 1:1 !!! )

Tillagt 2012-09-19 13:42:
Citerar JS:Köp nästa nexus då. Alternativt Galaxy Nexus.

Och den skulle möjligtvis släppas framåt 2013? så länge kan jag knappast vara utan mobil :/

Citerar Tuta:Med 4.1 har dom väll fokuserat på just det, att få det att flyta så bra som möjligt Så satsa på nån som har 4.1 känns väll gnaska säkert.. Dock skulle jag tro att alla quad core mobiler har helt ok flyt oavsett

Tillagt 2012-09-17 16:42:
Många stock launchers kan ju va lite sega också, min förra desire fick ett grymt flyt med ADW launcher

Jo men det är just det.... (jo jag förstår att det är pågrund utav widgets och sånt) en quad-core behövs för att mobilen inte ska hacka sönder helt? Aja....antar att jag verkligen får ta och hålla i mobilerna innan jag bestämmer mig....GAH!!

Jo jag är sjuukt sugen på en iphone5, jag har ju råd men känns som pengar i sjön när jag precis införskaffat mig lg 4x för en slant. Men kanske kan sälja av den till någon och skaffa iphone istället. Antingen det eller lumia 920.
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar killer wiizard:
Jo men det är just det.... (jo jag förstår att det är pågrund utav widgets och sånt) en quad-core behövs för att mobilen inte ska hacka sönder helt? Aja....antar att jag verkligen får ta och hålla i mobilerna innan jag bestämmer mig....GAH!!


quad core behövs knappast min dual core flyter på hur fint som helst med både widgets och levande bakgrundsbild. Visst presterar kanske en iphone några fler fps i bläddringarna men att det finns just widgets t.ex. gör det värt för mig Du skall inte oroa dig för att den kommer vara seg dock är kanske inte androidmobiler riktigt lika optimerade för sitt operativsystem som iphone är Laggar gör det då inte hur som helst
· · · - - - · · ·
  • 0
Vet nån när Jellybean släpps till Galaxy S3?
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Kusinen:
Vet nån när Jellybean släpps till Galaxy S3?


Du kan få det när du vill på get.cm. Eller så kollar du på samsungs facebooksida. Har för mig oktober/november.
Big.
  • 0
Min Arc börjar sega som satan och nätverket försvinner ibland. Tror jag lämnar in den. För andra gången då.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar Rocksteady:
Jo jag är sjuukt sugen på en iphone5, jag har ju råd men känns som pengar i sjön när jag precis införskaffat mig lg 4x för en slant. Men kanske kan sälja av den till någon och skaffa iphone istället. Antingen det eller lumia 920.


Jag skulle inte köpa en 920.... Om du gillar extrem enkelhet...visst...Microsoft är extremt smidigt och snabbt, men appstödet är bland det sämsta som finn...gillar du spotify och att manövrera i facebookappen.....Glöm då en bra upplevelse.

Tillagt 2012-09-20 00:20:
Citerar bjooo:
Min Arc börjar sega som satan och nätverket försvinner ibland. Tror jag lämnar in den. För andra gången då.


Känner tyvärr inte enda person som äger en arc som INTE började lagga efter en månad.
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar JS:
Du kan få det när du vill på get.cm. Eller så kollar du på samsungs facebooksida. Har för mig oktober/november.


Tack! känner dock inte för att roota min. Inte när den är så ny.
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
Åker ner till expert (Torp köpcentrum uddevalla) då de gått i konkurs...och ska faktiskt se om jag kan få mig en galaxy elelr liknande för en själig summa....
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar killer wiizard:
Åker ner till expert (Torp köpcentrum uddevalla) då de gått i konkurs...och ska faktiskt se om jag kan få mig en galaxy elelr liknande för en själig summa....

bered dig på kööööööö

Expert här i stan hade fler människor utanför butiken än inuti i morse när jag var förbi
· · · - - - · · ·
  • 0
Finns det någon Samsung vetare här som vet varför min Galaxy säger att jag inte kan installera program för att minnet är slut när det är 2gb kvar på kortet och internminnet har 512 mb ledigt? #Wtf? Är det bara så att den vill att jag skall köpa min iPhone redan nu istället för att vänta till jul?
  • 0
Citerar Tuta:
Citerar killer wiizard:Åker ner till expert (Torp köpcentrum uddevalla) då de gått i konkurs...och ska faktiskt se om jag kan få mig en galaxy elelr liknande för en själig summa....
bered dig på kööööööö

Expert här i stan hade fler människor utanför butiken än inuti i morse när jag var förbi



1,5h i kö......
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Om man nu trots allt tänkte roota sin galaxy s3 vad föreslår ni?
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
Citerar slydotcom:
Finns det någon Samsung vetare här som vet varför min Galaxy säger att jag inte kan installera program för att minnet är slut när det är 2gb kvar på kortet och internminnet har 512 mb ledigt? #Wtf? Är det bara så att den vill att jag skall köpa min iPhone redan nu istället för att vänta till jul?


För över skiten på kortet då! För en systemuppdatering kan knappast lagras på minneskortet.....
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Funderar på att roota min S2 och lägga in Jelly Bean. Vilken rom skulle ni föreslå som fungerar bra till dagligt bruk? Vad är skillnaden på resurrection remix och cyanogen mod?
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Blinkers93:
Funderar på att roota min S2 och lägga in Jelly Bean. Vilken rom skulle ni föreslå som fungerar bra till dagligt bruk? Vad är skillnaden på resurrection remix och cyanogen mod?


CM 9.1 fungerar grymt bra nu. CM10 är inte fullt fungerande än men det duger helt klart. Det var längesen jag provade resurection så jag kommer inte ihåg skillnaderna.
Big.
  • 0
Citerar killer wiizard:
Citerar slydotcom:Finns det någon Samsung vetare här som vet varför min Galaxy säger att jag inte kan installera program för att minnet är slut när det är 2gb kvar på kortet och internminnet har 512 mb ledigt? #Wtf? Är det bara så att den vill att jag skall köpa min iPhone redan nu istället för att vänta till jul?

För över skiten på kortet då! För en systemuppdatering kan knappast lagras på minneskortet.....
Allting är på minneskortet redan jag brukar inte installera programmen på internminnet utan bara uppdateringar.
  • 0
Om min Arc inte blir bättre efter lagning så får jag byta ut den mot en annan. Vilken mobil är och föredra i 3-3,5k-prisklassen? (I Telia/Halebop priser)
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar bjooo:
Om min Arc inte blir bättre efter lagning så får jag byta ut den mot en annan. Vilken mobil är och föredra i 3-3,5k-prisklassen? (I Telia/Halebop priser)



Skulle väl säga dessa:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008524

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=965413

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1074844

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917
Big.
  • 0
Tack! Fast av dem du länkade var det bara S2 som var i rätt pris på Telia. Har även tittat på Xperia P och U
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar bjooo:
Tack! Fast av dem du länkade var det bara S2 som var i rätt pris på Telia. Har även tittat på Xperia P och U

S2 är väl egentligen bara å slå till på, finns en anledning att den blivit så populär åd det är en riktigt bra telefon

Vill du va lite äventyrlig verkar ju Xperia P intressant men den har inte lika bra prestanda
· · · - - - · · ·
  • 0
Det blir nog en S2 ändå Verkar vara bra prestanda för pengarna
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!