Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar bjooo:
Tack! Fast av dem du länkade var det bara S2 som var i rätt pris på Telia. Har även tittat på Xperia P och U

Men ska du köpa den kontant och köra Telia-abonnemang/kontantkort på det så kan du köpa telefonen var du vill. Det spelar ingen roll. Är det totalsumman du menar ska vara i den summan?
  • 0
)
Citerar ApeWithSniper:
Citerar bjooo:Tack! Fast av dem du länkade var det bara S2 som var i rätt pris på Telia. Har även tittat på Xperia P och U
Men ska du köpa den kontant och köra Telia-abonnemang/kontantkort på det så kan du köpa telefonen var du vill. Det spelar ingen roll. Är det totalsumman du menar ska vara i den summan?



Men nu är det så att jag köpte min Arc på Telia och om den inte funkar efter 2 reparationer så får jag bytta in den mot en telefon i samma prisklass
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Kusinen:
Om man nu trots allt tänkte roota sin galaxy s3 vad föreslår ni?


Kolla in :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1703488

Om du inte rootat redan.


Btw, om du vill ha samsungs jelly bean finns den ute nu till S3 om du missat det.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1646610
Big.
  • 0
Som jag skrivit tidigare så ska jag roota och lägga in en custom JB rom på min S2a. Efter att ha läst lite på olika sidor så har jag läst om emmc brick bug som man tydligen kan riskera att få när man gör en wipe m.m via CWM på min S2a. Hur bör jag göra för att inte få hardbrick?

Edit:Installerade Siyah kernel som tydligen inte har buggen, så nu är det fixat
  • 0
Jag vill inte vara den som är den, som är den, men ingen kommenterar att Nexus 7 finns att förhandsboka i Sverige? Skandal!
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Aaandy:
Jag vill inte vara den som är den, som är den, men ingen kommenterar att Nexus 7 finns att förhandsboka i Sverige? Skandal!



Har den sedan länge så det finns inget att kommentera
Big.
  • 0
Citerar JS:
Har den sedan länge så det finns inget att kommentera


Lyckost!

Då skulle du, eller någon annan, kunna förklara hur, eller om, Kindle for Android fungerar i Sverige?
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag vill inte vara den som är den, som är den, men ingen kommenterar att Nexus 7 finns att förhandsboka i Sverige? Skandal!


Är så sugen på att boka en. Men att den inte har 3g och sd-kort plats stör mig
först så tänkte jag att jag inte bryr mig .Men ju mer jag tänker på det desto mer stör det mig .
  • 0
Citerar Aaandy:
Då skulle du, eller någon annan, kunna förklara hur, eller om, Kindle for Android fungerar i Sverige?

Jag handlar aldrig från Kindle, så det blir inte att jag använder appen, men enligt de svenska recensionerna av appen så verkar det fungera utmärkt även i Sverige.

"Lätt att använda, Med amazonkonto går det snabbt som blixten att hitta och köpa litteratur du inte hittar i sverige."

Jag kan för övrigt rekommendera Nexus 7. Inte just för att det är Nexus 7 lika mycket som för att den är 7" och inte väger så mycket. Storleken är perfekt, jag tar med den till skolan varje dag, då den inte märks. Något som väldigt sällan gällde med min ipad.

Köp en 7"-tablet, gott folk!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Är fortfarande förbannat sugen på en Nexus och försöker ta bort anti tankarna haha.

Hur fungerar apparna på andriod surfplattorna skalas dom i rätt storlek?
  • 0
Jag har en fråga som riktar sig mer mot operativsystemet än just Nexus 7 i sig, även om jag frågar just för att jag funderar på att skaffa en Nexus 7.

Hur fungerar det med hantering av pdf-filer? Kan man skapa mappar och kategorisera allting på lättillgängliga sätt, eller är det ett enda virrvarr av filer och mappar som det är svårt att få en överskådlig blick på?

Citerar Das Erdbeerkuchen:
Jag handlar aldrig från Kindle, så det blir inte att jag använder appen, men enligt de svenska recensionerna av appen så verkar det fungera utmärkt även i Sverige.

"Lätt att använda, Med amazonkonto går det snabbt som blixten att hitta och köpa litteratur du inte hittar i sverige."

Jag kan för övrigt rekommendera Nexus 7. Inte just för att det är Nexus 7 lika mycket som för att den är 7" och inte väger så mycket. Storleken är perfekt, jag tar med den till skolan varje dag, då den inte märks. Något som väldigt sällan gällde med min ipad.

Köp en 7"-tablet, gott folk!


Det låter förbannat bra. Jag är redan så sugen som det möjligen går, men allt positivt läser jag mer än gärna. Själv äger man en 13" Macbook Pro, vilken många tycker jag bör släpa till och från skolan istället för att skaffa en Nexus 7, men jag förblir skeptisk. Precis som i ditt fall hoppas jag kunna släppa ner min platta lätt i väskan utan att märka att den är där. Som någon sa på Sweclockers så är de väldigt bra att konsumera data på, men aningen sämre att producera data på. Nu är mitt användningsområde till stor del mina studier, vilket på förhand bör vara att konsumera och hantera data. Vilket jag antar denna fungerar perfekt för? Kan man förresten redigera och skapa pdf-filer utan problem?

Citerar dinskugga:
Är fortfarande förbannat sugen på en Nexus och försöker ta bort anti tankarna haha.


Fortfarande samma nackdelar som ovan?
  • 0
Citerar dinskugga:
Är fortfarande förbannat sugen på en Nexus och försöker ta bort anti tankarna haha.

Hur fungerar apparna på andriod surfplattorna skalas dom i rätt storlek?

Jag skrev ett långt svar tidigare som tydligen inte postades... Du får nöja dig med detta:
Det skalas reletivt bra, inget ska bli grynigt om det är kodat rätt, vilket många appar är. Med det märks då ofta att UIt inte är tablet-anpassat. Fler och fler appar anpassas dock, även om det inte är jättemånga än.

Citerar Aaandy:
Som någon sa på Sweclockers så är de väldigt bra att konsumera data på, men aningen sämre att producera data på.

Spot on.

Citerar Aaandy:
Kan man förresten redigera och skapa pdf-filer utan problem?

Jag har inte haft behov av detta än, men jag skulle bli väldigt förvånad om det inte finns någon app som sköter det.

Citerar Aaandy:
Hur fungerar det med hantering av pdf-filer? Kan man skapa mappar och kategorisera allting på lättillgängliga sätt, eller är det ett enda virrvarr av filer och mappar som det är svårt att få en överskådlig blick på?

Det finns olika sätt att handskas med detta. Antingen använder man en pdf-läsare som letar igenom minnet efter .pdf-filer och således behöver man inte hantera filerna alls. Eller använder man en filhanterare och skapar mappar och flyttar filer precis som man vill, precis som på en dator.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Jag är såld. Det låter helt fantastiskt. Tack för alla svar, Das Erdbeerkuchen!

http://www.nordichardware.se/testlabb/477-tablets/46264-google-n
exus-7-saetter-ny-standard-foer-budgetsurfplattor.html


http://www.androidcentral.com/nexus-7-getting-android-412-updat
e-adds-landscape-mode


Den recensionen plus nyheten är allt jag behöver. Detta kommer bli årets teknikpryl! Släng dig i väggen, förmodade, Ipad Mini.
  • 0
Citerar Aaandy:
Den recensionen plus nyheten är allt jag behöver. Detta kommer bli årets teknikpryl! Släng dig i väggen, förmodade, Ipad Mini.

Sedan 4.1.2 så känns N7 även rappare, vilket är trevligt. De få microlagg som ibland märks kommer inte alls (eller lika ofta, har inte hunnit använda den så mkt).

När nu M$ Office kommer till våren (hoppas vi) kommer det bli hur grymt bra som helst!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Webbläsaren Firefox finns inte på svenska? Sedan undrar jag om man kan få stavningskontroll i Chrome?
  • 0
Citerar Aaandy:
Webbläsaren Firefox finns inte på svenska? Sedan undrar jag om man kan få stavningskontroll i Chrome?


Var så jävla nära på att köpa 7an idag på mediamarkt men hindrade mig i sista sekund. Är fortfarande lite osäker.

ge mig intryck!
  • 0
Citerar dinskugga:
Var så jävla nära på att köpa 7an idag på mediamarkt men hindrade mig i sista sekund. Är fortfarande lite osäker.

ge mig intryck!


Det kommer en blogg men intryck senare ikväll. Håll utkik.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar dinskugga:Var så jävla nära på att köpa 7an idag på mediamarkt men hindrade mig i sista sekund. Är fortfarande lite osäker.

ge mig intryck!

Det kommer en blogg men intryck senare ikväll. Håll utkik.


Will do!
  • 0
Citerar dinskugga:
Will do!


Den är postad nu!
  • 0
Blev med Nexus 7 för några minuter sedan, yay!
Kunde inte hålla mig, trots att det egentligen är en helt överflödig pryl för mig. Precis som ipod touchen jag köpte förra veckan för att ge ios en chans Fan att man ska vara pryltokig

Borde iaf komplettera s2an ganska bra. Ser fram emot att leka med den imorgon när jag har tid
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Citerar dinskugga:
http://www.neowin.net/news/32gb-nexus-7-is-inbound-price-stays-f
lat

Nexus 7 32gb. Med samma pris som nuvarande 16gb modellen

Läste det, riktigt nice men jag kunde inte hålla mig Har ju dock 30 dagars öppet köp... hmm
Vill bara veta när den letar sig hit till lilla Sverige.
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Citerar dinskugga:
http://www.neowin.net/news/32gb-nexus-7-is-inbound-price-stays-f
lat

Nexus 7 32gb. Med samma pris som nuvarande 16gb modellen


Haha, fan vad underbart. Nu sitter verkligen Ipad Mini i skiten om prisbilden för den stämde. Nåväl, alla Apple-fanatiker köper den ändå.

Jag nöjer mig med min på 16 GB, särskilt då man har den i dagsläget och inte behöver vänta.
  • 0
Det ska bli intressant att se hur iPad Mini prissätts.

Dock så känns det som denna 32gb Nexus 7 inte kommer till Sverige förens efter årskiftet dock. Om man ska jämföra med tiden som det tog nu för 16gb att komma hit.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!