Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


  • Xel
  • Xel
Jag har Telia Max 25, men jag köpte först mobilen rakt av från annan återförsäljare i stället för att ta den från Telia för en månadskostnad, så den är olåst.

Jag skyr Kies som pesten, men jag verkar inte få någon möjlighet att uppdatera via About Phone --> Software Update (OTA kallas det väl).

GT-I9100 är modellen. Kan någon finna på råd? Jag kan såklart USB-ansluta mellan mobil och dator, men jag slipper gärna Kies om jag kan.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Xel:
Jag har Telia Max 25, men jag köpte först mobilen rakt av från annan återförsäljare i stället för att ta den från Telia för en månadskostnad, så den är olåst.

Jag skyr Kies som pesten, men jag verkar inte få någon möjlighet att uppdatera via About Phone --> Software Update (OTA kallas det väl).

GT-I9100 är modellen. Kan någon finna på råd? Jag kan såklart USB-ansluta mellan mobil och dator, men jag slipper gärna Kies om jag kan.


Använd Odin.
Big.
  • 0
  • Xel
  • Xel
Citerar JS:
Citerar Xel:Jag har Telia Max 25, men jag köpte först mobilen rakt av från annan återförsäljare i stället för att ta den från Telia för en månadskostnad, så den är olåst.

Jag skyr Kies som pesten, men jag verkar inte få någon möjlighet att uppdatera via About Phone --> Software Update (OTA kallas det väl).

GT-I9100 är modellen. Kan någon finna på råd? Jag kan såklart USB-ansluta mellan mobil och dator, men jag slipper gärna Kies om jag kan.

Använd Odin.


Tack, men nej tack.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Xel:
Tack, men nej tack.



Eeeh varför inte? Är du noob? Det finns guider överallt.
Big.
  • 0
  • Xel
  • Xel
Orkar aldrig sätta mig in i sådant där - är inte värt det för mig.

Men nu kan jag inte ens uppdatera via Kies när jag är USB-ansluten. Fy och fan. Är det för att det står XEF i beteckningen av min firmware eller vad det heter?

Nå, nu provar jag med att säkerhetskopiera, fabriksåterställa och prova med Kies igen.

Nu vill inte jävla satans Kies göra en backup åt mig. Varför finns man?! Varför finns vi?! Galenskap!!!

Nu har jag lyckats göra någorlunda backup och gjort fabriksåterställning. Men får jag uppdatera? I Helvete.

Hur kan Samsung göra det så jäkla krångligt att uppdatera lite mjukvara? Inte för att Apple är så duktiga nuförtiden, men det här är ju ett riktigt irritationsmoment och gör säkert många kunder mindre nöjda. Whatever, får skylla miig själv som ens försöker. Jävla pedofilsamsung, spendera mer pengar på era tekniklösningar och programmerare nästa gång.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Xel:
Upprörd text



Bara använd odin, det är inte svårare än kies och så fungerar det.
Big.
  • 0
  • Xel
  • Xel
Citerar JS:
Citerar Xel:Upprörd text


Bara använd odin, det är inte svårare än kies och så fungerar det.


Tro mig, jag har aldrig upplevt att någon lösning av detta slag fungerar lika bra för mig som andra säger att det fungerat för dem. Jag har lärt mig att aldrig försöka något annorlunda om jag inte absolut måste. Det kommer absolut inte gå lika smärtfritt som du tror, och dessutom har jag inte tid och ork att se till at det blir rätt. Jag blir bara så less när företag inte bryr sig om att se till att sådant här fungerar utan lämpar över arbetet på mig.

Inbyggd programvara: PDA:LPW / PHONE:LQ6 / CSC:LP5 (XEF)

Kies säger att detta är senaste inbyggda. Har som sagt uppdaterat Kies och gjort återställning. De kan ju bara låta bli att utannonsera uppgraderingen om de inte ids erbjuda felsökning - deras supportsidor är usla.
  • 0
Oookej. Hjälp?

Min gamla HTC Desire har helt plötsligt blivit fruktansvärt lååååångsam. Jag må ha haft små problem tidigare (WiFi fungerar inte, lite minne, appar som avinstalleras random), men det här är helt nytt. Har inte installerat något nytt eller uppdaterat eller någonting, den blev bara sjukt långsam helt plötsligt. Tips?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Tips?

En formatering borde lösa problemet. Har du provat? Testa annars med en annan launcher -- HTC Sense väger tungt.
  • 0
Citerar Scalpz:
En formatering borde lösa problemet. Har du provat? Testa annars med en annan launcher -- HTC Sense väger tungt.


Har inte testat, men förmodar att det är det bästa alternativet. Men jag är lat...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Men jag är lat...


Problemet lokaliserat.

Tillagt 2013-02-11 23:49:
Citerar nighthawk:
Jag vet inte riktigt, den känns lite gammal och jag vill gärna ha en telefon med mer högupplöst skärm och lite högre prestanda.


Köp den. Jag har den och den känns lika ny som den var när jag köpte den vid lanseringen.

I mitt fall kommer det dröja minst två år till innan jag funderar på att skaffa en ny android...eller ios, eller linux eller blackberry osv osv. Den är så otroligt bra.
  • 0
IDG skrev i en artikel om datasäkerhet att Android kommer vara värst utsatt för attacker av mobilerna 2013, någon som vet varför?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Chaan:
IDG skrev i en artikel om datasäkerhet att Android kommer vara värst utsatt för attacker av mobilerna 2013, någon som vet varför?


Det är den största plattformen, precis som windows är mest utsatt på skrivbordssidan.
Big.
  • 0
Citerar Th3 End:
Problemet lokaliserat.


That might be.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Scalpz:
Det går väldigt snabbt och enkelt att formatera en Desire.

http://www.thefullsignal.com/htc/htc-desire/desire-guides/443117/h
ow_to_hard_reset_the_htc_desire.html


Nice, får kolla upp. Måste bara se till att spara alla kontakter och dylikt först.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Scalpz et går väldigt snabbt och enkelt att formatera en Desire.

http://www.thefullsignal.com/htc/htc-desire/desire-guides/443117/h
ow_to_hard_reset_the_htc_desire.html

Nice, får kolla upp. Måste bara se till att spara alla kontakter och dylikt först.

Kolla om du har sparat ut alla kontakter på Googles servrar. Då behöver du inte göra ett smack. Jag gjorde misstaget att inte skriva in några namn själv, utan förlitade mig enbart på Facebook-länken. Allt jag hade efter reboot var m.a.o. en jävla massa telefonnummer, hah.
  • 0
via mobil

Lämnade min s2 på lagning och när jag fick tillbaks den så var alla appar borta från menyerna men de gick och hitta under Mina Filer. Hur ska jag göra för att kunna använda dem?
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Om man laddar ner uppdaterinen på datorn och installerar uppdateringen manuellt på telefonen för att uppdateringen inte finns i sverige. Räknas då detta som Rooting och försvinner då försäkringen i såna fall?
'Some have said that war is hell. War is not hell... for in hell, innocence is spared.'
  • 0
Citerar JS:
Citerar Chaan:IDG skrev i en artikel om datasäkerhet att Android kommer vara värst utsatt för attacker av mobilerna 2013, någon som vet varför?

Det är den största plattformen, precis som windows är mest utsatt på skrivbordssidan.


Är det riktade attacker (avlyssningar osv) på mobil, som på dator, eller bara virus?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Precis lagt in Jelly Bean och därmed uppgraderat min Motorola Razr från Gingerbread.

Känns ganska rappt men håller på att fixa en custom rom med så man får lite bättre prestanda.
  • 0
Är det bara för mig tangentbordet är helt fucked efter senaste uppdateringen? Utropstecknet är borta från ettan och det går inte att lägga till ord bland annat.

Tillagt 2013-02-20 20:38:
Kanske bara är jag som är dum.

Tillagt 2013-02-20 20:39:
Har Galaxy S II förresten.
  • 0
Funderar på att köpa en ny mobil men insåg att jag knappt har nån koll på vad som är bra idag. Jag har en HTC Desire idag och den främsta anledningen till att jag vill ha en ny är det extremt lilla internminnet på Desire (vissa saker går ju endast att spara där så minnet blir snabbt fullt). Jag är inte så jätte sugen på att slänga ut 4000-5000kr utan letar helst efter något lite billigare men som fortfarande är bättre än min Desire.
  • 0
Citerar Zeus1337:
Funderar på att köpa en ny mobil men insåg att jag knappt har nån koll på vad som är bra idag. Jag har en HTC Desire idag och den främsta anledningen till att jag vill ha en ny är det extremt lilla internminnet på Desire (vissa saker går ju endast att spara där så minnet blir snabbt fullt). Jag är inte så jätte sugen på att slänga ut 4000-5000kr utan letar helst efter något lite billigare men som fortfarande är bättre än min Desire.

Köp en Nexus 4.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!