Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Beställde nyss en LG Optimus G. Någon som har något att säga om det?
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Croceus:
Beställde nyss en LG Optimus G. Någon som har något att säga om det?


Kan inte säga mer än att du skulle köpt en Nexus 4 istället
Big.
  • 0
Citerar JS:
Kan inte säga mer än att du skulle köpt en Nexus 4 istället


Jo, så kan man tänka. Gillar dock inte hur Nexus 4 ser ut, alls. Annars är det ju o stort samma mobil, med skillnaden att jag inte kommer att få uppdatera OS:et i samma utsträckning.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Beställde nyss en LG Optimus G. Någon som har något att säga om det?


Jag är också i planerna att köpa en sådan (så fort min Xperia Play kommer tillbaka från verkstan, förhoppnings trasig så att jag kan få ersättning).

Citerar JS:
Kan inte säga mer än att du skulle köpt en Nexus 4 istället


Den har bara 16 GB lagringsutrymme jämfört med 32 GB i Optimus G, så för min del är valet enkelt. Jag tycker även bättre om designen på G, i övrigt är de ju mer eller mindre samma sak bortsett från OS:et.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Jag är också i planerna att köpa en sådan (så fort min Xperia Play kommer tillbaka från verkstan, förhoppnings trasig så att jag kan få ersättning).


Då håller jag tummarna för att din Xperia är kaputt!

Citerar nighthawk:
Den har bara 16 GB lagringsutrymme jämfört med 32 GB i Optimus G, så för min del är valet enkelt. Jag tycker även bättre om designen på G, i övrigt är de ju mer eller mindre samma sak bortsett från OS:et.


Det har jag inte ens tänkt på! Har aldrig fyllt mina 16gb jag har på min Nexus S dock, men det är väl något jag får jobba på.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Köp en Nexus 4.

Jag har läst bra om den och är lite sugen, men den kostar tyvärr lite mer än jag hade tänkt mig.

Kollat lite på Sony Xperia Acro S, hårdvarumässigt verkar den helt okej, men jag behöver verkligen inte en vattentät telefon så det känns som att jag skulle betala för nåt jag inte kommer använda, plus att det verkar jobbigt att behöva fibbla med luckor så fort man ska använda hörlurar etc. Har de ingen liknande telefon fast som inte är vattentät?

Såg att elgiganten hade S3 mini nere på 2300kr. Hårdvaran på den verkar dock bara vara sådär, men kan den motiveras till det låga priset eller bör jag sikta lite högre?
  • 0
Citerar Zeus1337:
Såg att elgiganten hade S3 mini nere på 2300kr. Hårdvaran på den verkar dock bara vara sådär, men kan den motiveras till det låga priset eller bör jag sikta lite högre?


Spara i några månader. En mobil ska man dras med i ett par år, och då vill man inte sitta på en seg S3mini. Satsa på en rejälare pjäs!
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Fick min LG Optimus G idag. Den var trasig.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Fick min LG Optimus G idag. Den var trasig.


Vad tråkigt! Vad var det för fel på den?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Vad tråkigt! Vad var det för fel på den?


Vet inte om det syns så bra på bilden, men den blev lite skadad under posthanteringen.

BILD: http://www.ladda-upp.se/image.php?id=44819&size=full
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Citerar nighthawk:Vad tråkigt! Vad var det för fel på den?

Vet inte om det syns så bra på bilden, men den blev lite skadad under posthanteringen.

BILD: http://www.ladda-upp.se/image.php?id=44819&size=full


Du får nog ta en bättre bild, syns lite dåligt.

Det var ju verkligen grymt tråkigt, men du kommer ju garanterat få den utbytt i alla fall. Det är ju tur att det är en leveransskada och inte produktionsfel, gör ju mig tryggare inför mitt köp iaf.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Det var ju verkligen grymt tråkigt, men du kommer ju garanterat få den utbytt i alla fall. Det är ju tur att det är en leveransskada och inte produktionsfel, gör ju mig tryggare inför mitt köp iaf.


Jodå, jag kommer ju att få en ny om någon vecka. Men det är ju det som är saken - att behöva vänta. Så mitt tips till dig är att hämta den i butik. Det önskar jag att jag hade gjort.

Det syns inte på bilden nu, men det är ju sidan på mobilen (där den svarta sladden sticker ut) som har tagit smällen. Tror mobilen är 0,8cm tjock, men exemplaret jag fick hade växt till dubbla storleken där smällen tog.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Jodå, jag kommer ju att få en ny om någon vecka. Men det är ju det som är saken - att behöva vänta. Så mitt tips till dig är att hämta den i butik. Det önskar jag att jag hade gjort.


Jaså, det kommer ta så lång tid? Borde väl bara vara för dem att skicka en ny, fast ja de kanske vill ha in det här exemplaret först.
Vi får se ifall jag tar det i butik, ska köpa den av Halebop och är osäker på om Telia-butiken här i stan har den luren. Min Xperia Play blev dessutom 20 kr dyrare per månad när jag köpte i butik jämfört med onlinebutiken. Men jag ska höra med dem när jag hämtar ut min gamla telefon.

Citerar Croceus:
Det syns inte på bilden nu, men det är ju sidan på mobilen (där den svarta sladden sticker ut) som har tagit smällen. Tror mobilen är 0,8cm tjock, men exemplaret jag fick hade växt till dubbla storleken där smällen tog.


Ja, jag ser på bilden att sidan har blivit intryckt. Måste ha varit en jävla smäll ändå. Tyvärr kan man ju aldrig lita på posten.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Croceus:
Vet inte om det syns så bra på bilden, men den blev lite skadad under posthanteringen.

BILD: http://www.ladda-upp.se/image.php?id=44819&size=full


Helvete! Hur kan det ens vara möjligt? Posten är hopplösa.
  • 0
Har en liten fråga angående Samsungs nya telefon.
Om Galaxy 4 visas i Mars som det är sagt, när tror ni då den börjar säljas i Sverige?
"You talkin' to me?"
  • 0
Citerar nighthawk:
Jaså, det kommer ta så lång tid? Borde väl bara vara för dem att skicka en ny, fast ja de kanske vill ha in det här exemplaret först.


De vill väl kontrollera att jag inte är någon skojare som försöker lura dem. Så jag får vänta på att de skickar något jag ska returnera paketet i. Det kommer väl på tisdag-onsdag, och sen skickar jag mobilen samma dag och den kommer väl fram tidigast på torsdag. Med andra ord kommer mobilen inte förrän 12-14:e mars, vilket suger hårt.

Citerar nighthawk:
Min Xperia Play blev dessutom 20 kr dyrare per månad när jag köpte i butik jämfört med onlinebutiken.


Va? De MÅSTE väl ha samma priser i butik som de har på internet?

Citerar Aaandy:
Helvete! Hur kan det ens vara möjligt? Posten är hopplösa.


Det undrar jag också. Det enda scenariot jag kan tänka mig är att de har kört över den med postbilen eller att någon brevbärarligist har slagit sönder den med ett basebollträ.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
De vill väl kontrollera att jag inte är någon skojare som försöker lura dem. Så jag får vänta på att de skickar något jag ska returnera paketet i. Det kommer väl på tisdag-onsdag, och sen skickar jag mobilen samma dag och den kommer väl fram tidigast på torsdag. Med andra ord kommer mobilen inte förrän 12-14:e mars, vilket suger hårt.


Okej, ja det är ju förståeligt att de vill att det ska gå till på det viset. Men det suger ju verkligen, vet själv hur otålig man blir när man väntar på nya prylar, verkligen superdrygt att det inte funkade för dig.

Citerar Croceus:
Va? De MÅSTE väl ha samma priser i butik som de har på internet?


Abbonemanget hade samma pris men telefonen var dyrare så jag fick lägga några hundra kronor mer kontant vid köpet och avbetalningen på resten av telefonen var 20 kr dyrare per månad (all in all blev det väl ca 800 kr dyrare totalt). Då var jag inte skriven där jag bodde och kunde inte få telefonen skickad så jag hade inget val. Det var ju inte direkt prisvärt och något jag vill undvika den här gången.

Men det var ju trots allt två år sedan så det är inte alls säkert det är lika idag.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
vet själv hur otålig man blir när man väntar på nya prylar


Jo, och jag blir extremt otålig.

Citerar nighthawk:
Men det var ju trots allt två år sedan så det är inte alls säkert det är lika idag.


Tycker i varje fall att det låter märkligt. Har för mig att man inte får ha olika priser på internet och i de fysiska butikerna.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Spara i några månader. En mobil ska man dras med i ett par år, och då vill man inte sitta på en seg S3mini. Satsa på en rejälare pjäs!

Jo, det du säger är sant. Jag satsar nog hellre på en lite dyrare mobil. Synd bara att Nexus 4 inte är lika billig här som den är i USA. Den är ju fan svinbillig där... Kan dom inte starta Play butiken i Sverige också nån gång!
  • 0
Tog och bokade en Xperia Z igår. Kände att det var dags att komma ifrån min antika Samsung.
PSN: The_dvs-bstd
  • 0
Citerar Ps3player4ever:
Tog och bokade en Xperia Z igår. Kände att det var dags att komma ifrån min antika Samsung.

Den ser bra ut. Gillar Sonys satsning på vatten- och stöttålighet. Det behövs på de lite finare telefonerna också.
  • 0
  • 420
  • 420
Tänkte roota min surfplatta men är det lätt att det blir skador i systemet eller vad man ska säg? Vet att många rootar sina mobiler och plattor men det kanske är farligt (får virus enkelt eller vad som hålls) efter ett tag? (Kan inte mycket om det här och vill inte att min surfplatta ska få virus och massa annat skit!)
420 för att 360 inte är tillräckligt
  • 0
Citerar Zeus1337:
Kan dom inte starta Play butiken i Sverige också nån gång!


Ja, det vore sannerligen trevligt. Men vad är det för telefoner du tittar på? Någon speciell modell?
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar 420:
Tänkte roota min surfplatta men är det lätt att det blir skador i systemet eller vad man ska säg? Vet att många rootar sina mobiler och plattor men det kanske är farligt (får virus enkelt eller vad som hålls) efter ett tag? (Kan inte mycket om det här och vill inte att min surfplatta ska få virus och massa annat skit!)


Du får inte virus av pågrund av root, och själva rooten skadar inte systemet.
Big.
  • 0
Jag funderar på att roota min Nexus S nu när jag snart har en ny telefon, men jag har INGEN som helst aning om hur det funkar och guiderna begriper jag inte riktigt. Finns det någon här som kan förklara hur det går till?
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!