Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Costae Cavea:
Är för övrigt riktigt sugen på att roota. Den extra prestandan skulle vara grymt kul att ha.

Do it, do it!
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Do it, do it!


En som jag skriver med på loading har precis gjort det och han är jättenöjd efter. Och jag använder fan inte radion.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
En som jag skriver med på loading har precis gjort det och han är jättenöjd efter. Och jag använder fan inte radion.


Att radion försvinner tror jag inte någon riktigt oroar sig över. Då det finns flera radioappar att hämta hem från market.

Men men, säger som du. Är sjukt sugen på att roota. D;
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Chamanor:
Att radion försvinner tror jag inte någon riktigt oroar sig över. Då det finns flera radioappar att hämta hem från market.


Va? Menar du att andra appar fungerar, bara inte den man har standard? Låter sjukt konstigt och jag har inte hört det tidigare.

Citerar Chamanor:
Är sjukt sugen på att roota. D;


Mm, men det känns lite som att det kommer att bli krångligt.
  • 0
Min X8 suger rejält med batteri sedan 2.1 kom. Batteritiden har säkert halverats, och då överdriver jag inte.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Mm, men det känns lite som att det kommer att bli krångligt.


Verkligen. Läste dock nyligen den här guiden, vilket gav mig en lite större inblick i vad rootning faktiskt innebär. Men att flasha in olika ROMs verkar vara mycket, mycket svårare än att roota själva telefonen.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Costae Cavea:
En som jag skriver med på loading har precis gjort det och han är jättenöjd efter. Och jag använder fan inte radion.

Naeh, inte jag heller...

Citerar Chamanor:
Då det finns flera radioappar att hämta hem från market.

FM-radio?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
FM-radio?


Nä, webbradio.

Tillagt 2010-12-13 00:19:
Citerar Costae Cavea:
Är för övrigt riktigt sugen på att roota. Den extra prestandan skulle vara grymt kul att ha.


På vilket sätt får man bättre prestanda?
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
På vilket sätt får man bättre prestanda?


Hur det visar sig eller varför man får det? Det visar sig i spel, benchmarks med mera. Varför man får det är förmodligen för att det OSet är mycket bättre kodat. Jag är inte så insatt i det.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Hur det visar sig eller varför man får det? Det visar sig i spel, benchmarks med mera. Varför man får det är förmodligen för att det OSet är mycket bättre kodat. Jag är inte så insatt i det.


Då flashar man en ROM med 2.2 antar jag? Visst får man ju JIT-kompliatorn då som förbättrar benchmarkresultaten, men jag märkte aldrig av någon praktiskt prestandavinst när jag rootat och lagt på en ny ROM. Sen finns det ju massor av andra fördelar förstås dock.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Då flashar man en ROM med 2.2 antar jag?


Jeo.

Citerar The Sheriff:
jag märkte aldrig av någon praktiskt prestandavinst när jag rootat och lagt på en ny ROM. Sen finns det ju massor av andra fördelar förstås dock.


Du har Blade också? Jag har då hört av massor andra som märker prestandaskillnad. Hade du mobilen orootad länge?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Du har Blade också? Jag har då hört av massor andra som märker prestandaskillnad. Hade du mobilen orootad länge?


Har en Legend, men det är ju snarlik hårdvara. Skilladen är att HTC Sense som fanns här tog en del minne, men jag kan inte säga att det känns snabbare trots det försvann. LauncherPro rullar på lika smidigt före och efter root. Angry Birds laggar lite både före och efter root. Same same but different. ^^
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Citerar Viktor J:Jag har en HTC legend och har nyss uppdaterat den. Men efter uppdateringen när jag ska läsa mina sms börjar listan på en viss person med de äldsta smsen. Sjukt irriterande när det är några hundra sms på varje person som jag måste skrolla ner finns det nåt sätt att få bort det?
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=365956


Tack
Jag är inte omogen. Jag har kul, du borde testa det din sura jävel
  • 0
Fick hem nytt skärmskydd ifrån england idag. Passar PERFEKT till min telefon, rätt så självklart eftersom skyddet är gjort för just den modellen, men ändå. Men nu har jag tre stycken skärmskydd, ett gammalt och två splitternya. Så min fråga är ifall någon här har en samsung galaxy s och vill ha ett gratis skärmskydd? Ni betalar frakten (ett fjuttigt brev) och så skänker jag skärmskyddet.
  • 0
På tal om skärmskydd, vet ni några bra till Desire?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Chamanor:
Citerar Costae Cavea:
Mm, men det känns lite som att det kommer att bli krångligt.


Verkligen. Läste dock nyligen den här guiden, vilket gav mig en lite större inblick i vad rootning faktiskt innebär. Men att flasha in olika ROMs verkar vara mycket, mycket svårare än att roota själva telefonen.


Att flasha in en ROM är sjukt enkelt. Allt som behövs är Clockwork ROM Manager, och ROMen som flashbar zipfil på roten i ditt minneskort.
Sorry old horse!
  • 0
Citerar Glass Simon:
På tal om skärmskydd, vet ni några bra till Desire?


I sverige så kostar ett bra väldigt mycket imo. Beställer du ifrån england så blir det oerhört billigt och frakten är inte så himla farlig. Jag betalade fredag kväll och fick brevet måndag förmiddag. Dvs kortare tid än vad posten i sverige skulle ta på sig.
  • 0
Citerar Glass Simon:
På tal om skärmskydd, vet ni några bra till Desire?


Köpte ett samtidigt som jag köpte min Desire. Tog iofs av mitt efter någon dryg vecka, då jag tyckte att den inte gjorde mer än att försämra känslan på touchen. Det skyddade dock väldigt bra.

http://www.dustinhome.se/pd_5010393472.aspx?csref=Prisjamfore
lse_Prisjakt_5262
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Chamanor:
Köpte ett samtidigt som jag köpte min Desire. Tog iofs av mitt efter någon dryg vecka, då jag tyckte att den inte gjorde mer än att försämra känslan på touchen. Det skyddade dock väldigt bra.


Som 90% av alla som köper ett skärmskydd gör.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Tänkte bara hoppa in och få igång lite snack igen. ^^

Google Maps 5.0 släpptes rätt nyligen. Största nyheten är vektorkartor. Allt flyter på så otroligt mycket bättre nu. Sedan finns lite annat som kompassrotering och 3D-tilt. Ladda ner!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
WILL DO!!!!!!!!!
  • 0
  • X
  • X
Citerar Glass Simon:
På tal om skärmskydd, vet ni några bra till Desire?


Invisible Shield är väl bra om man nu inte tappar plasthelvetet under installationen.

Tillagt 2010-12-16 22:09:
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Tänkte bara hoppa in och få igång lite snack igen. ^^

Google Maps 5.0 släpptes rätt nyligen. Största nyheten är vektorkartor. Allt flyter på så otroligt mycket bättre nu. Sedan finns lite annat som kompassrotering och 3D-tilt. Ladda ner!


Vektorkartor?
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Vektorkartor?


Jajjamän, sjukt mumsigt.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
  • X
  • X
Citerar The Sheriff:
Jajjamän, sjukt mumsigt.


Vektorkartor?
Kött är till för att ätas.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!