Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Das Erdbeerkuchen:
Jag har några saker angående det.

ZTE är billig, har högupplöst skärm och klarar Angry Birds skapligt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
ZTE är billig, har högupplöst skärm och klarar Angry Birds skapligt.


Fick en i julklapp, underbar telefon.<3
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Finns det någon bra app/widget för att se hur mycket man har surfat?
KiNG
  • 0
Citerar Ridley:
ZTE är billig, har högupplöst skärm och klarar Angry Birds skapligt.


Jag fick också en i julklapp, och har absolut inga problem alls med Angry Birds. Jag har dock problem med att byta tangentbordslayout på den, någon som vet hur man gör? Jag har kommit till en meny för man kan välja på TouchPal, , XT9 och Android, men det betyder inte oavsett vilken jag väljer.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Biffo:
Finns det någon bra app/widget för att se hur mycket man har surfat?

Det finns en inbyggd dataräknare i Android.
  • 0
Citerar Biffo:
Finns det någon bra app/widget för att se hur mycket man har surfat?


3G Watchdog kör jag med och den verkar fungera bra. Har inte åkt på några chockräkningar iallafall.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Ridley:
ZTE är billig, har högupplöst skärm och klarar Angry Birds skapligt.

Det är därför den är en av de mest köpvärda telefonerna just nu. Tillsammans med Optimus One, med argumentet att 2.3 är bekräftat för sistnämnda.

Citerar Biffo:
Finns det någon bra app/widget för att se hur mycket man har surfat?

NetCounter. Tror inte dataräknare är inbyggt i vanilla-Android men att SE har lagt in en i sin smak.

Citerar Lotus:
Jag har dock problem med att byta tangentbordslayout på den, någon som vet hur man gör? Jag har kommit till en meny för man kan välja på TouchPal, , XT9 och Android, men det betyder inte oavsett vilken jag väljer.

Home > Menu > Settings > Language & Keyboards > Gå in till tangentbordet du vill ändra inställningarna för.
Vill du tillgängliggöra ett nytt tgb bockar du i rutan. För att aktivera den gör du longpress på inmatningsruta och väljer vilken "Input Method" (IME) du vill använda.
Hoppas det hjälper, för jag är inte helt säker på vad du ville göra, troligtvis är det det första jag skrev.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Ahahh, det kliar i fingrarna, de första rommarna (?) med 2.3 har släppts, och visst kanske inte GPS eller 3D-grafik funkar ännu, men ändå!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
nvm.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Aaaargh! Ny ZTE Blade 2.2-ROM baserad på den officiella japanska 2.2 släpptes precis!

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=29728

Costae eller någon! Kolla upp! D:
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Kolla upp! D:


Verkar vara massa tjorv med den också. Men det är ju lika bra testa om man ändå har en bra backup.
  • 0
Härligt med FroYo till Wildfiren.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Jag eller rättare sagt min bror är helt nya på Smartphones. Han fick en HTC Smart i julklapp och vi undrar hur tusan man hittar Androidmarket (applikationer/spel).
  • 0
Citerar Baxter:
Jag eller rättare sagt min bror är helt nya på Smartphones. Han fick en HTC Smart i julklapp och vi undrar hur tusan man hittar Androidmarket (applikationer/spel).


HTC Smart är ingen Android-telefon har jag för mig.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
HTC Smart är tydligen byggt på något som heter Brew, jag har ingen aning om hur apparna fungerar till det.
  • 0
Citerar Baxter:
Jag eller rättare sagt min bror är helt nya på Smartphones. Han fick en HTC Smart i julklapp och vi undrar hur tusan man hittar Androidmarket (applikationer/spel).

Mitt tips, byt ut den snabbt.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Fick ett nytt Micro SD-kort nu i julklapp och undrar hur man får över alla applikationer till det nya. Orkar inte ladda ner alla om igen, eller förlora sms-historik mm.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Fick ett nytt Micro SD-kort nu i julklapp och undrar hur man får över alla applikationer till det nya. Orkar inte ladda ner alla om igen, eller förlora sms-historik mm.


Tur att minneskort är så billiga att man kan köpa ett micro SD 32gb för under 300kr. Hur som helst, prova göra en backup eller föra över dina applikationer till det interna minnet.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Home > Menu > Settings > Language & Keyboards > Gå in till tangentbordet du vill ändra inställningarna för.
Vill du tillgängliggöra ett nytt tgb bockar du i rutan. För att aktivera den gör du longpress på inmatningsruta och väljer vilken "Input Method" (IME) du vill använda.
Hoppas det hjälper, för jag är inte helt säker på vad du ville göra, troligtvis är det det första jag skrev.


Ah, det var att jag inte "longpressade" som var problemet. Tack.
Vik hädan, troll.
  • 0
Köpte Game Dev Story igår, och fyfan vad beroendeframkallande det är.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Köpte Game Dev Story igår, och fyfan vad beroendeframkallande det är.


Måste skaffa!
  • 0
Citerar Glass Simon:
Köpte Game Dev Story igår, och fyfan vad beroendeframkallande det är.

Ah, jag köpte det också på rean, för 8 kronor. Den dagen spelade jag till klockan halv 5. På morgonen. No kidding.

Ligger efter i sömn fortfarande...
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Ah, jag köpte det också på rean, för 8 kronor. Den dagen spelade jag till klockan halv 5. På morgonen. No kidding.


Precis samma sak här.

Mitt mest sålda spel har sålts i ungefär 20 miljoner exemplar, och är inne på det tredje kontoret där man får plats med åtta pers. Kan det bli än större eller? För jag väntar bara på att kunna få en sån dude så man kan bygga en egen konsol.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
För jag väntar bara på att kunna få en sån dude så man kan bygga en egen konsol.


Det är något jag tycker man ska göra så tidigt som möjligt. Mitt rekord är på 56 miljoner
  • 0
Citerar Radim:
Det är något jag tycker man ska göra så tidigt som möjligt.


Hur får man en ingenjör då?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!