Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Glass Simon:
Fick ett nytt Micro SD-kort nu i julklapp och undrar hur man får över alla applikationer till det nya. Orkar inte ladda ner alla om igen, eller förlora sms-historik mm.


Hur gör man en backup då?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Glass Simon:
Hur funkar det här med Launcher Pro? Laddar man bara hem det och sen är man good to go? Och hur kommer man tillbaka till Sense sen då, ifall man ångrar sig?


Du får fixa home switcher med, sen är det bara att köra på
Big.
  • 0
Citerar knutte95:
sjukt dålig batteritid och upplösningen på mini kan jag inte annat än skratta åt. Om du ska ha någon under 3

ZTW Blade eller LG Optimus One. Den sista har LG bekräftat ska få 2.3.

Citerar JS:
Du får fixa home switcher med, sen är det bara att köra på

Eller tar man den längre vägen, och slipper en extra app. Settings > applications > Manage > LauncherPRO > Clear defaults.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Hur ser det ut för Androidlurarna 2011? Några intressanta släpp?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Men om man har installerat Launcher Pro, men sedan vill ha tillbaka Sense, går det bara att göra det via Home Switcher och så är allt som innan? Möcke frågor nu.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Men om man har installerat Launcher Pro, men sedan vill ha tillbaka Sense, går det bara att göra det via Home Switcher och så är allt som innan? Möcke frågor nu.

Nej. Du kan göra det via "mitt" sätt också. Eller genom att helt enkelt avinstallera LauncherPro. Det är med andra ord helt ofarligt.

Citerar Pardon:
Hur ser det ut för Androidlurarna 2011? Några intressanta släpp?

Det ser mycket intressant ut, särskilt på premium-fronten. Det är den som får allra mest energi i marknadsföringen, så att budget samt mellansegmentet kan förknippas med de högre presterande systrarna.
Bland annat har kommer LG släppa världens första Tegra 2-mobil. Innebär 2 stycken 1GHz-kärnor och en bra grafikkrets. Innebär också HDMI-ut, smått underbart att spela NES-spel på 40" med en Wii-mote kopplat till telefonen. Har dessutom den relativt unika egenskapen med 1080p-inspelning.

Motorola släpper sitt flaggskepp, Atrix, liknande specs. men skiljer sig med bl.a. högre upplösning på skärmen och möjlighet att "docka telefonen till dator".

Sony Ericsson satsar verkar istället satsa på design och features istället för kraftfull hårdvara. En tunn telefon, fast med bra kamera och fin skärm.

HTC kommer presentera telefoner på MWC i feb, då troligtvis med Qualcoms 2-kärninga. Ryktas om ~1,2 GHz.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Det ser mycket intressant ut, särskilt på premium-fronten. Det är den som får allra mest energi i marknadsföringen, så att budget samt mellansegmentet kan förknippas med de högre presterande systrarna.
Bland annat har kommer LG släppa världens första Tegra 2-mobil. Innebär 2 stycken 1GHz-kärnor och en bra grafikkrets. Innebär också HDMI-ut, smått underbart att spela NES-spel på 40" med en Wii-mote kopplat till telefonen. Har dessutom den relativt unika egenskapen med 1080p-inspelning.


Låter inte helt ointressant. Har alltid varit skeptisk till LG när det gäller mobiler. Kanske kan det här bli något?

Citerar Das Erdbeerkuchen:
HTC kommer presentera telefoner på MWC i feb, då troligtvis med Qualcoms 2-kärninga. Ryktas om ~1,2 GHz.


Också mycket intressant. Helnöjd med min HTC.

Tack för svaret!
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Låter inte helt ointressant. Har alltid varit skeptisk till LG när det gäller mobiler. Kanske kan det här bli något?

De är precis som Samsung ett koreansk företag som är rågryma på hårdvara. Men tyvärr är det väldigt vanligt med bristfällig mjukvara. Nu när de har en väldigt fin grund att stå på i och med Android har de lyft sig. Man har dock märkt en del buggar i Samsungs Touchwiz, hoppas inte LG misslyckas lika mycket. De verkar inte ha ändrat lika mycket som Samsung.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Man har dock märkt en del buggar i Samsungs Touchwiz, hoppas inte LG misslyckas lika mycket. De verkar inte ha ändrat lika mycket som Samsung.


Jag tycker folk ger Touchwiz onödigt mycket skit, det har alltid fungerat superbt för mig utan buggar och med root och speedmod så är det underbart att använda.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Jag tycker folk ger Touchwiz onödigt mycket skit, det har alltid fungerat superbt för mig utan buggar och med root och speedmod så är det underbart att använda.

Det är väl bland annat "kravet" för lagfix/speedmod som gör att folk klagar. Det är en telefon för >5000:- Borde inte behövas. Dessutom är GPSen inte helt okej, om det är hårdvara eller mjukvara vet jag inte.

Dessutom blir det problem för utvecklare när tillverkarna pillar för djupt, det går inte många dagar utan att man läser om en app som inte fungerar på bl.a. Touchwiz-mobiler. Det är tråkigt. Men det ska som jag tidigare sagt bli enklare att skinna om Android, vi får hoppas att detta underlättar för tillverkarna.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Senaste uppdateringen för Google Goggles löste just en Sudoku framför ögonen på mig efter att jag fotat den.

Mind = blown
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Senaste uppdateringen för Google Goggles löste just en Sudoku framför ögonen på mig efter att jag fotat den.

Mind = blown

<3 Jag älskar det!

Kan dessutom tipsa om att Jet Car Stunts finns i gratis Lite-version nu! Ni vet hur man hittar.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Dessutom är GPSen inte helt okej, om det är hårdvara eller mjukvara vet jag inte.


Det var mjukvara, när sgs uppdaterades till 2.2 försvann problemet.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Det är väl bland annat "kravet" för lagfix/speedmod som gör att folk klagar. Det är en telefon för >5000:- Borde inte behövas. Dessutom är GPSen inte helt okej, om det är hårdvara eller mjukvara vet jag inte.

Dessutom blir det problem för utvecklare när tillverkarna pillar för djupt, det går inte många dagar utan att man läser om en app som inte fungerar på bl.a. Touchwiz-mobiler. Det är tråkigt. Men det ska som jag tidigare sagt bli enklare att skinna om Android, vi får hoppas att detta underlättar för tillverkarna.


Touchwiz fungerade utmärkt för mig (till och med GPS när jag fortfarande körde 2.1) innan jag rootade och speedmoddade, så det är väl inte direkt ett nödvändigt ont. Visst finns det SGS som drabbats värre av buggar och då är ju root lösningen, men återigen så tycker jag att Touchwiz får ta onödigt mycket skit.

Däremot så har jag haft problem med Kies (jävla skitprogram) och min mobil saknar 3 button recovery mode så jag fick googla en jäkla massa innan jag lyckades hitta ett annat sätt att roota.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar The Sheriff:
Senaste uppdateringen för Google Goggles löste just en Sudoku framför ögonen på mig efter att jag fotat den.

Mind = blown


Testade också idag. Fan vad coolt.

--

Är det fortfarande värt att köpa en Blade? Börjar bli trött på att vänta på en riktig mobil, och när den är så pass billig och dessutom får med Spotify i ett år (Telia) känns den nästan för billig för att vara sann.
  • 0
Ah, fruktansvärt tråkigt att webbradiostationen Gimme Indies applikation endast finns till iPhone och iPods. De säger själv att om någon vill så är det fritt fram att göra en till Android, hoppas någon tar initiativet för det är en underbar musikstation.

We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar knutte95:
Vilken android mobil för max 3000 skulle ni rekommendera? SE har ju slutat uppdatera sina Xperia så då återstår väl inte så många under 3000 som är lite framtidssäker. Är Wildfire något?



kolla in LG optimus one (P500)
den kostar ca 2000 kr och är sjuukt bra för dess pris, flera av folk jag låtit leka med den undrar om det e den bästa android mobilen just nu, men jag svarar enkelt nej, det finns många bättre dock ej för 2000 kr!

Tillagt 2011-01-12 18:40:
Citerar aroon:
Citerar The Sheriff enaste uppdateringen för Google Goggles löste just en Sudoku framför ögonen på mig efter att jag fotat den.

Mind = blown

Testade också idag. Fan vad coolt.

--

Är det fortfarande värt att köpa en Blade? Börjar bli trött på att vänta på en riktig mobil, och när den är så pass billig och dessutom får med Spotify i ett år (Telia) känns den nästan för billig för att vara sann.


du måste ju betala för 3g själv, och om du inte har abonemang kostar det GALET MTYCKETR med telia, när jag hade telia kostade det mig 20 kr på 5 min med 3g på
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
och om du inte har abonemang kostar det GALET MTYCKET


Men jag köper ju såklart ett abonnemang.
  • 0
Jag har en liten fråga, kan man ändra musikspelarens equalizer eller finns det bara färdiga inställningar som till iPhone?
  • 0
Citerar ZombieNation:
Jag har en liten fråga, kan man ändra musikspelarens equalizer eller finns det bara färdiga inställningar som till iPhone?


Ladda ner PowerAMP så finns det en hel del inställningar. Kostar ~30 kronor, men finns en trial som räcker runt en månad. I standardspelaren tror jag inte ens det finns någon equalizer.
  • 0
Citerar aroon:
Ladda ner PowerAMP så finns det en hel del inställningar. Kostar ~30 kronor, men finns en trial som räcker runt en månad. I standardspelaren tror jag inte ens det finns någon equalizer.


Ok, bra att veta då jag eventuellt ska införskaffa en Desire.
  • 0
Någon som har koll på hur man installerar apps man laddat ner i datorn till telefonen? Måste man ladda ner något speciellt program, eller är det bara att föra över apparna?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Någon som har koll på hur man installerar apps man laddat ner i datorn till telefonen? Måste man ladda ner något speciellt program, eller är det bara att föra över apparna?


En filhanterare tror jag behövs laddas ner till de flesta telefoner. Astro File Manager.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Går det att komma åt den inbyggda ljudinspelaren på telefonen? Jag kan spela in ljud till MMS, men hittar inte själva programmet.
  • 0
Detta blev snyggt http://dl.dropbox.com/u/7574366/screenshot_11.png

Citerar ApeWithSniper:
Går det att komma åt den inbyggda ljudinspelaren på telefonen? Jag kan spela in ljud till MMS, men hittar inte själva programmet.


Ladda ner en app. Ger med stor sannolikhet bättre ljud också. Hertz heter en bra som är gratis.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!