Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Melodifestivalen 2010


Dock inte det du sa. Om man råkar gilla en låt som är med i Melodifestivalen är man tydligen en gammal tant eller en IQ-befriad fjortis i din bok.

Jag vet inte om det synsättet eller att endast hålla sig till tuggummipop är mest trångsynt och begränsande.
Do you have any good old ham?
  • 0
Fel låt vann. *ragerage*

Vinnarlåten känns alldeles för mycket som amerikansk mainstreampop. Nåväl. Orka bry sig, typ. *behåller lite av min coolhet genom att "inte bry mig"*
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Duktigt, Lotus dumförklarar sig själv ännu en gång.

Stallones framträdande var inte så stort som media hade fått det att låta, men det är ju inget ovanligt.
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Dock inte det du sa. Om man råkar gilla en låt som är med i Melodifestivalen är man tydligen en gammal tant eller en IQ-befriad fjortis i din bok.

Jag vet inte om det synsättet eller att endast hålla sig till tuggummipop är mest trångsynt och begränsande.


Eh, nej, jag sade inte ordagrant att jag ogillade melodifestivalen, men det har jag ju inte heller påstått.

Som du kanske förstår så var jag ju inte jätteallvarlig, utan det var mest ett sätt att uttrycka min avsky för hela jippot. Angående att bara hålla sig till tuggummipop så förstår jag inte vart du vill komma.

Citerar Pepps:
Duktigt, Lotus dumförklarar sig själv ännu en gång.


Utveckla eller var tyst, för din egen skull rekommenderar jag det senare.
Vik hädan, troll.
  • 0
Gillade inte vinnaren lika mycket som jag gillade Salems. Den kommer inte ha en chans i Eurovision, så mycket är klart.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Lotus:
Utveckla eller var tyst, för din egen skull rekommenderar jag det senare.


Är det någon som ska vara tyst så är det väl du, det var inte jag som gjorde bort mig på förra sidan. Att göra sådana slutsatser och att säga att en viss grej bara är för en speciell grupp personer är idiotiskt.

Just det, ditt användarnamn är en blomma. Du är nu automatiskt homosexuell. Grattis.
  • 0
Roger motherfucking Pontare - vid 4:00.

Det är ju så sinnessjukt stenhårt...
  • 0
Hoppas vi kommer sist i år också
I am "Bert Falk". Im an Assassin.
  • 0
Citerar Moose:
Roger motherfucking Pontare - vid 4:00.

Det är ju så sinnessjukt stenhårt...


Sett honom spela den live i annat sammanhang. DET ÄR STABILT SOM FAN.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Pepps:
Är det någon som ska vara tyst så är det väl du, det var inte jag som gjorde bort mig på förra sidan. Att göra sådana slutsatser och att säga att en viss grej bara är för en speciell grupp personer är idiotiskt.

Just det, ditt användarnamn är en blomma. Du är nu automatiskt homosexuell. Grattis.


Suck, att du aldrig lär dig. Att skämtsamt säga att endast gamla tanter och IQ-befriade fjortisar gillar låtarna i melodifestivalen är inte att göra bort sig, att påstå att någon gör bort sig och inte kunna backa upp det med argument är det däremot. Var inte så självdestruktiv.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Homer S:
Jag har för länge sen slutat tro att Melodifestivalen är på riktigt, jag menar, det kan den ju inte vara?


Eftersom artisterna inte ens spelar sina instrument så är den ju egentligen inte det.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar Lotus:
Suck, att du aldrig lär dig. Att skämtsamt säga att endast gamla tanter och IQ-befriade fjortisar gillar låtarna i melodifestivalen är inte att göra bort sig, att påstå att någon gör bort sig och inte kunna backa upp det med argument är det däremot. Var inte så självdestruktiv.


Jo, det var ju så skämtsamt och roligt. Förklara det för alla som tog åt sig.
  • 0
Citerar The One And Only:
Eftersom artisterna inte ens spelar sina instrument så är den ju egentligen inte det.


Dom flesta skriver inte ens sina egna låtar.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Pepps:
Just det, ditt användarnamn är en blomma. Du är nu automatiskt homosexuell. Grattis.


Dra inte ner det till den nivån så vi behöver varna folk.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar stupd chrill:
Det är detta som jag inte fattar med Svenska folket. Vi har förlorat över 10 gånger i rad. I princip har vi samma låtar hela tiden. Varför tror vi att vi ska vinna med samma låtar? Vi kommer säkert hamla på 30:e plats denna gången.

Lite mer orginella låtar tack, inte pinsamma klyshiga skitlåtar som vi brukar ha.

Tänkte bara få detta ur skallen...


Å andra sidan går väl tävlingen ut på att man ska rösta på den bästa låten, inte den man tror kan lyckas bäst i Europa.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Pepps:
Jo, det var ju så skämtsamt och roligt. Förklara det för alla som tog åt sig.


Ja, det var skämtsamt sagt, om det sedan var roligt är en annan sak, och om någon faktiskt tog åt sig så kan jag inte göra annat än att konstatera att jag lyckats. Den sista meningen får det för övrigt att låta som om jag mördat deras familjer eller något liknande.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar The One And Only:
Eftersom artisterna inte ens spelar sina instrument så är den ju egentligen inte det.
Citerar Artillery Force:
Dom flesta skriver inte ens sina egna låtar.

Salem > de andra.

Fast nu spelade ju iofs Björn Gustafsson piano åt honom, men ändå...
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag är ett ganska stort fan av Melodifestivalen och Eurovision, och jag tar det inte så allvarligt. Jag strunar i om kommer sist, bara vi skickar en bra låt, vilket vi gjorde i år . När det gäller "kompisröstningen": Vi ger ju nästan alltid höga (eller högsta) poäng till Norge, Finland, Danmark och Island, och tvärtom.
The rule is: Jam tomorrow, jam yesterday - but never jam today!
  • 0
HAHAH! Gick inte vidare, rätt åt skiten.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Drama i Sverige imorgon då. Nu.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Drama i Sverige imorgon då. Nu.


Löpsedlarna imorgon; "Vad var det som gick snett?!"
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Omg, rage!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Jeramo:
HAHAH! Gick inte vidare, rätt åt skiten.


Bra mycket bättre än fjolårets praktskämt; enligt mig då. Hon borde ha gått vidare.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
jag håller med om att årets låt var "annorlunda" än de senaste åren av löjliga hyperglamoura schlager-skitet, men den var fortfarande inte bra. den va tråkig och Anna ser ut som en tant.
Vi måste sluta göra alla dessa skit ballader och schlager-trams och göra riktigt låtar. låtarna nu förtiden innehåller endast tramsiga tonuppshöjningar.

Juryn måste börja ta in bra låtar, men det främsta: svenska folket måste få bra musiksmak för vi röstar ju faktiskt på denna skit.
  • 0
Gud så skönt att Sverige inte gick vidare. Låten höll inte i konkurrensen. Det var helt enkelt rättvist. Vad jag dock inte förstår, är att Europas befolkning har skickat underkända bidrag såsom Ukrainas till finalen. Inte heller har någon av Baltikum-länderna tagit sig dit, något jag känner mig besviken över.

I finalen på Lördag kommer jag att heja på Grekland, Turkiet, Cypern, Armenien och Tyskland.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!