Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Festivalsommar '10


Citerar Glass Simon:
Rock The Lake


Vad är det för något? Det låter ganska skoj.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Vad är det för något? Det låter ganska skoj.


En liten festival här i Växjö som går av stapeln nu i helgen.

http://www.rockthelake.se/1/sv/intro/intro.php
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Ska äntligen komma iväg på festival i sommar för första gången! Självklart blir det Hultsfred för min del, med band som Deftones och Carpark North, det kommer bli grymt.

Har kikat lite vad ni snackat om i tråden, men skulle behöva ännu lite mer tips på boende och vad man borde ha med sig? Jag gillar fan inte att bli störd när jag ska sova dock, så vill gärna hitta något lugnare ställe, nån som vet??
  • 0
Citerar kepsen:
Jag gillar fan inte att bli störd när jag ska sova dock, så vill gärna hitta något lugnare ställe


Då är hultan INTE rätt ställe.^^

Men du (ni?) kan ju kika efter något vandrarhem i närheten.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Crank:
Jag skulle nog snarare säga att det är en fruktansvärd känsla.

Dessutom glömde jag att nämna den största obehagsfaktorn; pisslukten. Vi bodde alldeles bredvid en skogsdunge, som vi först trodde skulle vara positivt, att den kunde ge oss skugga under den sjukt varma veckan. Det visade sig dock att den där platsen blev en offentlig toalett under hela veckan.

Eller, ännu värre, när piss har hittat sig in i tältet o man helt plötsligt ligger o sover i en pisspöl.

Nej fyfan för campingen. Förra årets P&L var droppen när man var vaknade upp i ett 50-gradigt tält varje morgon och var tvungen att slänga sig ut ur tältet och hyperventilera.

Tillagt 2010-05-19 23:45:
Citerar Mästerkatten:
massa fransk electro

Jo det är ju just det.

Själv väntar jag fortfarande på att dnb och dubstep ska hitta till emmaboda

Nej den softaste festivalen i SV är helt klart reggaefestivalen i skärgården. Så larvigt soft som det bara kan bli.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
Citerar kepsen:
Har kikat lite vad ni snackat om i tråden, men skulle behöva ännu lite mer tips på boende och vad man borde ha med sig? Jag gillar fan inte att bli störd när jag ska sova dock, så vill gärna hitta något lugnare ställe, nån som vet??


Öronproppar och luftmadrass är bra att ha. Ska du åka på Hultsfred så bör du inte bo i området som heter Träsket (det gör skäl för sitt namn), utan välj någon av de andra campingarna.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Träsket (det gör skäl för sitt namn)

Haha been there, done that, got the t-shirt!
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
Då var biljetterna till Getaway Rock fixade.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Ska på en festival med Mustasch, Röyksopp, Teddybears osv. Var i närheten av Norrtälje, men minns inte namnet.

Sen ska man se mustasch på grönan (Inte sommarkrysset eller skit).

Och då blir det Mosh Pit
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Och då blir det Mosh Pit


Moshpit på Mustasch - Hahahaha.. hahaha.. haha. ha...

xD
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Jag gjorde Mosh Pit på Slagsmålsklubben, kul grej som inte bara ska förekomma under skrikig Metal.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Det måste verkligen ha varit en rolig moshpit.. Hoppade ni bara omkring i sidled som utvecklingsstörda kängurur eller dundrade ni runt så att marken skakade? =)
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Det måste verkligen ha varit en rolig moshpit.. Hoppade ni bara omkring i sidled som utvecklingsstörda kängurur eller dundrade ni runt så att marken skakade? =)


Tja, jag och mina kompisar var blodiga efteråt. Tror dock inte det var vårat.

Citerar Chaplin:
Slagsmålsklubben är bland de roligaste jag sett live. Apollo-tältet på arvika, fyllt till bredden och alla rörde på sig. Jag började i mitten, var längst fram efter tio minuter. Efter ytterligare tio var jag längre bak och sen långt fram igen. Har nog aldrig blivit så svettig som under den konserten.


De var i Södertälje, det var då min kompis började knuffa alla så att allt brakade ihop, sen delades klungan i mitten och alla sprang emot varandra.

Aj fan säger jag
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Chaplin:
Slagsmålsklubben är bland de roligaste jag sett live. Apollo-tältet på arvika, fyllt till bredden och alla rörde på sig. Jag började i mitten, var längst fram efter tio minuter. Efter ytterligare tio var jag längre bak och sen långt fram igen. Har nog aldrig blivit så svettig som under den konserten.


Måste tyvärr vittna om motsatsen. Jag såg dem på Uppsala Konsert & Kongress i Mars. De var tråkiga, mainstream och jag förväntade mig mycket, mycket mer. Förbandet, Den Svenska Björnstammen, gjorde däremot bra ifrån sig med medryckande musik, som bjöd upp publiken till dans och svett.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Sponsored By Destiny

Då dunkade det bra.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Chaplin:
För min del var det till stor del publiken som gjorde konserten så bra.


Publiken är något av det viktigaste för en bra spelning.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Hultsfred förfaen! Whoop whoop!
  • 0
Citerar Theinen:
Är det någon mer festival än P&L som påverkas?


Sweden Rock.
Prying open my third eye.
  • 0
Nä! Då missar jag ju dom på Sonisphere i Polen. Å andra sidan kan dom inte längre splittra The Big Four, så det kanske går att ersätta med Vader eller något!
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Hjälp. Är det någon som vet vilka dagar det är konserter på Peace & Love? Det står 28 Juni-3 Juli på hemsidan, men jag har hört att vissa dagar bara är ploj. Någon som vet?
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
West Coast Riot var riktigt jävla bra.

Personligen tyckte jag att ljudet var alldeles för lågt under Flogging Mollys gig, i alla fall där jag stod (vilket var tredje längst fram i mitten), men i övrigt ett riktigt grymt gig med bra låtval.

Även Dropkick Murphys gjorde grymt ifrån sig, den här gången spelade de enligt mig mycket bättre låtar än när jag såg dom på Hultsfred förra året, och det var ett otroligt tryck i publiken. Under första låten föll publiken som ett gäng dominobrickor fram och tillbaka.

Även Jello Biafra and the Guantanamo School of Medicine och Sista Sekunden gjorde ett grymt bra gig, extra roligt var det att lyssna på Jello snacka lite politik mellan låtarna, något jag tyckte det var lite allmänt dåligt med med tanke på att det var en punkfestival.

Största besvikelsen var nog Rise Against, inte för att de på något sätt spelade dåligt eller hade en tråkig show, men det var inga personliga favoritlåtar det spelade, alldeles för mycket från nya skivan som i min mening är extremt tråkig.
Vik hädan, troll.
  • 0
Sonisphere i Polen och Metaltown är avklarat. Det var nära att jag nappade på fribiljetterna till Pier Pressure (dom tusen första med tvådagarspass får fritt inträde) men jag kände att jag inte orkade. Metaltown var grymt bra. Hade dock lite roligare förra året, och att dom hade flyttat scenen kändes inte särskilt roligt. Föredrar faktiskt två stycken bredvid varandra. Dessutom kom det några skurar under lördagen, men det var inte så farligt.

Sonisphere i Polen var helt fantastiskt lyckat. Det var absolut värt det löjligt låga priset och VM-hysterin där nere var galen. Det låg dessutom tre klubbar i närheten av hotellet där dom sände varenda match. Lagarna som rör Alkohol var dessutom betydligt mildare än i Sverige. Mycket trevligt folk också.
Vädret var förövrigt så bra som det kunde bli. Minus första dagens spöregn då.

Nu återstår Getaway Rock och Sonisphere i Sverige, och det blir eventuellt Hultan eller Peace & Love, nu när Sweden Rock uteblev.

Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!