Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Såg Bride Wars igår.

Man kan genast av titeln se att det blir ett fasanfull komedi. Konceptet är bara fulltsändigt skräp.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
såg K2 tidigare idag, med världens i särklass bästa skådis Michael Biehn. Trevlig film om man gillar spänning, berg och Michael Biehn, som jag. Michael Biehn gjorde bra ifrån sig.

Den får fyra Michael Biehn av fem möjliga. Seriöst, den var rätt bra. Och snygg.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
The Dark Knight Rising-teasern uppe!

Fick mig riktigt hypad, men precis som väntat så fick man inte se mycket...

Läste också att The Dark Tower-projektet är nedlagt. Vilket suger, för jag hade verkligen sett fram emot en filmatisering av den.
42
  • 0
Citerar Crank:
The Dark Knight Rising-teasern uppe!

Fick mig riktigt hypad, men precis som väntat så fick man inte se mycket...


Jag vill inte ser mer av filmen faktiskt^^ Bara den biten där Bane går mot Batman gjorde mig tillräckligt hypad.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Gamerman1:
Stämmer ju inte riktigt, han gav ju True Grit 6/10.
Citerar The Vision:
Den är ju svinbra.


Jag tycker själv att filmen är bra men inte mycket mer än så, det har verkligen lyckats att fånga atmosfären och fotot är helt fantastiskt. Vissa scener är underbara, till exempel den vid stugan, filmens höjdpunkt enligt mig. Det jag inte gillar är att slutet är så snabbt avklarat och fram stressat. Flickan pratar om hur skurken dödade hennes pappa och jag väntar på någon riktig payback, men istället så är Josh Brolin med alldeles för lite i filmen Spoiler:och han dör som vilken skurk som helst, det känns inte som att det påverkar någonting. Sen gillade jag inte att dem visade slutet när hon hade vuxit upp, en ganska onödig del.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
_______________
< inland empire >
---------------
........\...^__^
.........\..(oo)\_______
............(__)\.......)\/\
................||----w |
................||.......||
er ist diess Meer, in ihm kann eure große Verachtung untergehn
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar ciderfylla:
8/10 är väl ändå ett relativt skitbra betyg? Jag vet inte hur dina tankegångar lyder, men i min värld är 8/10 en oerhört bra rulle, 9/10 ett mästerverk och 10/10 så nära perfektion man ö.h.t kan komma. Själv skulle jag dock ge Se7en en sexa. En habil rulle med bra atmosfär som dessvärre aldrig riktigt fångade mig. Dessutom är den, som du säger, förutsägbar.

Vad är 6/10 för dig? Du ger ju alla svinbra filmer 6/10.


6/10 är en sevärd film vars helhet inte imponerar, men som har flera kompetenta moment. Du har sett mig ge två, enligt dig, svinbra filmer 6/10. Det är inte alla. Det är inte ens "alla".
Abstract art: a product of the untalented sold by the unprincipled to the utterly bewildered.
  • 0
Hämtade ut min special utgåva av Blade Runner igår. Det var visserligen en italiensk utgåva (det går dock att se med engelsk text i filmen) men då jag fick den för ett så bra pris så gör det mig inte så mycket.

Nu gäller det bara att bestämma vilken version man ska se först. Möjligtvis den sällsynta workprint-versionen
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Det var visserligen en italiensk utgåva (det går dock att se med engelsk text i filmen)


Du menar väl inte att den är dubbad till italienska?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Du menar väl inte att den är dubbad till italienska?


Själv så har man sett Pippi Långstrump dubbat till italienska. Har fortfarande inte skakat av mig denna hemska upplevelse.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar Phip:
Citerar Gamerman1:
Stämmer ju inte riktigt, han gav ju True Grit 6/10.
Citerar The Vision:
Den är ju svinbra.


Jag tycker själv att filmen är bra men inte mycket mer än så, det har verkligen lyckats att fånga atmosfären och fotot är helt fantastiskt. Vissa scener är underbara, till exempel den vid stugan, filmens höjdpunkt enligt mig. Det jag inte gillar är att slutet är så snabbt avklarat och fram stressat. Flickan pratar om hur skurken dödade hennes pappa och jag väntar på någon riktig payback, men istället så är Josh Brolin med alldeles för lite i filmen Spoiler:och han dör som vilken skurk som helst, det känns inte som att det påverkar någonting. Sen gillade jag inte att dem visade slutet när hon hade vuxit upp, en ganska onödig del.


Då tror jag inte du förstod slutet riktigt. De knöt ihop säcken med briljans och visade var en människas storhetsvansinne och hämdlysthet tar dig. Slutet var perfekt enligt min mening, Speciellt med en fin kontrast sido med andra western filmer då dom alltid rider heroiskt mot solnedgången i slutet. Men ett sånt slut kanske passar dig bättre.

Ps: skurken är inte något criminal mastermind, han är inte heller ledaren i gänget. Han är bara en full fåne som är motivationen till resan, som filmen handlar om. Filmen handlar inte om att fånga skurken, det är mer komplicerat än så.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value." -Albert Einstein
  • 0
Citerar jobflobadobjob:
Då tror jag inte du förstod slutet riktigt. De knöt ihop säcken med briljans och visade var en människas storhetsvansinne och hämdlysthet tar dig. Slutet var perfekt enligt min mening, Speciellt med en fin kontrast sido med andra western filmer då dom alltid rider heroiskt mot solnedgången i slutet. Men ett sånt slut kanske passar dig bättre.


Det tar ju inte bort det faktum att slutet gick på tok för fort och att Josh Brolin fick för lite screentime.
42
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar jobflobadobjob:
Då tror jag inte du förstod slutet riktigt. De knöt ihop säcken med briljans och visade var en människas storhetsvansinne och hämdlysthet tar dig. Slutet var perfekt enligt min mening, Speciellt med en fin kontrast sido med andra western filmer då dom alltid rider heroiskt mot solnedgången i slutet. Men ett sånt slut kanske passar dig bättre.

Ps: skurken är inte något criminal mastermind, han är inte heller ledaren i gänget. Han är bara en full fåne som är motivationen till resan, som filmen handlar om. Filmen handlar inte om att fånga skurken, det är mer komplicerat än så.


Jodå, jag förstod slutet, men som ovanstående säger.

Citerar Linus Ohlsson-99:
Det tar ju inte bort det faktum att slutet gick på tok för fort och att Josh Brolin fick för lite screentime.


Sen så behöver inte skurken vara ledare eller mastermind men jag tycker helt enkelt att han är med för lite i filmen. Det är inte så att jag tycker att slutet i filmen är kasst, dem behövde definitivt inte bytt till ett mer western klassisk slut. Som jag skrev tidigare så tycker jag att borde ha skippat den biten när hon hade vuxit upp.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Du menar väl inte att den är dubbad till italienska?


Självfallet inte. Och oavsett så går det ju ändå att ändra språk i tal också. Det är sällan en DVD-film kommer endast med ett språk
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Citerar jobflobadobjob:
Då tror jag inte du förstod slutet riktigt. De knöt ihop säcken med briljans och visade var en människas storhetsvansinne och hämdlysthet tar dig. Slutet var perfekt enligt min mening, Speciellt med en fin kontrast sido med andra western filmer då dom alltid rider heroiskt mot solnedgången i slutet. Men ett sånt slut kanske passar dig bättre.


Det tar ju inte bort det faktum att slutet gick på tok för fort och att Josh Brolin fick för lite screentime.



Hur mycket screentime en skurk eller någon annan karaktär har spelar ingen roll för mig, så länge dom gör sin nytta för historien. Josh Brolins karaktärs syfte är att motivera jakten. Risken om man hade givit honom mer screentime är att man hade blivit mer distraherad från vad "True Grit" egentligen handlar om. Jag tror att anledningen till att vissa blev besvikna på slutet var nog att dom förväntade sig en stor strid men som då uteblev.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value." -Albert Einstein
  • 0
Håller med ovanstående. Det kan ju vara en fördel för filmen att skurken inte syns till så mycket, det kanske gör honom mer oförutsägbar och mystisk som karaktär.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Vet någon ifall det går att få tag i TV-serien Freddy's Nightmares på DVD? Har letat men det enda jag har hittat är de tre första avsnitten som släppts samlat på en DVD.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Tydligen så ville inte Universal vara med och filmatisera Stephen Kings The Dark Tower. Hoppas verkligen att den kommer igång, för den har verkligen potential att bli en bra film/serie.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Såg just "Coraline" igen, är absolut en av mina favoritfilmer på senare år! Gullig men ändå läskig. Stop-motion när den är som bäst!
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value." -Albert Einstein
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Vapor17:
Har beställt den här (se länk 1) versionen av Gladiator från cdon. Jag frågade, och dem sa att det var den nya förbättrade versionen av Blu-ray-utgåvan. Men jag såg sedan på discshop.se att den versionen hade utgått, medan en annan är kvar. Vet ni vilken som är den nyare versionen?

http://cdon.se/film/gladiator_-_10th_anniversary_edition_%28blu-r
ay%29-8366017

http://www.discshop.se/filmer/bluray/gladiator_special_edition_2_d
isc_blu_ray/P81007


Anniversary är ju antagligen släppt 2010, men frågan är när special edition släppt.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Fel tråd
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!