Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


  • Phip
  • Phip
Citerar Gamerman1:
De filmer jag ser fram emot mest är: Coogan's Trade, Carnage, J. Edgar, The Hobbit, The Adventures of Tintin.

Allihopa verkar riktigt intressanta!


Dem du nämner plus Django Unchained och The Irishman.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Borta*
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Filmen som jag helt klart ser fram emot är The Hobbit.

  • 0
Såg för någon dag sedan Morgan Spurlocks (ni vet han som gjorde "Super Size Me") nya dokumentär om produktplacering.
Kanske inte den mest avslöjande dokumentären någonsin, men är inte mindre underhållande för det.
Premissen för filmen är att han ska göra en film om produktplacering och finansiera filmen med produktplacering.
Inte den bästa genom tiderna, men jag satt och log genom hela filmen.
"The Greatest Movie Ever Sold" heter den, rekommenderas!
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value." -Albert Einstein
  • 0
Jag och mitt ex diskuterade skådespelare en gång för ett antal månader sedan och hennes var Dustin Hoffman. I fredags laddade jag ner två filmer med honom, The Graduate och Kramer vs Kramer. Fyfan vilka bra filmer, speciellt Kramer vs Kramer.

Samspelet mellan ungen och farsan är så otroligt bra gjort och Dustin Hoffman förtjänade verkligen sin Oscar som han blev belönad med.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar M7Jagger:
Jag och mitt ex diskuterade skådespelare en gång för ett antal månader sedan och hennes var Dustin Hoffman. I fredags laddade jag ner två filmer med honom, The Graduate och Kramer vs Kramer. Fyfan vilka bra filmer, speciellt Kramer vs Kramer.

Samspelet mellan ungen och farsan är så otroligt bra gjort och Dustin Hoffman förtjänade verkligen sin Oscar som han blev belönad med.


The Graduate är ju skön och mysig och betydligt mycket bättre än Kramer vs Kramer som egentligen är en ganska tråkig film, i mitt tycke.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
The Graduate är ju skön och mysig och betydligt mycket bättre än Kramer vs Kramer som egentligen är en ganska tråkig film, i mitt tycke.


Jag tycker att The Graduate var ganska tramsig egentligen, en medelålders kvinna som förför en ung man, intrigen får ju en inte att jubla av upphetsning precis.

Kramer vs Kramer gillade jag däremot riktigt mycket, en gripande historia om en man som kämpar mot till synes omöjliga odds. En sådan historia berör och engagerar i alla fall mig. Och precis som M7Jagger nämner så är samspelet mellan Dustin Hoffman och hans son i toppklass.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Kramer vs Kramer gillade jag däremot riktigt mycket, en gripande historia om en man som kämpar mot till synes omöjliga odds. En sådan historia berör och engagerar i alla fall mig. Och precis som M7Jagger nämner så är samspelet mellan Dustin Hoffman och hans son i toppklass.


Det jag älskade med filmen var hur han till en början inte var van vid att ta ett sånt stort ansvar och allting går till en början helt fel. Det var ju hans fru som gjorde frukost till honom, tog honom till skolan osv. När hon lämnade honom fick pappan ta det ansvaret samtidigt som han måste sköta sitt jobb.

Och att ungen gör den bästa skådespelarinsatsen jag sett av en unge gör det inte sämre heller.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Såg nyligen lite Star Trek (J.J Abrams film). Vad tycker ni om den?
  • 0
Citerar Th3 End:
Såg nyligen lite Star Trek (J.J Abrams film). Vad tycker ni om den?


Grym, riktigt grym faktiskt
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Den är visuellt bedårande och mycket spännande. Älskar alla referenser från gamla serien.
  • 0
Jag har inte sett den gamla serien men efter att ha sett extra materialet, och annat så förstår jag referenserna ändå. Jag längtar efter uppföljaren
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar MrFUBAR:
Jag tycker att The Graduate var ganska tramsig egentligen, en medelålders kvinna som förför en ung man, intrigen får ju en inte att jubla av upphetsning precis.

Kramer vs Kramer gillade jag däremot riktigt mycket, en gripande historia om en man som kämpar mot till synes omöjliga odds. En sådan historia berör och engagerar i alla fall mig. Och precis som M7Jagger nämner så är samspelet mellan Dustin Hoffman och hans son i toppklass.


Egentligen är jag inte så himla förtjust i någon av filmer eller Dustin Hoffman. Men The Graduate hade några sköna delar måste jag säga.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Egentligen är jag inte så himla förtjust i någon av filmer eller Dustin Hoffman. Men The Graduate hade några sköna delar måste jag säga.


Har du sett Tootsie? Grym film på alla sätt o vis
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar pBEAR:
Har du sett Tootsie? Grym film på alla sätt o vis


Har planerat att se den och också Maratonmannen och Wag the dog.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Idag damp Turkisk Konfekt ner i brevlådan. Ska bli underbart att mysa ner sig i soffan och se den. Rutger Hauer + Paul Verhoeven = <3. Kanske skulle ha lite smått och gott medans man ser den. Kanske lite turkisk konfekt
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Citerar alice cooper:
Rutger Hauer + Paul Verhoeven


Underbar kombination! Har själv planerat att se mer av Verhoeven. Än så länge har jag sett RoboCop, Starship Troopers och Total Recall. Tycker dock RoboCop är överlägset bäst.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Trion från Belleville, av samma regissör som gjorde L'illusionniste, sägs vara riktigt bra. Har inte sett den själv dock.


Grymt bra och välgjord. Hör till en av mina absoluta personliga favoriter. Var dock tvungen att se den några gånger för att förstå dess storhet.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Kevin Costner skulle spela skurk i Tarrantinos västern, men han hoppar nu av filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=XhI0OVs_zj0
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Tarantino, expert på att få gamla stjärnor tillbaka i rampljuset. Kevin Costner, riktigt jävla korkad verkar det som.
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar alice cooper:
Tarantino, expert på att få gamla stjärnor tillbaka i rampljuset. Kevin Costner, riktigt jävla korkad verkar det som.


Det stod att det var schemat som krockade.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Det stod att det var schemat som krockade.


Krockat med någon annan film? Det är väl i så fall bättre att han är med i något som har en chans få med honom i rampljuset igen. Det vill säga, Tarantinos nya västern.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar Phip:
Kevin Costner skulle spela skurk i Tarrantinos västern, men han hoppar nu av filmen.


Så jäkla tråkigt, det var det jag såg fram emot mest med den filmen.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar pBEAR:
Krockat med någon annan film?


Japp, antagligen.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Vilken film längtar ni mest till? Min är The Hobbit.
Take it Easy but do take it
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!