Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden

Waiiwan
Waiiwan
För er som är intresserade av B-filmer från alla år mellan typ 1940 till 1990 så har jag startat en ny bloggserie om Exploitation-rullar. Tanken är att jag varje söndag ska se en exploitationfilm som jag sedan skriver om samt på något sätt försöker få med något sånär på som en analys. Började med klassikern Faster Pussycat! kill! Kill! av snuskgubben Russ Meyer. Kom med alla möjliga jävla former av kritik så att jag vet hur jag borde skriva i framtiden.

Bloggjävel!

Så talade Waiiwan
MrTuneable
MrTuneable
Längtar till en jävla massa filmer. Lite lista här nedan:

The Grey
Premium Rush
The Hobbit: An Unexpected Journey
The Hobbit: There and Back Again (hinner inte se den innan jordens undergång )
The Dark Knight Rises
The Thing
In Time
J. Edgar
Big Miracle
Tinker Tailor Soldier Spy
Man On A Ledge
Warrior
The Darkest Hour
Apollo 18
3
Don't Be Afraid of the Dark
The Woman In Black
A Lonely Place To Die
Drive

etc., etc.

Trailer förtjänas att kolla på (IMDb)

Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
pBEAR
pBEAR
Citerar MrTuneable:
Vilken film längtar ni mest till? Min är The Hobbit.

The Hobbit såklart LOTR trilogin är enligt mig några av de bästa filmerna någonsin.

60% of the Time, It Works Every Time.
Missing Avatar
V1rus
Citerar pBEAR:
The Hobbit såklart LOTR trilogin är enligt mig några av de bästa filmerna någonsin.

De ÄR världens bästa filmer.

Barsneaker
Barsneaker
Någon som ser fram emot The Adventures of Tintin?

Ser ju underbar ut för att vara animerad!

Finns inte.
pBEAR
pBEAR
Citerar Barsneaker:
Någon som ser fram emot The Adventures of Tintin?

Ser ju underbar ut för att vara animerad!

Ser riktigt underbar ut, det är ju trots allt Spielberg som står för regin...

swedish_jedi
swedish_jedi
Nu är det inte långt kvar! Första trailern till The Avengers:

The Avengers - Official Trailer

Jag tycker det är otroligt kul att det här projektet faktiskt gick igenom, trodde faktisk de skulle lägga ner allt efter The Incredible Hulk men det gjorde dom inte.

THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
Phip
Phip
Tintin på fredag! thihiih!

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
Livlig
Livlig
Citerar swedish_jedi:
Jag tycker det är otroligt kul att det här projektet faktiskt gick igenom, trodde faktisk de skulle lägga ner allt efter The Incredible Hulk men det gjorde dom inte.

Ye olde trailer. Oh well. Jag stör mig på att de visar den bombastiska explosionsscenen i trailern. Chocken av att se sånt för första gången på stora skärmen är för mig charmen med dessa filmer.

electronic monolith throw a jam upon the disc
Avoca
Avoca
Då har man äntligen fått hem den sfär-liknande specialutgåvan av Phantasm-filmerna. Tjusig är den!

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
swedish_jedi
swedish_jedi
Citerar Livlig:
Takashi Miike, regissör till bland annat Ichi the Killer, gör en filmatisering av Ace Attorney. Den första bilden har släppts. Varsågoda!

http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/10/phoe
nix.jpg

Finns ett videoklipp nu:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_foq
kDzsvtQ

Ganska rörigt, men bortsett från de tjatiga japanerna så syns det att filmen liknar spelen en hel del. Verkar som att det bygger främst på storyn från första spelet.

THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
Kaonashi
Kaonashi
Har köpt 4 biljetter till Stockholm filmfestival nu, kommer att inhandla fler. Hittils:

The Skin I Live in
Damsels in Distress
Carré Blanc
Bonsái

Det kommer bli härligt

Phip
Phip
Om ungefär 2 månader så går Clintans nya J.Edgar upp på bio, otroligt peppad!

pBEAR
pBEAR
Citerar Phip:
Om ungefär 2 månader så går Clintans nya J.Edgar upp på bio, otroligt peppad!

Har hittills fått ganska kassa recensioner. Vilket är synd.
http://www.rottentomatoes.com/m/j_edgar/

Synd att tråden är så inaktiv :/

The Vision
The Vision
Såg nyligen att kommande Bondfilm har fått ett namn, Skyfall, och att saker uppdaterats på dess IMDb-sida. Det känns bra att veta att Javier Bardem är helt inne nu, jag tror att han kommer göra ett otroligt jobb som dumgubbe. Ser fram emot filmen.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
Phip
Phip
Citerar pBEAR:
Har hittills fått ganska kassa recensioner. Vilket är synd.
http://www.rottentomatoes.com/m/j_edgar/

Jo jag såg det, men man får ju bilda sig en egen uppfattning. Det är ju också så att Clintan har regisserat många bra filmer tidigare, + att filmens ämne är otroligt spännande.

Citerar The Vision:
Såg nyligen att kommande Bondfilm har fått ett namn, Skyfall, och att saker uppdaterats på dess IMDb-sida. Det känns bra att veta att Javier Bardem är helt inne nu, jag tror att han kommer göra ett otroligt jobb som dumgubbe. Ser fram emot filmen.

Skön cast, Ralph Fiennes och Javier Bardem kan nog tillföra en hel del.

Ironfist00
Ironfist00
Citerar The Vision:

Jo, har all respekt för att han gör ett strålande jobb. Hoppas han spelar smått psykotisk bara för då kommer jag ha ännu högre förväntningar.

Trailern blir najs.

"The sky is not the limit, it's just the view"
pBEAR
pBEAR
Citerar Phip:
Jo jag såg det, men man får ju bilda sig en egen uppfattning. Det är ju också så att Clintan har regisserat många bra filmer tidigare, + att filmens ämne är otroligt spännande.

Absolut. Jag vill fortfarande se den. Jag tror faktiskt inte att jag har sett några filmer som har kommit ut 2011. Så är det att vara fattig student i en liten håla...

MrFUBAR
MrFUBAR
Kanske finns det något Hitchcock-fan här som kan förklara hur han använder ljudet i det här klippet?

http://www.youtube.com/watch?v=ffhbUb1JAMQ

"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
The Vision
The Vision
Gick in på IMDb idag för att kolla när Warrior skulle släppas på svensk bio. Där fanns inget datum, så jag gick in på sf.se, men där hittade jag inte filmen alls på kommande eller nya filmer. Den släpptes den 9:e september i USA och då den inte ens finns med på "kommande filmer" så känns det ganska kört på att den ska släppas här, sålänge den inte vinner en Oscar eller något dylikt. Trist, jag ville gärna se den.

Den 20:e december går den dock att beställa på både DVD och BD.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
The Vision
The Vision
Kom nyss att tänka på en av mina favoritfilmer från barndomen men kommer inte på namnet.

Den handlar om en varghund, hundspann, en dum gås, två feta isbjörnar och sjuka barn. Någon?

Mr Smiley
Mr Smiley
Låter som Balto.

Indecent exposure is fun.
The Vision
The Vision
Citerar Mr Smiley:
Låter som Balto.

Juste!

Awesome. Måste se om den.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy