Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Citerar killermm:
Vill se den fast den är från 15. Allt jag vill se nästan är från 15 år.


Okej. Med det i åtanke är det skönt att vara 23 år gammal och slippa bry sig om sånt.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Såg Maniac häromdagen, någon annan som sett den och vad tyckte ni om den?

Personligen älskade jag manuset och "världen" man byggde upp, trots att Spoiler:Frank var en kallblodig mördare så kändes han samtidigt som ett utsatt offer vilket gjorde honom väldigt intressant.

Riktigt snyggt foto också, synd bara att filmen ständigt var i pov, förstörde ganska mycket tbh.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Såg Maniac häromdagen


Har inte sett den, men vill se. Av psykopatrollen i Sin City att döma kan Elijah Wood göra annat än att spela ringkåt hobbit. Men POV sa du? Ur Elijahs perspektiv då eller?
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Ur Elijahs perspektiv då eller?


Yes, i princip alla scener filmas ur hans pov, med ett par undantag.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar killermm:
Vill se den fast den är från 15. Allt jag vill se nästan är från 15 år.


Även Hansel & Greta? Den ska du undvika pöjk!

Men hur som helst, Monsters University. Snackar vi årets hetaste animerade film eller vad?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar AG Jati:
Men hur som helst, Monsters University. Snackar vi årets hetaste animerade film eller vad?


Nää, usch vad tråkigt med uppföljare till Monsters Inc, fruktansvärt onödigt. Men som tur är så fattar Pixar att de gör för många uppföljare och skulle ju skippa det ett tag nu.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar killermm:Vill se den fast den är från 15. Allt jag vill se nästan är från 15 år.

Även Hansel & Greta? Den ska du undvika pöjk!


Nej, fy. Vill verkligen inte se den.

Citerar AG Jati:
Men hur som helst, Monsters University. Snackar vi årets hetaste animerade film eller vad?


Ska bli intressant att se hur den är.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar killermm:
Nej fy, vill verkligen inte se den.
Citerar killermm:
Ska bli intressant att se hur den är.


Vad händer?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar killermm:Nej fy, vill verkligen inte se den.Citerar killermm ka bli intressant att se hur den är.

Vad händer?


Oj, citera fel.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar AG Jati:
Men hur som helst, Monsters University. Snackar vi årets hetaste animerade film eller vad?


Den ser kul ut iaf. Jag gillade den första Monster Inc

Idag har filmen om Håkan Hellströms musik premiär, den har ju fått bra recensioner, så detta är kanske något man borde se?
  • 0
Citerar felixisac:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mA
QnfOXqiR0

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mA
QnfOXqiR0


Dubbelink, btw.

Har redan sett den. Var något intressant.

Tillagt 2013-07-19 19:14:
Citerar Sleepless:
Citerar AG Jati:Men hur som helst, Monsters University. Snackar vi årets hetaste animerade film eller vad?

Den ser kul ut iaf. Jag gillade den första Monster Inc

Idag har filmen om Håkan Hellströms musik premiär, den har ju fått bra recensioner, så detta är kanske något man borde se?


Va in i ----? Varför inte en dokumentär om Eric Gadd, Olle Ljungström eller Snook?

Tillagt 2013-07-19 19:20:
Jag menar, vad som helst. Bara man slipper den där kråkfågeln.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Jag menar, vad som helst. Bara man slipper den där kråkfågeln.


Tycker faktiskt att Håkan Hellström har ett par bra låtar, men filmen är annars bra, jag såg den igår.
  • 0
Verkar som att "Snowpiercer" kommer ändras inför amerikansk premiär för att man tror att originalversionen är för komplicerad för den amerikanska publiken. De vill att den ska likna mer en actionfilm.

Vilken jävla skit. Kommer förmodligen betyda att vi i Sverige också får den neddummade versionen.
Indecent exposure is fun.
  • 0
OH HI!

Såg Gummo inatt, en film om invånarna i staden Xenia, Ohio. Med hjälp av till största del icke- skådespelare har regissören Harmony Korine har verkligen fångat känslan av desperat white trash på ett obehagligt, fint och drömlikt vis.

Någon som sett den och som delar min uppskattning? Hen jag såg filmen med ogillade den stark, för mig var det en av de tre starkaste upplevelser av film.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Någon som sett den och som delar min uppskattning? Hen jag såg filmen med ogillade den stark, för mig var det en av de tre starkaste upplevelser av film.


Va i helvete? Vet du inte könet på personen du såg filmen med? WTF?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar Dufwan:
Någon som sett den och som delar min uppskattning? Hen jag såg filmen med ogillade den stark, för mig var det en av de tre starkaste upplevelser av film.


Älskar Gummo! Korine är lite som en white trash-Herzog, på sätt och vis, vilket är jäkligt ballt.
  • 0
Citerar antonfusk:
Va i helvete? Vet du inte könet på personen du såg filmen med? WTF?


Är könet viktigt? Inte för mig och inte för hen heller.

Citerar TheDentist:
Citerar Dufwan:Någon som sett den och som delar min uppskattning? Hen jag såg filmen med ogillade den stark, för mig var det en av de tre starkaste upplevelser av film.

Älskar Gummo! Korine är lite som en white trash-Herzog, på sätt och vis, vilket är jäkligt ballt.


Har du sett något mer av samma regissör värt att kolla på?
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Har du sett något mer av samma regissör värt att kolla på?


Julien Donkey-Boy och Trash Humpers är helt klart värda att se. Extrema arthouse-filmer dock, inte alls lika "lättsamma" som Gummo.

Korine skrev också Larry Clarks Kids, som är riktigt jäkla bra.
  • 0
Citerar TheDentist:
Julien Donkey-Boy och Trash Humpers är helt klart värda att se. Extrema arthouse-filmer dock, inte alls lika "lättsamma" som Gummo.


Skriver ner och laddar ner. Har aldrig varit något stort fan av vanligt berättande eller estetik, behöver något som håller mig fokuserad så det låter jävligt bra.

Så The Machinist igår, förresten. Fick som tips att det skulle vara ungefär som Fight Club. Blev besviken. Bra film, men inte särskilt bra film. Bale var fantastisk dock.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Är könet viktigt? Inte för mig och inte för hen heller.


Nej men du tar ju verkligen hela grejen för långt. Även om hen är otroligt löjligt så låter det väl ganska rimligt att man ska använda det när man inte vet könet på den man talar om, men nu skriver du det om en kompis, som du definitivt vet könet på. Jag vet att vissa människor gör allt för att vara så PK och perfekta som möjligt, men kom igen nu?

Ursäkta för offtopic, blev bara paff när jag läste det, no offence mot dig.
One swallow does not make a summer
  • 0
Off Topic för sista gången:
Hen definierar sig ej som han eller hon, liksom jag inte gör det. Av någon anledning tror du dig känna oss bättre än vi själva gör.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Off Topic för sista gången:
Hen definierar sig ej som han eller hon, liksom jag inte gör det. Av någon anledning tror du dig känna oss bättre än vi själva gör.


Är du seriös?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar Dufwan:
OH HI!

Såg Gummo inatt, en film om invånarna i staden Xenia, Ohio. Med hjälp av till största del icke- skådespelare har regissören Harmony Korine har verkligen fångat känslan av desperat white trash på ett obehagligt, fint och drömlikt vis.

Någon som sett den och som delar min uppskattning? Hen jag såg filmen med ogillade den stark, för mig var det en av de tre starkaste upplevelser av film.


Den är fantastisk. Likt TheDentist så rekomenderar jag även Julien Donkey Boy och Larry Clarks Kids. Håller också med om Herzog-liknelsen. T ex Balladen om Bruno S är lite Korine-lik. Och när vi är inne på Herzog så borde du se Fitzcarraldo om du inte gjort det. Sjukt mäktig film.

Korines nya, Spring Breakers, är också riktigt bra, dock ganska olik de andra rent estetiskt. Sen finns Mister Lonely som ska vara bra, men eftersom jag inte sett den blir den svår att rekommendera...
Klappa fina katten?
  • 0
Jag såg Smärtgränsen för några dagar sedan, och måste säga att jag fortfarande inte är helt återställd efter den. Jag är väldigt osäker på om jag någonsin sett en film som påverkat mig så här mycket. Förutom att det kanske är det hemskaste jag sett så är det även en ohyggligt mästerligt gjord film. Fantastiskt berättande och med en underton som bara skriker onda saker. Så jäkla bra.

Är det någon som har sett den här? Är det någon som håller med mig i det jag säger?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!