Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club 7 (23.00 - 9.00)


Citerar I:
Katolska präster? Men vänta nu...




Det hör dock inte till poängen.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar I:
Jag är inte intresserad av det heller, men medierna har tjatat om det i en vecka.


Okej, jag brukar typ bara läsa Metro på jobbet, och eftersom de har uppehåll så har jag inte koll på nånting. Ligger vi krig?
-Juicy
  • 0
Citerar Doctor Jones:
Med tanke på att NE omriktar sökningen på psykisk sjukdom till psykisk störning så varför inte?


För jag menar, att det är en psykisk grej är ju självklart, så jag antar att man kan kalla det för en psykisk störning. Men det känns som om att en väldans massa grejer kan klassa som psykiska sjukdomar då, låter lite extremt enligt mig, men det är mycket möjligt att det är så.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Xchel:
Varken manga eller barnporr intresserar mig, så ursäkta mig för att jag inte håller mig uppdaterad på de fronterna.


Men det är intressant att manga=tecknad serie faller i den kategorin.

Har du alltså en tidning med Fantomen i djungeln med nakna barn är du på en snäv gräns mot kriminalitet...
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Mycket möjligt då de flesta i hentai är unga.


What, du skojar?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Hur fan vet du det?


Det är ju förfan omöjligt att inte göra det? Är du intresserade av barn så tittar du väl för eller senare på barnporr? Precis som de flesta tolvåringar här i landet kollar porr.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Hydra:
För jag menar, att det är en psykisk grej är ju självklart, så jag antar att man kan kalla det för en psykisk störning. Men det känns som om att en väldans massa grejer kan klassa som psykiska sjukdomar då, låter lite extremt enligt mig, men det är mycket möjligt att det är så.


Jag tycker hursomhelst man självklart inte ska jaga "oaktiva" pedofiler. De flesta mår nog bara dåligt över de känslor de har. Det kan ju inte direkt vara kul i vårt samhälle...
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Citerar Doctor Jones:
Vem är det som bedömmer det?


Jadu, domare/åklagare typ antar jag. Vet inte riktigt.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Pardon:
Ja, och? Alla har drifter, även nunnor, vem vet vad de har för sig?


Men, suck. Har du stigit in i diskussionen med "vem vet, dem kan göra si och vi kan göra så"-kortet?
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Hydra:
What, du skojar?


Jag är inte så insatt som ni verkar vara, men så vitt jag vet är det mycket skolflickor etc.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Under en sten tydligen, för det här var nytt för mig också.


På andra sidan finns en länk.

En kille har dömts nu för det. Han hade mangaserier. Och tydligen stödjer han barnporr för innehållet ien del av dessa.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Jag tror tvätten är klar! Brb!
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
  • I
  • I
Citerar Doctor Jones:
De får aldrig tag i min dator MUHAHHAHAHAHAHAHA


Det påminner mig om ett ryskt skämt från Sovjet-tiden:

En man går in på KGB:s huvudkontor säger: "Min papegoja har försvunnit." En anställd svarar: "Då har du gått fel, du borde gå till den vanliga polisen." Mannen svarar: "Jodå, jag har gått rätt. Jag ville nämligen berätta för er att jag inte håller med om ett ord den säger."
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Doctor Jones:
Vem är det som bedömmer det?


Kan det vaa Hitler?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Heej
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Kazeus:
Men, suck. Har du stigit in i diskussionen med "vem vet, dem kan göra si och vi kan göra så"-kortet?


Nej, men du menar ju tydligen att pedofiler skulle hålla sig ifrån barnporr/våldtäkter bara för att det är olagligt.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Det är ju förfan omöjligt att inte göra det? Är du intresserade av barn så tittar du väl för eller senare på barnporr? Precis som de flesta tolvåringar här i landet kollar porr.


Men om jag är en moralisk människa som vet att det är fel och att barn mår dåligt av det? Klart som fan att jag hade kunnat begränsa mig själv om jag var pedofil. Hade mycket hellre levt utan sex än riskerat en massa år i fängelse dessutom. Sen kanske pedofiler blir attraherade av vuxna också, men inte lika mycket av barn. Då kanske man kan få ut sina sexuella behov på det viset istället. Angående barnporr kan man ju alltid kolla på tecknad om man är desperat, det skadar ju ingen.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Pardon:
Det är ju förfan omöjligt att inte göra det? Är du intresserade av barn så tittar du väl för eller senare på barnporr? Precis som de flesta tolvåringar här i landet kollar porr.

Att kolla på porr minskar väl ändå lusten att våldta och inte tvärtom? Har för mig att jag bläddrade igenom nån studie om ämnet förut.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Hydra:
Men om lärosätet vet att 20 stycken kommer hoppa av i förväg, varför inte kalla in några extra reserver då? De har ju fått tillåtelse att ta in ett sånt överintag liksom, varför skulle de inte vilja utnyttja det? Det låter ju bara som att skjuta sig själva i foten tycker jag.


För om det var 20 som hoppade av förra terminen betyder det inte att 20 hoppar av denna termin.

Särskilt nu när det är rekord i antalet nyantagna på utbildningar är det svårare att gissa rätt.
Då ser jag hellre att man börjar med ett större överintag ocg struntar i reservintag. För tänk också, att ringa in reserver kan vara jobbigt för den som är reserv. Man kanske har börjat på en annan ort istället, skaffat lägenhet etc och så får man veta att "du kan komma hit nu".
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag är inte så insatt som ni verkar vara, men så vitt jag vet är det mycket skolflickor etc.


Jo, en del tveksamma fall lyckas de ju alltid smyga in, men tror absolut inte att det är vanligare än sådana som ser mogna/vuxna" ut. De här "skolflickorna" är ofta ganska välutrustade eller vad man ska säga.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Reader:
Kan det vaa Hitler?




Nu är tvätten i torktumlaren! Nice
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Citerar Hydra:
De här "skolflickorna" är ofta ganska välutrustade eller vad man ska säga.

Mm, väldigt.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag är inte så insatt som ni verkar vara, men så vitt jag vet är det mycket skolflickor etc.

Det är ju inte precis prepubertala skolflickor vi snackar om här.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Hydra:
Men om jag är en moralisk människa som vet att det är fel och att barn mår dåligt av det? Klart som fan att jag hade kunnat begränsa mig själv om jag var pedofil. Hade mycket hellre levt utan sex än riskerat en massa år i fängelse dessutom. Sen kanske pedofiler blir attraherade av vuxna också, men inte lika mycket av barn. Då kanske man kan få ut sina sexuella behov på det viset istället. Angående barnporr kan man ju alltid kolla på tecknad om man är desperat, det skadar ju ingen.


Så länge det är på den nivån, ja. Men det är ju knappast de som sitter hemma med fantasier man bedriver häxjakt på.

Nej, det skadar ingen med tecknat barnporr. Men jag har för mig att det ska vara brottsförebyggande, inte främja dessa fantasier. Tycker själv dock att det är konstigt.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Nej, det är inga utvecklare i Sverige som söker 3D-slavar som mig för tillfället..
Hade jag läst programmeringsinriktningen (och varit bra på det) hade det dock varit betydligt lättare.


Taskigt

Så du söker vidare?

Programmering. Känns inte kreativt(tänker på it-nissarna på kommunen) men är jobb som behöver göras.

Kan du inte komplettera din utbildning med kurser i programmering?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Ersatt av Midnight Club 8