Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vi som växte upp på 90-talet, minns ni?


Citerar TheYellowHero:
Minns någon sorts glass från GB, typ en blå skattkista. Någon som vet namnet på den?


Haha, nu när du säger det så självfallet! Det låg ju alltid en liten sked i, och om jag inte missminner mig så fanns det gnugg-tatueringar antingen under bottnen eller i locket?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Haha, nu när du säger det så självfallet! Det låg ju alltid en liten sked i, och om jag inte missminner mig så fanns det gnugg-tatueringar antingen under bottnen eller i locket?

Japp, älskade dessa tatueringar, fan vad badass man blev
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Glass Simon:
Btw, någon som vet vad de sakerna (Vita cylindrar) som man stoppade upp i näsan hette? Kanske inte är så mycket 90-tal men kommer ihåg att Vanheden i Jönssonligan alltid stoppade upp sådana i näsan


De finns än idag: Olbas Inhalator

Använder det faktiskt själv när jag är småförkyld.
  • 0
Citerar Lennon:
De finns än idag: Olbas Inhalator
Använder det faktiskt själv när jag är småförkyld.

Jag trodde alltid det var kritor han stoppade i näsan...
  • 0
Citerar Gamer 94:
Japp, älskade dessa tatueringar, fan vad badass man blev


Bud att skaffa ett par idag, är ju fortfarande badass!

Citerar Lennon:
De finns än idag: Olbas Inhalator




Finns dem på apoteket eller?!

Citerar Viktor:
Jag trodde alltid det var kritor han stoppade i näsan...


Trodde jag med tills för ett par dagar sedan då vi snackade om det i skolan.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Viktor:
Citerar Lennon:
De finns än idag: Olbas Inhalator
Använder det faktiskt själv när jag är småförkyld.

Jag trodde alltid det var kritor han stoppade i näsan...

Jag med!
Förmodligen för att far min övertygade mig om att så var fallet, och försäkrade mig om att de som använde det var beroende. Den taktiken fungerade
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Förmodligen för att far min övertygade mig om att så var fallet, och försäkrade mig om att de som använde det var beroende. Den taktiken fungerade


Haha, ja Vanheden var ju annars en trendsättare utan dess like.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Vad hette det där"spelet" där man hade som uppgift att ta hand om ett djur? Kommer ihåg att jag hade en liten rund, röd spelmaskin som jag hela tiden plockade fram (mitt under lektionerna...) under rasterna.
  • 0
Citerar Th3 End:
Vad hette det där"spelet" där man hade som uppgift att ta hand om ett djur? Kommer ihåg att jag hade en liten rund, röd spelmaskin som jag hela tiden plockade fram (mitt under lektionerna...) under rasterna.

Citerar PsychicWars:
Tamagotchi.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar PsychicWars:

Tamagotchi.


Ja,just det, så hette den. Förmodligen japanskt va? Det var en av mycket få konstiga prylar som släpptes utanför Japan. Ja, jag räknar även in Pokemon.
  • 0
Jag minns mest de politiskt korrekta och indoktrinerande barnprogrammen på SVT.
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Finns dem på apoteket eller?!


Borde vart där jag köpta mina två. Var ett år sen, så jag minns inte. Men kolla på Apoteket. Möjligtvis att Ica och diverse matbutiker har de också.
  • 0
Citerar Gamer 94:
Japp, älskade dessa tatueringar, fan vad badass man blev


Tror den hette X-någonting, maskoten var ett lejon i röda kläder som såg ut som ett X ^^
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Tror den hette X-någonting, maskoten var ett lejon i röda kläder som såg ut som ett X ^^


Jag kanske är och cyklar helt åt helvete nu, men hade inte det där lejonet någon koppling till Max Hamburgerrestauranger? Har för mig att han agerade maskot åt dem ett tag eller något sånt...
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar Waiiwan:
Jag kanske är och cyklar helt åt helvete nu, men hade inte det där lejonet någon koppling till Max Hamburgerrestauranger? Har för mig att han agerade maskot åt dem ett tag eller något sånt...


Ingen aning, jag hade aldrig varit på Max när jag åt den glassen, då det inte fanns där jag växte upp ^^
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Daimstrut för 14 spänn, inte illa.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Daimstrut för 14 spänn, inte illa.


good 'ol 90's!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Daimstrut för 14 spänn, inte illa.


Man levde sannerligen livet.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Någon som kommer ihåg Pog och Gogos?
  • 0
Citerar PsychicWars:
Gogos


Gogos var awesome! Tyckte alltid det var synd att de inte blev mer populära i mina kretsar.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Någon som kommer ihåg Pog och Gogos?


Åh, ja. Får mig att tänka tillbaka till lågstadiet när man spelade med främst Gogos i sandlådan på rasterna. Vi spelade på samma sätt som man gjorde med glaskulor; det gällde att få in en fullträff på motspelarens pjäs. Pog var likaledes populärt, men inte i samma grad som kulor och Gogos. Om man inte spelade med dessa ting på rasterna var man definitivt en tönt.

Kommer någon ihåg den tecknade James Bond som gick på någon TV-kanal i typ mitten av 90-talet?
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Arthas:
http://gb.se/wp-content/uploads/2011/02/1998_big.jpg


Någon speciell anledning till att det alltid har stavats "Glace"?
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Citerar Arthas:
http://gb.se/wp-content/uploads/2011/02/1998_big.jpg


Någon speciell anledning till att det alltid har stavats "Glace"?

Från Wikipedia: Företaget grundades 1942 när Mjölkcentralens glassavdelning och Choklad-Thule gick samman och köpte Alaska Glace. Det nya företaget fick namnet Glace-Bolaget ("Glace" är ett mer direkt inlån från franskan än den försvenskade formen "glass", men båda uttalas på samma sätt).
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Där ser man
Dessa förbannade glassboxar fick mig att stava ordet "glass" genom hela ettan...
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!