Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mobilt bredband till ps3/xbox360 guide


Citerar Andra Bullar:
Heh, allt jag lärt mig om nätverk är självlärd kunskap jag fått när jag försökt dela ut 3G-internet för några år sen. När man väl lärt sig är det inga problem, då kan man dela ut internet till mer eller mindre vad som helst. Jag investerade i en switch för 100kr till vilken jag drog nätverkskabel från datorn med 3G-modemet och delade ut trådat till tre datorer, en Xbox 360 och en PS3.

Idag har jag dock tagit den enkla vägen, för att slippa ha datorn igång dygnet runt. En router med USB för 3G-modem. Det var bara att koppla in, starta och välja automatiska inställningar, och vips så var internet automatiskt tillgängligt för såväl datorer som konsoler.

Så är ni bundna till 3G-modem, som jag är, så rekommenderar jag verkligen att ni lägger några hundralappar på en router som klarar det, det är verkligen värt det.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589197 är den jag använder.



Men dom kostar väll i månaden
  • 0
Citerar Mrhagry:
ska man skriva i nån speciell ip-adress ?

Tillagt 2011-02-06 12:45:
skriv eksakt hur alla inställningarna ska va / tack på förhand


antar att du fått ett "Ip fel" på ps3'an? Om du har det så har du inte skrivit i rätt IP adress
Trycker du in på "visa status" och sedan "Information" istället för Egenskaper så kan du se din Ip-addresserna (om du behöver 2), DNS osv, för dom andra inställningarna kan du läsa det jag skrivit där uppe x)

Och nu när jag kollat på att köpa en ny dator, tror jag att det här med Ethernet kan funka från dator till dator... vissa har "Ethernet ansltning", andra har "Ethernet LAN" :/ så det är bara att hoppas på att det funkar på din dator :/
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Mrhagry:
Men dom kostar väll i månaden


Va? Vad kostar i månaden? Menar du 3G-internet, så ja, men inte routern.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
[email protected]

Men du om man går in på visa status och informaton osv, på min så finns ingen standard router.
hur gör jag

Tillagt 2011-03-03 00:26:
maila mig med bilder och info [email protected] eru väldigt snälllllll
  • 0
Jag har problem att koppla min ps3 till mobilt internet...får alltid samma medelande på ps3....försökt att hämta en ip-adress överskred tidsgränsen...kan någon hjälpa mig...
  • 0
Citerar hellooutthere:
[email protected]

Men du om man går in på visa status och informaton osv, på min så finns ingen standard router.
hur gör jag

Tillagt 2011-03-03 00:26:
maila mig med bilder och info [email protected] eru väldigt snälllllll


Jag har ingen router, och är inte insatt i det heller. Router ska vara enklare att få ihop med ps3, finns säkert mycket du kan läsa om det.

Tillagt 2011-03-03 19:23:
Citerar sergej:
Jag har problem att koppla min ps3 till mobilt internet...får alltid samma medelande på ps3....försökt att hämta en ip-adress överskred tidsgränsen...kan någon hjälpa mig...


Kolla PM, jag kommer hjälpa dig när jag sitter vid gamla datorn
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
När jag testar anslutningen så misslyckas den och det står "Försöket att hämta en ip adress överskred tidsgränsen" vad kan det vara för fel?
  • 0
Jag har gjort exakt som det står att man ska göra. Men sen när jag tar "test xbox live connection" Så stannar den på första. Alltså från Xbox 360 till network..
  • 0
Tjena !

Har en liten fråga...

Jag använder MAC,

MEN jag har köpt en router som har 3G ingång till "dongeln" så nån fråga om att skapa nätverk från min mac är det inte på tal om, men min dongel levererar inget internet till min router. Varför ?

PS3an hittar IP men Internet conection är failiure.

Hjälp pleeeaazzzeeeee..

Maila gärna om nån kan de [email protected]
  • 0
Citerar Tasty_Nachos:
När jag testar anslutningen så misslyckas den och det står "Försöket att hämta en ip adress överskred tidsgränsen" vad kan det vara för fel?


Det hände mig ofta också innan jag, ja, fattade vad jag gjorde. Du har skrivit in fel IP adress då.

Tillagt 2011-08-17 20:05:
Citerar LillhurtiiG:
Jag har gjort exakt som det står att man ska göra. Men sen när jag tar "test xbox live connection" Så stannar den på första. Alltså från Xbox 360 till network..


Det har funkat för mig 3 gånger nu. Men jag är inte säker på om det här som jag har skrivit funkar på alla datorer. Det har funkat för mig och mina vänner. Men många som skickar PM eller mail m.m funkar det inte för även om jag fixar med det. (Fjärrhjälp på msn)
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
jag har Tele2 sweden men det står bara att den Ethernet kabeln saknar åtkomst till internet.
  • 0
Asså inget funkar för mig jag har testat att kopplat internet kabeln till mitt xbox frång datorn etc sen har jag gjort ett till försök där jag skapade ett ad hoc nätverk och försöka koppla upp till den jag kunde ansluta till den men fick inget internet och jag har tillåtit att den ska kunna få internet jag har testat med router det funka inte heller.. jag har telia mobilt bredband.
  • 0
Mycket konstigt Robon, brukar inte vara några problem med router (jag har ingen kunskap om routers dock, aldrig använt någon).
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Hade tänkt fixa bärbara bredbandet med 4G hos Bredbandsbolaget. Någon som vet om det funkar med Xbox 360? Har en MacBook Pro.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Hade tänkt fixa bärbara bredbandet med 4G hos Bredbandsbolaget. Någon som vet om det funkar med Xbox 360? Har en MacBook Pro.


Håller på att hjälpa en nu som har ett 4G modem. Får se hur vi lyckas klura ut det Jag har tänkt kolla om det går att köra såhär ifrån en Macbook, men jag aldrig kommit så långt. Kan försöka göra det nångång snart dock

Men om det är ett 4G eller ett 3G modem (som jag har) borde inte vara någon skillnad.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Håller på att hjälpa en nu som har ett 4G modem. Får se hur vi lyckas klura ut det Jag har tänkt kolla om det går att köra såhär ifrån en Macbook, men jag aldrig kommit så långt. Kan försöka göra det nångång snart dock

Ok, tack.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Ok, tack.


Hade tänkt kolla upp det i helgen, men det vart inte så. Ska försöka göra det i veckan om jag får tid, annars bör jag hinna med det i helgen som kommer!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
hur gör man om man har windows xp då?
  • 0
Bra fråga... har inte XP på någon dator så jag kan ej prova!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Går det ens att spela med så ofattbar låghastighet som dessa genererar? Kul och ladda ner ett demo på 1.5GB det lär ju ta timmar? Skaffa riktigt uppkoppling istället, det är faktiskt inte så mycket dyrare. Själv kör tele2 25mb/s för 199:-/mån
Mary Jane, one love.
  • 0
Jodå. Som sagt så går det hur bra som helst, men som du påpekar så är inte nedladdningar det roligaste att vänta på.. Sedan så kan man ju ha en relativt hög hastighet på mobila bredband också. Finns de som går i 80Mb/s.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
En medlem här på GR med alias 45plop1 har kommit på hur man ska göra för att få det att fungera på Windows 7 också, ganska likt det som jag skrev till Vista men aningen enklare!

#1 stoppa in Ethernetkabeln i xboxet och datorn
#2 starta det mobila bredbandet men koppla INTE upp dig till internet!
#3 Tryck på Start
#4 Kontrollpanelen
#5 Nätverk och internet
#6 Visa nätverksstatus och -åtgärder
#7 Ändra inställningar för nätverkskort
#8 högerklicka på det mobila bredbandet (i mitt fall Tele2 Sweden)
#9 tryck på egenskaper
#10 gå till delning
#11 kryssa i: tillåt att andra nätverksanvändare ansluter genom internetanslutningen på den här datorn. och kryssa i: tillåt att andra nätverksanvändare kontrollerar eller inaktiverar den delade internetanslutningen. och gå till rutan och välj "Anslutning till lokalt nätverk", tryck OK.
#12 Klar!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Ett tips till er som inte har Mobilt Bredband men har smartphones t ex iPhone , ni kan använda mobilen som anslutning till eran konsol.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Ett tips till er som inte har Mobilt Bredband men har smartphones t ex iPhone , ni kan använda mobilen som anslutning till eran konsol.


Det finns dock en begränsning för hur mycket man kan utnyttja det. Att surfa på en mobil drar lite mindre på det än när man använder en konsol, så det lär nog ta slut ganska snabbt. Sen surfar man väldigt långsamt.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Jag kör trådlöst med com hems bredbandsmodem... fungerar hyfsat.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!