Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Saker vi trodde när vi var små.


Jag trodde att om jag inte hade täcket på mig och kudden över huvudet så skulle monster ta mig
See you later, Google translater !
  • 0
Citerar snowgorilla98:
Jag trodde att om jag inte hade täcket på mig och kudden över huvudet så skulle monster ta mig


Klassiker!
  • 0
Varje gång det åskade så trodde jag att det var någon som heter "Oskar" som spelade på något instrument.

Sen trodde jag också att solen bara lysde på mig, för att den inte gillade mig.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Jag hade en period i mitt liv, då jag var rädd för att lukta på blommor. Jag trodde seriöst att de skulle bita mig i näsan och vägra släppa taget. True story.
  • 0
Jag trodde att Hogwarts fanns på riktigt och blev lack när jag inte fick en inbjudan att gå där när jag började lågstadiet.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
jag undrade alltid vem som styrde de onda i super mario
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Jag trodde att det hette "Viking Chips" och inte "Vickningschips" enda fram till Juni 2011.
[about Sweden] Any country with that low an age of consent but that high a rate of suicide isn't thinking straight. // Dr. House
  • 0
Jag trodde att tomten skulle äta upp en om man var stygg
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Första gången vi skulle åka på semester till Spanien trodde jag bokstavligt talat att flygplanet skulle landa på vår gata och hämta upp oss för att sedan ta oss till Mallorca, som vi då skulle till. Detta var sommaren -96, och jag var fem år gammal.

Jag vet, jag har sjukt minne. Men vissa saker har bara satt sig i huvudet på en.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Jag trodde att barnen i Afrika var tjocka, eftersom deras magar var stora. Fruktansvärt dumt såhär i efterhand, heh.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Jag trodde att Hogwarts fanns på riktigt och blev lack när jag inte fick en inbjudan att gå där när jag började lågstadiet.


Jag med. Vad besviken jag blev.


Själv trodde jag att programledarna i Bolibompa hade en stor skärm där de såg alla barn som kollade på dom . Jag menar, hur annars kunde de prata med oss och veta att vi satt och skrek "JA!" i sofforna? Och när vi inte skrek var det nog de andra barnen på skärmen som svarade. Jag kom även fram till att alla barn måste ha en pytteliten ruta på den där skärmen för att alla skulle få plats.
  • 0
Citerar Frozenfrypan:
Jag kom även fram till att alla barn måste ha en pytteliten ruta på den där skärmen för att alla skulle få plats.


Trodde exakt samma sak.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
jag trodde att jag kunde simma
  • 0
Jag trodde på riktigt att tomten var en galen alkoholist. Mest för att min morbror, som alltid var tomte, överdrev något förbannat. Hatade andra barn som längtade efter tomten, han var ju vidrig!
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Jag trodde att CD skivor var livespelningar. Så varje gång du stoppade in skivan i stereon för att lyssna på en låt, satt artisten i frågan och spelade i en studio.

Tillagt 2011-11-15 23:07:
Eller det klassiska missförståndet.

Föräldrarna berättade alltid om hur människan tidigare vart apor. De sa dock aldrig hur längesedan, och man tror att de menar att dem själva var apor som små. Alltså bara 1 generation tillbaka
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
jag fattade inte varför ett läkt sår kallades ärr för det såg ju aldrig ut som "R" jävla konstigt tyckte jag iaf.
  • 0
Jag och mina vänner trodde det fanns fullgubbar i källarna vi var livrädda men ändå skulle vi utmana ödet och gå ner och se efter
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Jag trodde att alla är väldig bra programmerad AI som bara gör rörelser när jag är i samma plats.
Om du var japan skulle du heta fail-san -Fåntöme
  • 0
Jag trodde att man kunde hoppa in i tavlor när jag var 3... Super Mario 64 XD
''Men cry not for themselves, but for their comrades.''
  • 0
Jag trodde att man behövde vara gift för att kunna få barn, och även jag trodde att skärmen var datorn Trodde även att skattemärkena på bilars nummerplåt bara var prydnad, och att bilden i en tv satt i skälva skärmen (Dvs om man krossade skärmen såg man en liten bit av bilden på en skärva)
  • 0
Vågade inte hoppa i vattenpölar om himlen reflekterades i dem.. trodde jag skulle ramla in i himelen
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
  • Zraa
  • Zraa
Min mamma sa att jag skulle ha en fru när jag blir stor , då trodde jag att det var ett jätte stort kvinnligt ansikte som kollade på en hela tiden...
Men TjeeennnaarE!
  • 0
Jag trodde afrikaner var smutsiga... Första gången jag träffade en tog jag tag i hans hand och kände på den och frågade: har ni inget vatten hemma?
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
(Vet inte riktigt om det här räknas som något jag trodde men det var i alla fall något jag alltid gjorde.)

Varje gång jag lekte "Tysta leken" tog jag ett djupt andetag och höll andan precis innan leken började.
Gun down a school or blow up a car, the media circus will make you a star...
  • 0
När jag var liten bodde vi i ett hus nära en bäck. Det var totalt förbjudet för mig och min syster att vistas vid bäcken, såklart ville vi testa, men då skrämde vår mor upp oss om att det fanns en gubbe som bodde där som hette Bäckengubben. Ingen kunde direkt se han utan han visade sig bara om han själv ville. Hon berättade även att han inte var snäll utan väldigt väldigt elak. Detta resulterade i att vi blev livrädda för denna historia och närmade oss inte bäcken på flera år. Men tillslut började jag fundera, kanske han egentligen är snäll? Därför gjorde jag ett äventyr till bäcken och badade, inget hände och jag började snabbt fundera, kanske det var en lögn?
Respekt är vad vi behöver!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!