Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Walking Dead


Citerar FraGile:
Jodå, men vad jag hört fans av serietidningen säga är att tv-serien suger stortid i jämförelse.

Jag har hört tvärtom

Vad kan de göra bättre? Berätta.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Nytt avsnitt imorn, längtar som bara den!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Och så håller vi oss till forumreglerna framöver, tack.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Jag har precis börjat läsa serien, och funderar på att köpa spelet. Är det så att det utspelar sig i samma "universum" men med andra karaktärer?

Eller kommer jag spoila för mig själv genom att spela spelet efter bara ha läst dom 12 första tidningarna?
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Citerar Ikew:
Eller kommer jag spoila för mig själv genom att spela spelet efter bara ha läst dom 12 första tidningarna?


Spelet har inte särskilt mycket med serietidningen att göra, så det är bara att spela på!
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Härligt! Tack för snabbt svar!
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Spelet befinner sig ändå i samma värld, men utspelar sig nästan helt och hållet skiljt från serietidningen. Vissa karaktärer dyker upp - inte mycket mer (kan dock inte tala för de sista två episoderna). Tematiskt är de dock ganska lika varandra - mer än spelet är likt TV-serien.

Du blir absolut inte spoilad dock.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Danny 217:
Jag har hört tvärtom

Vad kan de göra bättre? Berätta.


Serietidningen gör det mesta bättre. Bättre och mer intressant handling, inte lika utdraget, segt och rörigt, och framförallt bättre och djupare karaktärer.

Sedan lider ju TV-serien av ganska stelt skådespeleri också, även om Andrew Lincoln har skött sig riktigt bra den här säsongen.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Citerar Livlig:
Spelet befinner sig ändå i samma värld, men utspelar sig nästan helt och hållet skiljt från serietidningen. Vissa karaktärer dyker upp - inte mycket mer (kan dock inte tala för de sista två episoderna). Tematiskt är de dock ganska lika varandra - mer än spelet är likt TV-serien.

Du blir absolut inte spoilad dock.


Låter lovande. Tack!
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
En karaktär från serietidningen gör sin debut i det sista avsnittet (av första halvan, av tredje säsongen) nu på söndag. Det gjorde mig glad när jag fick veta vem det var, men ännu gladare blev jag när fick veta vem som ska spela henom. Jag spoilervarnar namnet för alla som inte vill veta vem det är, för när man vet vem skådespelaren är så ligger det inte långt bort att gissa karaktären.

Spoiler: Chad Coleman
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Friggebod! Säsong tre är så mycket bättre än säsong två, och i stort sett hela säsong ett, att det är svårt att förstå. Ser fram emot den andra delen av säsongen nu när midseason finale:n är avslutad.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Snacka om att serien har rest sig ordentligt ur askan. Jag hoppas verkligen att botten var nådd i och med säsong 2. Säsong 3 har än så länge visat sig vara raka motsatsen. Och vilket slut! Vill ju se vidare nu.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Corfixeen:
Vill ju se vidare nu.


Samma här! Hur ska man klara av att vänta till februari?
  • 0
Citerar Felx:
Samma här! Hur ska man klara av att vänta till februari?


Wait, what? Är den här säsongen bara sex avsnitt.
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
The Governor
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
Wait, what? Är den här säsongen bara sex avsnitt.


8 so far
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
Wait, what? Är den här säsongen bara sex avsnitt.


Det har släppts åtta avsnitt hittills, och åtta till kommer att släppas om jag inte minns fel.
  • 0
awesome serie, innehåller nog dom bästa zombierna jag sett
My signature this is.
  • 0
Hoppas fan att Spoiler:Andrea blir slaktad den här säsongen, stör mig så in i helvete på den kärringen.
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Efter att episode 5 av tv-spelet släpptes, så ska det börja säljas alla episoder på disc format.



It was announced that the game would be available in disc format on December 4th, 2012, and that Episode 5 would be released alongside it

Dock så är ingen Europa release färdig än.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Spelet finns att boka på discshop (finns säkert på fler ställen, men det va där jag kollade) med med mars 2013 som releasedatum.

Kostar dock 299, och jag köpte alla episoder förra veckan för 180 (ps3.)
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Mars?


Vad i helvete, leverantörer.


VAD I HELVETE.

Bah, får nöja mig tills vidare med att nummer 105 av Walking Dead har släppts ut. Vilekt får mig att påminnas om något....

Åh ja visst.

Läs serien. Nu. (Detta går ut till ALLA som inte läst den än.)
Inga jäkla ursäkter.

Compendium 1 + 2 i julklapp, yes box.

(Jag hoppas dock att det där inte är ett fast datum. Jag hoppas verkligen det.)
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
  • Felx
  • Felx
När återupptas serien igen?
  • 0
Citerar Felx:
När återupptas serien igen?


10:e februari.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Jävla Rick alltså, jävla Rick.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!