Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

någon som vet lite om grafikkort?


Tja, Jag är en så kallad "teknik-nörd" , eller rent sagt bara dum skulle vissa påstå.
Varför?

Jo för att jag alltid köper det dyraste och bästa som finns på marknaden.

Jag hade tidigare en GeForce GTX 295, men den krånglade så mycket och efter flertal inlämningar på reparation och felsökningar så blev jag nu erbjuden en GTX470 utan extra kostnad.

Jag är snart färdigutbildad lärare och har examen inom konsumentvetenskap och vet att jag egentligen har rätt till att reklamera varan och få pengarna tillbaka dvs de 5000 kr jag betalade för kortet.

Dom säger att jag kan välja att vänta 2-3 månader på att de ska skicka in kortet på reparation, vilket jag inte tänker göra. Jag skulle kunna gå till konsumentombudsmannen men jag orkar inte processen....

Alina S. Påstår att precis som en bil så sjunker värdet på kortet. Och det är dagsvärdet som istället räknas.

Jag påstod att det inte skall spela roll eftersom jag hade 1 år butik, samt 3 års fabriksgaranti varav gäller på ett ursprungligt fel vilket man skall kunna bevisa, och det kan jag göra.

Jag ville istället ha en GTX 480 som är ett bättre kort än min gamla 295:a men kostar ändå i dagsläget mindre.

Eftersom de vägrade så frågade jag efter en deal och fick det.

Jag betalar 900 kr i mellanhand och får en GTX 480 att leka med.

Så min fråga är:

Vem har rätt? Jag eller Alina ? Blev jag blåst på affären eller var det en OK deal ?

Skulle jag kunna vinna ärendet om det gick vidare till konsumentdomstolen?

mvh
Bidra till växthuseffekten för ett varmare Sverige!
  • 0
Jag har i princip haft problem sen dag 1. Samt att datorn har varit inne hos dom 7-8 gånger inom 1 år.

Räcker det ?
Bidra till växthuseffekten för ett varmare Sverige!
  • 0
Citerar Idrottsläraren:
Jag är snart färdigutbildad lärare och har examen inom konsumentvetenskap och vet att jag egentligen har rätt till att reklamera varan och få pengarna tillbaka dvs de 5000 kr jag betalade för kortet.


Men om du vet att du har rätt, varför tvekar du då? Hota med domstol eller något.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Jag är den lataste personen på planeten...

Jag vet att jag borde men det kommer ta tid. Jag kan betala lite för att slippa vänta så länge

Plus att mina polare jobbar på stället känns som att jag kommer starta ett krig
Bidra till växthuseffekten för ett varmare Sverige!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!