Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skivåret 2011


The Crookes bör ni alla kolla in. The Smiths-vibbar.
  • 0
http://open.spotify.com/album/4LhRM4xMUCWP7863VfBgg6

Inte för att det ska vara nödvändigt, men här har man de "CRUNKIGASTE" hitsen samlade på ett enda album från Lil`Jon som kom ut den här veckan.
Är osäker på om den ens kommer ut i skivaffärerna.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Lennon:
The Crookes bör ni alla kolla in. The Smiths-vibbar.


Verkligen! Tänkte direkt på the Smiths när jag hörde deras singel.

En av skivorna jag ser mest fram emot är Karl X Johan. Helt outstanding första singel. http://www.youtube.com/watch?v=p8I1TQmW75U&feature=related
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Justice släppte precis en bild på Facebook med titeln Civilization.

http://img148.imageshack.us/img148/277/justicej.jpg

Ny skiva? You bet your sweet fucking ass.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar AG Jati:
de "CRUNKIGASTE" hitsen samlade på ett enda album från Lil`Jon som kom ut den här veckan.
Är osäker på om den ens kommer ut i skivaffärerna.


Förhoppningsvis inte.
Vik hädan, troll.
  • 0
Yucks debutskiva är helt fantastisk, rekommenderar till alla som älskar fluffigt 90-tal á la Dinosaur Jr!
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Christoffer Lundquist släpper album, här är en liten preview:

Christoffer Lundquist

60/70-tals pop-sound. Ni som hört Brainpool kanske känner igen honom.
  • 0
För alla som gillar heavy metal ska ni lyssna på Jag Panzer - The Scourge Of The Light. Stabil skiva med mycket riffas och shreddas, väldigt bra sånginsats av Conklin också.
Var länge sedan det släpptes någon riktigt bra US-power skiva så denhär skivan var mer än välkommen.

Ett smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=TsfATM2qxJs
  • 0
Citerar Sandbergjanzonigen:
Yucks debutskiva är helt fantastisk, rekommenderar till alla som älskar fluffigt 90-tal á la Dinosaur Jr!


Det lilla jag hört har gillats ordentligt, men jag har inte lyckats få tag på skivan.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
SRM hade med den i den där listan där 6 recensenter betygsätter skivan. Den hade ungefär 5/10 i snittbetyg.


I Close Up låg väl snittbetyget på typ 3/10..

Men strunt samma. Alexi är ändå en fena på gitarr.

Ska förövrigt köpa Amon Amarths senaste när den släpps och samtidigt passa på att få den signerad.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Ska förövrigt köpa Amon Amarths senaste när den släpps


När släpps den?!
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Den 27:e tror jag.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Spion:
Vilken besvikelse. Hade ju höga förväntningar när Under cover of darkness-singeln släpptes, men vågade samtidigt inte hoppas på för mycket. T-t-t.


Kan hålla med dig till stor del. Finns inte den riktiga farten och inte heller så många vackra melodislingor som på tidigare album.

The Vaccines släppt för övrigt sitt debutalbum i förrgår. Finns på Spotify.
  • 0
The Sand Band kan jag rekommendera om jag inte redan gjort det här. Spotify säger att plattan kom förra året, men den kom i slutet av januari i år. Lyssna och njut av lite melankolisk pop från Liverpool.

The Sand Band
  • 0
Citerar Artillery Force:
Ska förövrigt köpa Amon Amarths senaste när den släpps och samtidigt passa på att få den signerad.

Jag noterade att det finns en utgåva med en samlarfigur. Svindyr och superful är allt jag har att säga, vem betalar något för den?
  • 0
Avslutningslåten på The Vaccines debutplatta är verkligen fin. Albumet som helhet var ganska gediget. Inte jättebra, men bra.
  • 0
Citerar Lennon:
Ser fram emot Miles Kane's platta.


Det verkar bli nästintill underbar (bedömt från singlarna). Ganska simpel rock men det är just det som gör låtarna. Vilket datum släpps den?
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Det verkar bli nästintill underbar (bedömt från singlarna). Ganska simpel rock men det är just det som gör låtarna. Vilket datum släpps den?


Lite oklart. Jag har läst 25 april och 9 maj, men nånstans då alla fall. Ska bli kul att höra om man kan höra Noel Gallagher's röst i bakgrunden på skivan. Han har lagt backing vocals på låten My Fantasy, tror jag det var.
  • 0
Citerar Lennon:
Lite oklart. Jag har läst 25 april och 9 maj, men nånstans då alla fall. Ska bli kul att höra om man kan höra Noel Gallagher's röst i bakgrunden på skivan. Han har lagt backing vocals på låten My Fantasy, tror jag det var.


Just det. Miles Kane samarbetar med klass! Först Alex Turner och lite med Noel.

Hur går det föresten för Noel? Blir det någon skiva inom den närmsta tiden?
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Hur går det föresten för Noel? Blir det någon skiva inom den närmsta tiden?


Florerar rykten på Twitter att hans soloalbum ska komma till sommaren, medan Noel själv nyligen sa att han inte ens börjat spela in det ordentligt. Svårt att avgöra vem som talar sanning, men jag tror inte att Noel släpper nåt i sommar. Börjar blir lite för kort om tid för att bygga upp hajp, promota osv. Jag tippar på hösten 2011 eller tidigt 2012.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!