Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skivåret 2011


Citerar ApeWithSniper:
Jag noterade att det finns en utgåva med en samlarfigur. Svindyr och superful är allt jag har att säga, vem betalar något för den?


Inte alls lika episkt omslag som förra skivan.
Får väl hoppas att det är bättre musikaliskt då. Köper väl troligtvis skivan om jag hittar den i dvd-storlek.

Hittills så har året varit ganska mediokert. Inte fastnat för någonting egentligen. Trisst.
Stay out of my shed
  • 0
Children of Bodoms senaste var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Nu är jag supertaggad inför spelningen på Trädgårn nästa vecka.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Insåg precis att jag missat Blood Ceremony's senaste som släpptes för 5 dagar sedan eller vad det var. Måste ju genast kollas in då deras förra var helt klockren.
Stay out of my shed
  • 0
Noel Gallagher sägs nu mixa sin solodebut i L.A. Källan sägs vara, och jag citerar: "Ytterst pålitlig."
  • 0
Within Temptation ska släppa nytt, den är jag otroligt sugen på (Singel fins på Spotify)

Annars är det väl Red Hot Chili Peppers nya.

Warpaints The Fool släpptes tidigare i år, och den är otroligt bra.
Smile from the streets you hold
  • 0
Någon som hört Alex Turners soundtrack för filmen Submarine? Älskar låtarna Piledriver Waltz och Stuck on the Puzzle.
  • 0
Peter, Bjorn And John släpper ju nytt i år för fan:

Second Chance

30 mars kommer albumet.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
caleb <3


;>

Btw så vill jag också höra vad Maskinen spottar ut sig.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Citerar Caleb:Btw så vill jag också höra vad Maskinen spottar ut sig.

http://svtplay.se/v/2349542/dom_kallar_oss_artister/del_6_av_8?c
b,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2332787/sb,p102921,1,f
,-1

Man får höra lite osläppt material där, det låter jävligt bra.


Kollade på hela avsnittet, väldigt intressant faktiskt.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Sitter och lyssnar på Looptroop Rockers nya skiva (som för övrigt finns ute på Spotify nu). Det finns några svaga låtar men överlag är den riktigt bra och värd att kolla in om man är minsta intresserad av hiphop.
Vik hädan, troll.
  • 0
Måste höra Phideauxs senaste men är lite svårt när det inte finns på Spotify och man själv är alldeles för fattig.
Praise the sun!
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
On Repeat är jäkligt bra.


Själv föredrar jag Shuffle, den känns lite mer varierad.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
hähä




Bara för att ha något, kanske vettigt, att tillföra till tråden så kollade jag "new releases" på Spotify. Och Tydligen hade ju Rise Against släppt nytt, så det är årets bästa album efter Royksopps nya. Dock bara hört början av en låt ännu, men tror inte jag hört ett helt album från 2011 ännu. Utöver Royksopps då.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
  • V
  • V
Citerar Elak Kyckling:
Åh, Movits! nya Ut ur min skalle är äckligt bra. Den stjäl titeln "Årets hittills bästa skiva" från Onslaughts Sounds of Violence.


Awesome live också, skadade inte heller att Timbuktu hoppade på scen och spelade Na Na Nah med dem. ;)
YAWP!
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
On Repeat är jäkligt bra.


Ja, en av deras bästa överhuvudtaget enligt mig.

Citerar Nicklas Holm:
Och Tydligen hade ju Rise Against släppt nytt


Vad fan, hur kunde jag ha missat det? Har inga större förhoppningar efter Appeal to Reason, men ska ta och lyssna igenom den.
Vik hädan, troll.
  • 0
Har inte hört Blackfields nya album "Welcome to my DNA" än
Gun down a school or blow up a car, the media circus will make you a star...
  • 0
Citerar kartong:
Har inte hört Blackfields nya album "Welcome to my DNA" än

Efter en första genomlyssning ger jag den.. 6/10.
  • 0
Dropkick Murphys nya är ju redigt bra.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Julia från duon Angus & Julia Stone har ju släppt ett soloalbum i år. Lyssnar på det nu för första gången. Får se hur det är.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!