Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Linkin Park


Citerar Dragonforce:
Texten är ju bra speciellt i In The Numb.




Du menar In The End? Numb är en enskild låt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Citerar Dragonforce:
Texten är ju bra speciellt i In The Numb.



Du menar In The End? Numb är en enskild låt.


Blanda ihop mig med en annan låt titel. XD End skall det vara såklart.
Rihanna <3
  • 0
  • DP84
  • DP84
Citerar Artillery Force:
Det var någon här på Gamereactor som skrev att Linkin Parks nästa album kommer någon gång 2010. Det kanske inte är så mycket att gå på, men är bättre än ingenting. Har lämnat musiken bakom mig, även om de fortfarande är bra.

Jopp, 2010 ska skivan garanterat komma enligt bandet själva. Den har dock blivit lite uppskjuten, som den även tidigare blivit. Jag längtar som fan! Den kommer väl säkert till sensommaren eller möjligen hösten.
  • 0
  • DP84
  • DP84
Tweeta för att bidra till lösandet av gåtan som har med kommande nya skivan "A Thousand Suns" att göra! För varje tweet så plockas en pixel bort från lagret som döljer bilden därunder. Väldigt klurigt vad bilden under föreställer!

Så gå in på http://www.linkinpark.com/ och släng ett tweet nu!

Skivan släpps förövrigt 14 september.
  • 0
Ska bli intressant att se hur deras nya skiva blir. Jag hoppas fortfarande på en blandning av deras gamla sound och nya, meeeeen... jag kanske inte borde hoppas för mycket.
I'm too old to die young now.
  • 0
  • DP84
  • DP84
Intressant blir det iaf! Jag hoppas också på att de lånar från sitt förflutna. Jag hoppas INTE att nya plattan går i "New Devide"s anda. Men den som lever får se!
  • 0
Ärligt talat så orkar jag inte bry mig. Kanske lyssnar igenom plattan på Spotify, men jag har absolut inga planer på att köpa den.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Deras senaste är rätt okej (2 första låtarna), men Minutes To Midnight har låten Leave Out All the Rest som är bättre en det mesta på deras senaste skiva.
Leave Out All the Rest är rätt deprimerande, men ändå blir jag glad av den, den ger mig ilska och glädje samtidigt. Början på Leave Out all the Rest är något bland det sorgligaste jag har hört på länge.

I dreamed I was missing
You were so scared
But no one would listen
Cause no one else cared

After my dreaming
I woke with this fear
What am I leaving
When I'm done here

So if you're asking me
I want you to know


In The End är deras bästa. Hybrid Theory är en rätt bra skiva överlag. Har lyssnat på den men In The End är ju den bästa låten Linkin Park har gjort. (Repeat)
Rihanna <3
  • 0
Då var det dags. Imorgon i Globen är jag på plats. Är det någon annan som ska dit?

Vi får ju allt hoppas att dom i stort sett bara spelar gamla låtar, med undantag för The Catalyst.
  • 0
Citerar Frasse6:
Då var det dags. Imorgon i Globen är jag på plats. Är det någon annan som ska dit?

Vi får ju allt hoppas att dom i stort sett bara spelar gamla låtar, med undantag för The Catalyst.



Skulle dit med några tjejer men det blev inte så Ledsen för det

Jag hoppas iaf att de spelar New Devide
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Dom spelade inte Somewhere I Belong. Hur i hela helvete är det möjligt?
  • 0
Citerar Frasse6:
Dom spelade inte Somewhere I Belong. Hur i hela helvete är det möjligt?




Den är grym, synd. Minns att jag drömde som minsting om att se dem live. Tyvärr har de tappat något enormt, senaste skivan var så gott som en fullständig katastrof. Här trodde man de skulle gå tillbaka till det gamla, Hybrid Theory etc, men reaktionen blev snarare "What is this I don't even...". Kul konsert överlag eller?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Den är grym, synd. Minns att jag drömde som minsting om att se dem live. Tyvärr har de tappat något enormt, senaste skivan var så gott som en fullständig katastrof. Här trodde man de skulle gå tillbaka till det gamla, Hybrid Theory etc, men reaktionen blev snarare "What is this I don't even...". Kul konsert överlag eller?


Jo visst fan var den rolig. Den startade med Faint så det kunde ju inte börja mycket bättre. Dom spelade en massa bra låtar, men tyvärr började dom lira en massa skit från den senaste skivan i mitten och tempot sjönk enormt. På slutet drog dom ändå till med One Step Closer och Papercut, men låtarna från senaste skivan kunde bytts ut mot vilken som helst från Hybrid Theory eller Meteora.

Förhoppningsvis lär dom väl förstå att det här "nya" soundet eller vad i helvete det nu är, inte fungerar över huvud taget. Man trodde ju att dom gjort det efter den halvdanna Minutes to Midnight, men icke. Det blev till och med sämre.
  • 0
  • DP84
  • DP84
Var med och delta i Linkin Parks lilla projekt de ska ha med sig till eventet "A Thousand Horizons" i Tokyo, som är en tillställning för att stödja/hedra offren från jordbävningen och tsunamin. Det går ut på att spela in sig själv medan man sjunger låten "Iridescent" och sedan skicka in klippet till dem. De ska väl sätta ihop nåt maffigt videoklipp. Det hela ska sedan streamas online. Mer info finns på deras hemsida!
  • 0
Citerar DP84:
Var med och delta i Linkin Parks lilla projekt de ska ha med sig till eventet "A Thousand Horizons" i Tokyo, som är en tillställning för att stödja/hedra offren från jordbävningen och tsunamin. Det går ut på att spela in sig själv medan man sjunger låten "Iridescent" och sedan skicka in klippet till dem. De ska väl sätta ihop nåt maffigt videoklipp. Det hela ska sedan streamas online. Mer info finns på deras hemsida!


Synd att låten är en styggelse då.
  • 0
  • DP84
  • DP84
Ja, eller den är väl helt okej för sin genre. Men jag hade nog valt någonav de andra låtarna på plattan om jag var dem. Men temamässigt passade väl denna bäst.

Jag kommer nog delta! Hur som helst lär det bli maffigt me stor körsång i denna låt.
  • 0
Meteora är den bästa skivan jag någonsin hört!
Älskar i princip alla Linkin Parks låtar
  • 0
  • DP84
  • DP84
Indeed, Meteora är awesome! Men jag tycker det är synd att deras ursprungliga stil försvann totalt efter 2 plattor.
  • 0
Den nya plattan är helt okej, särskilt Burning in the skies, Iridescendt samt the messenger , fan vet inte hur de stavas!

Men bästa låtarna är väl ändå, In the End, Numb, Faint, Crawling, What I've done, New Divide samt några till jag glömt namnet på
hello brothers
  • 0
  • DP84
  • DP84
Här är min remix av "Catalyst", som var tänkt som ett bidrag till remixtävlingen de höll innan "A Thousand Suns" släpptes. Tyvärr upptäckte jag sen att man inte kunde delta ifrån lilla sketna Sverige. >_< Det var såhär jag fantiserade om att det kanske skulle låta. Jag stoppade in lite egna prylar, som en sologitarr, synth och lite piano mm. Jag är dock inte alls insatt i att mastra, och är inte heller duktig på att mixa. Jag är glad musikamatör och såhär låter min remix:

http://www.youtube.com/watch?v=cxT0qAhcDuE

Hoppas ni gillar det.
  • 0
Första skivorna var inte Nu-Metal väll? Wikipedia klassar dom enbart som NU-metal band.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Första skivorna var inte Nu-Metal väll?

Eh, jo.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Dragonforce:Första skivorna var inte Nu-Metal väll?
Eh, jo.


Tänk, Alternativ Rock. Senare skivor med dom är Nu-Metal Wikipedia har fel.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Senare skivor med dom är Nu-Metal

Snarare tvärt om.
  • 0
Vilken era är bäst med LP nya eller gamla?
Rihanna <3
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!