Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Nu får vi vänta 2 veckor på avsnitt 9

Nästa söndag är stor helgdag i Usa. Så avsnitt 9 sänds först den 2 Juni
  • 0
Måste hinna ikapp er så jag vet vad ni snackar om.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar dinskugga:
Nästa söndag är stor helgdag i Usa. Så avsnitt 9 sänds först den 2 Juni


Fan vad segt. Det är ju nästa avsnitt man väntat på.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Vafan. När de skriver nakenbråk så förväntar man sig ju något annat!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article16811733.ab
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Vafan. När de skriver nakenbråk så förväntar man sig ju något annat!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article16811733.ab


Fast ärligt talat kan jag tycka att de överdriver nakenheten lite ibland. Visst, det kan ha legitima skäl ibland, men om vi tittar på veckans avsnitt kändes det inte väl malplacerat båda gångerna.
  • 0
Citerar marten1000:
Fast ärligt talat kan jag tycka att de överdriver nakenheten lite ibland. Visst, det kan ha legitima skäl ibland, men om vi tittar på veckans avsnitt kändes det inte väl malplacerat båda gångerna.

Påstod inget annat.

Inte sett veckans avsnitt. HBO har alltid malplacerad nakenhet för att locka tittare.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
HBO har alltid malplacerad nakenhet för att locka tittare.


Indeed. En hel del intensiva, omotiverade nakenscener i just GoT också.

Bra sista avsnitt för den som undrar! Inte så mycket action egentligen, men gott om intressanta, bra och välspelade scener.
  • 0
Stadigt avsnitt. Ska bli kul att se de två säsongsavslutande avsnitten.

Bokspoiler! Akta! Spoiler:När Melisandre brände iglarna nämnde hon Robb Stark, Balon Greyjoy och Joffrey... Ringer det några klockor? Tror ni det är en slump eller är det The Lord of Light som spökar?
  • 0
Citerar Overlorddd:
Spoiler


Vad menar du? Vad skulle vi tro är en slump?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vad menar du? Vad skulle vi tro är en slump?


Du har läst böckerna? (spoiler borttagen)
  • 0
Citerar Overlorddd:
Du har läst böckerna?


Aha, du menar så. Jag vet inte riktigt. Men det finns en annan tråd för bok-diskussioner.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Overlorddd:
Stadigt avsnitt. Ska bli kul att se de två säsongsavslutande avsnitten.

Bokspoiler! Akta!


Den scenen finns ju i bokserien också, men jag har för mig att den kommer tidigare. Har väntat på att den skulle komma, oavsett.

Eller du kanske menar såhär: Spoiler:Är The Lord of Light "the real deal" eller inte? Mycket intressant fråga som finns i bakgrunden både i bokform och på tv hela tiden. Eller: i vilken utsträckning existerar det gudar, Guden, magi etc i den världen? Att det händer saker ser ju alla, och det poängteras av Berric, Thoros, Melisandre m fl. Men vad beror det på? Är det verkligen en god kraft bakom? Varic, Davos m fl är skeptiska...

Ingen överdriven spoiler egentligen, avslöjar inget ni inte redan sett på tv... Men det är ett svar på Overlorddds ärkespoiler.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Aha, du menar så. Jag vet inte riktigt. Men det finns en annan tråd för bok-diskussioner.


Ja. Bokspoilers ska man inte syssla med här.
  • 0
Jag raderar tyvärr din spoiler, Overlorddd, då de rörande böckerna inte ska tas i denna tråd.
  • 0
*lägger sig i fosterställning och gråter hejdlöst*
  • 0
Citerar Wrench:
*lägger sig i fosterställning och gråter hejdlöst*


Joffrey, fick just en seriös konkurrent som "den mest hatade karaktären" i serien.

Helvete, säger jag

Men, grymt avsnitt.
  • 0
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Om avsnittet:

Spoiler:Trots att jag visste vad som skulle hända så var det mig jävla ohyggligt. Ändringarna från boken var av det brutalare slaget.

Nu ska man alltså försöka plugga. Vad korkad jag är.
  • 0
Ska bli kul att se avsnittet ikväll. Känns som alla tycker att det var fantastiskt.

Citerar Aaandy:
Overlorddd, då de rörande böckerna inte ska tas i denna tråd.


Hade förvisso en direkt koppling till tv-serien, men visst, det kanske inte hör hemma här.
  • 0
Grymt avsnitt! Slutet var helt fantastiskt.

Spoiler:Annat än det faktum att man hade ihjäl Gareth lite väl tidigt, och vid fel tillfälle, så har jag faktiskt inget att klaga på.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Grymt men chockerande avsnitt!

Spoiler:Tragiskt slut för Starks! Catelyns skrik efter Robb dör var verkligen hjärtskärande då hon inser att hon förlorat allt (även fast flera av hennes barn fortfarande lever, men det vet hon ju inte). Riktigt brutala mord dessutom, främst på Talisa och den oskyldiga flickan som Cat dödar. Man känner sig riktigt chockad efter detta avsnitt. Nog det bästa hittills i serien!
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Spoiler:
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Jag vet nästan inte vad jag ska säga.

Spoiler:Jag brukar vara en som gråter till ganska mycket på film. När det blir känslosamt brukar det nästan alltid komma tårar för mig, men här kom det inga alls. Jag hade för svårt att greppa vad som utspelade sig på skärmen framför mig. Helt sinnessjukt. Jag har inte läst böckerna, och läser aldrig någonting om GoT på internet, för att inte bli spoilad, så detta kom ju som en atombomb. Bland det grymmaste, mest tragiska och fruktansvärda jag någonsin sett på film. Hatten av till George RR Martin, och alla de som skapat serien, som vågar göra såna här drastiska vändningar. Jag som nästan blivit lite trött på GoT, då jag anser att säsong 3 varit lite seg, känner nu en fruktansvärd stark lust att plocka upp böckerna, och plöja under sommaren.

The horror! The horror!
White whale, holy grail
  • 0
Grymt avsnitt.. sitter här speechless.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0


Bara
Do you have any good old ham?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!