Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Undersökning om dataspelare!


Hej!

Jag håller nu på att skriva min c-uppsats i psykologi på södertörn och i den så tänkte jag undersöka personer som delar mina favoritsysselsättningar; dataspelare och idrottare. Men för att kunna genomföra min undersökning så behöver jag deltagare, så har du lust att spendera fem-tio minuter så att jag inte behöver göra om min c-uppsats nästa termin? I gengäld får du kanske en bättre kunskap om dataspelare och idrottare då jag hade tänkt att dela med mig av det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc.

Enkäten bl.a. frågar om dig om dina medie- och sportvanor och din inställning till dig själv med syftet är att hitta likheter och skillnader mellan dataspel och idrott. Undersökningen är helt anonym och frivillig och om du har lust att hjälpa mig får du gärna gå in på: http://neda-k.com/limesurvey/index.php?sid=43972&lang=sv

Dock så måste du vara minst 18 år gammal. Om du har frågor kan du mejla mig på [email protected] eller skriva något här.

Mvh

Axel
  • 0
Du borde tagit upp det här i en blogg och inte startat en ny tråd.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Du borde tagit upp det här i en blogg och inte startat en ny tråd.


Ingen läser ju bloggar
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Många frågor är ganska självklara, de flesta skulle känna bättre självförtroende genom att vara bättre bygd, är väl ofta därför många går till gym eller tränar.
  • 0
Citerar Sony boj:
Citerar T-Boy:
Du borde tagit upp det här i en blogg och inte startat en ny tråd.


Ingen läser ju bloggar


Inte? Jag läser bloggar varje dag, och jag är inte den enda.

Men oavsett så är inte forumet rätt plats att dela med sig av en undersökning. Det är inte en tråd som kommer att fortsätta vara aktiv, och därför passar det bättre som ett blogginlägg.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Du borde tagit upp det här i en blogg och inte startat en ny tråd.


Jag skapade en blogg för säkerhetsskull, tack för tipset!

Citerar Heroif:
Många frågor är ganska självklara, de flesta skulle känna bättre självförtroende genom att vara bättre bygd, är väl ofta därför många går till gym eller tränar.


Jag håller med om att frågor kan upplevas som självklara, men jag vill veta med säkerhet och inte utgå ifrån att något är på ett visst sätt, det är därför frågorna ser ut som dem gör.
  • 0
Det heter faktiskt datorspelare
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det heter faktiskt datorspelare
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Humanisten:
Det heter faktiskt datorspelare


Ordet dataspel finns faktiskt med i svenska akademiens ordlista.

Håller dock med om att det ser väldigt fult ut, datorspel ser mycket bättre ut.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Dataspel = Spel på information, vilket visserligen inte är helt fel. Det kräver dock en lite mer komplex härledning.

Datorspel = Spel på dator. Inte heller fel och betydligt enklare att härleda.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar T-Boy:
Men oavsett så är inte forumet rätt plats att dela med sig av en undersökning. Det är inte en tråd som kommer att fortsätta vara aktiv, och därför passar det bättre som ett blogginlägg.


Inte med den där inställningen i alla fall, du kan snacka om frågorna och om själva arbetet här.
  • 0
Citerar Hydra:
Ordet dataspel finns faktiskt med i svenska akademiens ordlista.


I do not speak SAOL
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det heter faktiskt datorspelare


Tycker att ordet datorspelare begränsar sig till den grupp spelare som endast spelar på PC. Men samtidigt så är inte ordet dataspelare rätt heller, även om den täcker en bredare grupp.

Säg "spelare av elektroniska spel".

Nej, jag vet inte.
Skriv datorspelare istället. Det låter bättre.

Tillagt 2011-11-25 14:08:
Citerar Heroif:
Citerar T-Boy:
Men oavsett så är inte forumet rätt plats att dela med sig av en undersökning. Det är inte en tråd som kommer att fortsätta vara aktiv, och därför passar det bättre som ett blogginlägg.


Inte med den där inställningen i alla fall, du kan snacka om frågorna och om själva arbetet här.


Men arbetet lär ju vara över på endast några få veckor. Visserligen så kanske tråden hålls igång av att man diskuterar andra ämnen som på ett eller annat sätt relaterar till ämnet som tråden egentligen behandlade, men till slut så kommer man för långt ifrån ämnet och då är det möjligt att moderatorerna stänger tråden p.g.a. det.

Men samtidigt så kan jag kanske medge att en blogg inte håller sig kvar rätt så länge då det ständigt kommer nya bloggar som då skulle göra att den här försvinner i mängden (vilket den dock även kan göra i forumet, men då beror det på inaktivitet i tråden).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Sådär, har svarat på enkäten.

Det kändes som att jag lärde mig nåt om mig själv också. Har aldrig räknat ut hur många timmar jag spenderar på spel/internet/film i veckan. Det kom lite som en chock hur pass många timmar man egentligen bara sitter och slösurfar

Lycka till med uppsatsen!
  • 0
Gjorde enkäten, men skickade inte in den då jag inte idrottar.
Det var bra frågor.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
*Bump* Undersökningen avslutas på torsdag så jag hoppas att det är okej att jag bumpar tråden en gång, ber om ursäkt om så inte är fallet

Och tack till alla er som svarat hitills, verkligen!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!