Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?

The Vision
The Vision
Citerar AtastyCookie:
Lawless

Underhållande film med en förvånansvärt bra skådespeleri av Shia lablablabla samtidigt som Pearce var perfekt som filmens bad-guy.

2 av 4 kakor med lite smulor i kanten!

Underhållande, skådespelarna var riktigt bra och du ger den i princip 5/10? Själv så tycker jag att Pearce var katastrofal, men filmen var bra. 7/10

Citerar -Ando:
Säsong 3 var ju upp och ner, men när det väl var bra så var det i en liga för sig själv. Jag är inte säker om säsong 4 kan nå upp till samma höjder.

"När det väl var bra", är det 2 minuter i var femte avsnitt? Doesn't count! Nej, säsong 2 var kul, säsong 1 var ojämnt bra, men säsong 3 var ren skit.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
Zime
Zime
Lola Rennt - Precis som jag minns den. Extremt högt tempo och coolt upplägg. De tecknade bitarna är dock gräsligt fula.

Att Heta Fredrik
Att Heta Fredrik
Citerar -Ando:
Remedial Chaos Theory, Horror Fiction in Seven Spooky Steps, Documentary Filmmaking: Redux, Virtual Systems Analysis, Basic Lupine Urology och Digital Estate Planning

Håller med - säsong tre hade många bra toppar. Även Curriculum Unavailable, Pillows And Blankets, Regional Holiday Music, Foosball and Nocturnal Vigilantism passar in, tycker jag.

She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
The Vision
The Vision
Shieeeet.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
AtastyCookie
AtastyCookie
Citerar The Vision:
2 av 4 kakor med lite smulor i kanten!
Underhållande, skådespelarna var riktigt bra och du ger den i princip 5/10? Själv så tycker jag att Pearce var katastrofal, men filmen var bra. 7/10

Nejnejnej, Jag ger betyg i 4 poängsystemet och sen fick filmen lite plus i kanten. Vilket skulle ge den typ ja, 7/10 Ja, jag vet.. det är lite väl luddigt.

Har även köpt andra säsongen av - Breaking bad

Har snart tittat på alla avsnitt, har bara 2 kvar nu! Men fyy-satan vad bra det har blivit! Säsong 2 piskar den första på fingrarna.

The Vision
The Vision
Citerar AtastyCookie:
Jag ger betyg i 4 poängsystemet

Jag tycker att 5 är väldigt lågt, men kan förstå det. Vad är poängen med ett 4-poängssystem? ;)

1/4 = 1-4/10
2/4 = 5-7/10 (weird)
3/4 = 8-9/10
4/4 = 10/10

Känns inte nyttigt. 10-gradiga skalan är helt klart bäst enligt mig, femman är okej. Men allt under är ju bara för lågt. ._.

AtastyCookie
AtastyCookie
Citerar The Vision:
Jag tycker att 5 är väldigt lågt, men kan förstå det. Vad är poängen med ett 4-poängssystem? ;)

Haha, ja du.. Det vet jag faktiskt inte Jag tycker att det lite enklare att betygssätta någonting om man bara har 4 (5 om man tar med - 0) alternativ -

0 - Uruselt
1 - Dåligt
2 - Sådär/mediokert
3 - Bra
4 - Fantastiskt

Ungefär så tänker jag i alla fall, sen är det ju kanske lite plus och minus som höjer/sänker den verbala beskrivningen, typ som 2/4 med plus i kanten är i min bok ; Bra, men inte mycket bra.

ApeWithSniper
ApeWithSniper
Citerar The Vision:
Wreck-It Ralph 2012

Underbar film! Vet inte vilka som kandiderar om en Oscar för årets animerade film tillsammans med denna, men den är en värdig vinnare. Otroligt roliga cameos med en väldigt underhållande story. Kunde haft lite bättre sista 15 minuter. 8/10

Har du sett Frankenweenie som också är nominerad till bästa animerade? Ok - den kanske inte borde vinna en Oscar - men tårdrypande vacker.

http://www.youtube.com/watch?v=XBfcGLBJ2Uc

Mr Smiley
Mr Smiley
Blev väl inte jätteförtjust i varken Wreck-It Ralph eller Frankenweenie (småtrevliga filmer), men båda briljerar verkligen i sina referenser.

Indecent exposure is fun.
The Vision
The Vision
Citerar AtastyCookie:
Haha, ja du.. Det vet jag faktiskt inte Jag tycker att det lite enklare att betygssätta någonting om man bara har 4 (5 om man tar med - 0) alternativ -

Okej. 0 är enligt min logik ingen film alls. Bara en avslagen TV.

Citerar AtastyCookie:
2 - Sådär/mediokert

Men nu är vi ju där vi började. Underhållande film med fantastiska skådespelare men sådär/medioker? Aja.

Citerar -Ando:
Du gillar ju Chuck dock, så det säger väl det mesta.

Knappast någon favorit men har många fantastiskt sköna moment (det mesta utöver grinandet och "kärleksscenerna" är bra), och avsnitt som har en betydligt högre lägstanivå än Community.

Citerar ApeWithSniper:
Har du sett Frankenweenie som också är nominerad till bästa animerade? Ok - den kanske inte borde vinna en Oscar - men tårdrypande vacker.

Nej, det har jag faktiskt inte. Ser lite otäck och äcklig ut.

Corfixeen
Corfixeen
Citerar -Ando:
Du gillar ju Chuck dock, så det säger väl det mesta.

Ja, att det är hästlängder bättre.

Saving the world at $11 an hour.
Homer S
Homer S
Skyfall (2012)

Mycket bra. Skulle säga att den placerar sig efter GoldenEye.

Game of Thrones S02E05

Njaae.

Tipon
Tipon
Life of Pi

Är rätt tagen efter att ha set den. Mycket bättre än vad jag trodde och lyckas hålla de religiösa och filosofiska bitarna på en bra nivå, utan att det bli för pretentiöst. Och så otroligt vacker! Filmmagi.

9/10

Wreck it Ralph

Väldigt underhållande film, fylld med härliga referenser och skön humor. Lutar sig för mycket tillbaka på uttjatade klichéer, blir även lite väl utdragen.

7/10

The Vision
The Vision
How I Met Your Mother S08E17

HAHA! Bästa avsnittet den här säsongen!

Mästerkatten
Mästerkatten
Manhattan, Woody Allen (1979)

Härlig relationsdrama eller snarare bagatell i stadsmiljö. Snyggt foto och dialog som alltid är vass och ibland gör att man skrattar till högt. Jag gillade den mycket.

Klappa fina katten?
ApeWithSniper
ApeWithSniper
Citerar The Vision:
Nej, det har jag faktiskt inte. Ser lite otäck och äcklig ut.

Nejdå. Det är en barnfilm, fullproppad med referenser till gamla skräckisar!

Citerar Mästerkatten:
Manhattan, Woody Allen (1979)

Härlig relationsdrama eller snarare bagatell i stadsmiljö. Snyggt foto och dialog som alltid är vass och ibland gör att man skrattar till högt. Jag gillade den mycket.

Spännande. Är den lika bra som (fantastiska) Annie Hall?

killermm
killermm
Lost säsong 3 avsnitt 9

Grymt bra som vanligt!

All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
Nizyo
Nizyo
Arrow e13 samt e14. Fantastiska båda två.

Såg även senaste The Big Bang Theory avsnittet. Dem är alltid lika så fruktansvärt roliga.

Phip
Phip
Såg precis Smultronstället (1957) för andra gången.Jag blev själv förvånad över att jag tyckte att den var mycket bättre nu, då jag hade problem med den vid första titten. En riktigt tänkvärd film och ibland ganska komisk. Fick en härlig känsla av filmen efteråt. Höjer betyget ett snäpp till 4/5. Victor Sjöström är grym!

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
ApeWithSniper
ApeWithSniper
Är i fart med att plöja igenom första säsongen av X-Files. Jag tycker att serien har klarat sig rätt bra genom åren för att bygga så pass mycket på övernaturliga ting och specialeffekter. David Duchovny och Gillian Anderson är smått fantastiska i huvudrollerna dessutom.

PsychicWars
PsychicWars
Citerar Elak Kyckling:
Django Unchained

Verkar AWESOME.

Mästerkatten
Mästerkatten
Citerar ApeWithSniper:
Spännande. Är den lika bra som (fantastiska) Annie Hall?

Inte sett den (ännu)! Satt faktiskt tidigare idag och kollade efter den på tradera. Ska nog lägga ett bud.

Tillagt 2013-02-21 16:52:
Igår såg jag;

Maggie vaknar på balkongen, Mark Hammarberg, Ester Martin Bergsmark (2008 )

Väldigt positiv överraskning! En dokumentär som blandar humor (vissa delar är bland de roligare jag sett!), utanförskap och dekadens och sedan en dos välriktad samhällskritik mot specifikt SFI men nog också segregation i allmänhet.

Verkligen en film som kommer jag nu i efterhand kommer tänka på länge känns det som.

Klappa fina katten?
SalzerX
SalzerX
Film: Here Comes The Boom
Serie: The Walking Dead s03e10

svartbränd korv suger!
PsychicWars
PsychicWars
Citerar ApeWithSniper:
Är i fart med att plöja igenom första säsongen av X-Files.

Samma här. Köpte nyligen boxen som innehåller hela serien + filmerna. Såg senast avsnittet Beyond the Sea, definitivt ett av de bästa hittills.

Tillagt 2013-02-21 18:18:
Arkiv X är och förblir en av mina favoritserier.

Threepw00d
Threepw00d
Tittar på världens bästa Sci-Fi serie igen, Stargate SG-1 , inne på säsong 2 för nuvarande.

Shit happens!

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!