Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar MovieGame Fan:
The World's End

Inte lika bra som, Shaun of The Dead och Hot Fuzz, men ändå en riktigt rolig film med högt underhållningsvärde.


Sjukt konstig film alltså. Påminde lite som Hot fuzz, en tyst brittisk småstad där någonting egentligen är väldigt väldigt fel. Helt okej och en film som man bör se ifall man har tråkigt och vill se en avkopplande komedi.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar MovieGame Fan:
The World's End

Inte lika bra som, Shaun of The Dead och Hot Fuzz, men ändå en riktigt rolig film med högt underhållningsvärde.


Jag hade mycket högre förväntningar på den. Trodde inte precis att det skulle vara en bra film, snarare väldigt rolig. Trodde den skulle vara lite som Movie 44 vilket var en urusel film men sinnessjukt underhållande (speciellt när man var som tröttast). Skrattade väl typ två gånger under hela The World's End. Tyvärr.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
The Untold History of The United States

Makalöst bra serie av Oliver Stone, där man verkligen får se USAs imperialism och hur korrupt och sjukt USA verkligen är. Sitter och blir irriterad under varje avsnitt. Alla borde se den här serien!. Den borde absolut visas i skolan. 5/5 utan tvekan.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
50/50 - skulle knappast kalla det en komedi, men annars var den uppskattad. Seth Rogen var inte helt värdelös. 7/10
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Delivery Man (2013)

6/10

Darkroom (2013)

3/10

We Are What We Are (2013)

4/10
two possibilities exist... either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
  • 0
Fargo - 6/10

Hade oerhört höga förväntningar på denna film, då jag hört åtskilliga personer säga att det är bröderna Coens bästa rulle. Buscemi var underbar (som vanligt) men William H. Macy (som agerade huvudperson) är verkligen fruktansvärt jobbig och förstör på så vis upplevelsen för mig, tyvärr. Annars var den faktiskt ganska rolig.

The King's Speech - 8/10

Strålande skådespelarinsatser, annorlunda kameravinklar (= uppskattade) och förträffliga miljöer.

There Will Be Blood - 7/10

Det största problemet jag har med den här filmen är Daniel Day-Lewis's skådespeleri. Utöver detta tycker jag att musiken var ypperlig.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Illusiondude:
William H. Macy (som agerade huvudperson) är verkligen fruktansvärt jobbig och förstör på så vis upplevelsen för mig


Underbar karaktär, underbar prestation av William H. Macy.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Drive. Den var fin. Vet inte riktigt vad mer jag ska säga om den. Filmen var tyst och liksom lågmäld på ett vis som jag gillar. Vissa av våldsscenerna var lite för mycket, bara.
  • 0
A Beautiful Mind
Cindarella Man
Ali
Forrest Gump
Catch Me if You Can.


Samtliga var riktigt bra.
  • 0
Hujedamej vilken hopplös smörja den nya Riddick-filmen var. Helt hopplös på i princip alla plan. Var nog alldeles för mycket att hoppas på en ny Pitch Black...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
A Case of You (2013)

Mycket bra film! Förtjänar bättre betyg på Imdb.

8/10
two possibilities exist... either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
  • 0
Gravity
Såg den för andra gången i kväll. Även denna gång i 3d. Jag är verkligen ingen förespråkare för 3d, tycker aldrig att det har funkat. Förutom i Gravity. Denna film SKA ses i 3d, annars tappar man halva filmen. Men nog om det.
Alfonso Cuarón bevisar än en gång vilken sinnessjukt bra regissör han är. Children Of Men är en av mina absoluta favoritfilmer, och denna är minst lika bra. Trots att jag sett den en gång innan kände jag riktigt hur filmen tog tag om mig och sög mig in i dess berg och dal-liknande upplägg. Man sitter som på nålar genom så gott som hela filmen. Man tappar andan med än en gång under denna filmen vill jag lova.
Detta är dock inte en film som vill berätta en otrolig historia, utan vad Alfonso Cuarón är ute efter i och med denna filmen är att skapa känslor. Och det lyckas han verkligen med.

10/10
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Beck - Monstret
Go o glad, kexchoklad!
  • 0
The >Ropes

Väldigt underhållande men för kort serie som handlar om livet på en nattklubb ur ordningsvakternas synvinkel och hur varje dag är en ny utmaning. Som sagt för korta avsnitt och bara en säsong, men Vin Diesel lyckas regissera en serie som är otroligt välgjord och beroendeframkallande, me liket.

Sen så har man sett The Amazing Spiderman 2 trailern flera gånger och den filmen jag ser mest framme just nu. Electro är min absoluta skurk och för varje trailer blir jag mer och mer besatt av att filmen ska komma ut.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Illusiondude:
Det största problemet jag har med den här filmen är Daniel Day-Lewis's skådespeleri.


Va? Utveckla!

The Yellow Sea (2010)

Sydkorea fortsätter att leverera kvalitetsfilm. En mörk och rå thriller med Jung-woo Ha (Nameless Gangster) i huvudrollen. Största nackdelen är att den är lite för lång, samt så tål karaktärerna en aning för mycket stryk. Jag tycker också Yun-seok Kim gjorde en cool prestation som tuff maffiaboss. Svag 4/5 i betyg.

Spider (2002)

Rätt så bra film, Ralph Fiennes gör en bra roll och är den största behållningen med filmen. Blev trots allt lite besviken, jag hade förväntat mig mer av Cronenberg. Man ser det där slutet komma rätt så långt innan. 3/5 i alla fall. Cronenberg har ju gjort många bättre än den här.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
The Sopranos se 6 ep 1

10/10

Efter typ 2 månader av att inte ha tittat på Sopranos alls så är det nog dags att se klart nu.
Jets are like comets at sunset
  • 0
  • kraz
  • kraz
The Prisoners

Sjukt spännande och välgjord film! Jag satt som på nålar från början till slut och det kom många oväntade vändningar. Bra skådespelare, bra bild och ljud. Stundtals jävligt obehaglig dock.

8/10
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Her - 2013

Älskade verkligen denna film med både Joaquin Phoenix och Scarlett Johansson i toppform. Varm, komisk, tragisk, aktuell och spännande. Tummen upp
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Devil's Pass (2013)

5/10
two possibilities exist... either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
  • 0
The Walking Dead S04E11

Vikings S02E01
  • 0
Girls Säsong 1 10/10

The LEGO Movie 10/10
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
The LEGO Movie 10/10


Wuut. 10/10?

Förklara.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
The Wolf of Wallstreet

Klar 10/10 i mina ögon!

Lysande skådespeleri, manus och Scorcasi är lysande!
  • 0
Citerar N0TEpad:
The Wolf of Wallstreet


Ser fram emot den! Leo är en utav mina all-time-favourites, så jag har en känsla av att jag kommer gilla den.

Senast jag såg på bio: Her. Otroligt vacker film som alla bör se. Tar ett välanvänt koncept och gör något nytt med det, väldigt välgjord och lätt att dras med i.

Senast på tv: Good Will Hunting. Godkänd, helt okej, men över-hypad för min del. Lite förutsägbar och stundtals... standard. Hade förväntat mig mer.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Senast på tv: Good Will Hunting. Godkänd, helt okej, men över-hypad för min del. Lite förutsägbar och stundtals... standard. Hade förväntat mig mer.


Med på min topp 3, trots den sega inledningen, men scenerna med Robin Williams och Matt Damon är guld. Parkscenen är en av de bästa filmscener som någonsin gjort enligt mig. <3

Längtar efter Her, Joaquin är världens just nu bästa skådespelare enligt mig och han har bara förbättrats under åren. Längtar även efter Wolf of Wallstreet eftersom DiCaprio och scorsese gjorde magi tillsammans i The Departed.
One swallow does not make a summer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!